کد خبر 1594249
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
بلومبرگ: بایدن باید اسرائیل را مهار کند

«بلومبرگ» در مقاله‌ای با اشاره به جنگ تمام عیار اسرائیل علیه غزه و حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق، بر لزوم نقش آفرینی فعال جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در منطقه تاکید کرد .

به گزارش مشرق، ‌آندریاس کلوت، ستون‌نویس بلومبرگ، در مقاله‌ای با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل (که در واکنش به حمله گستاخانه این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت) نوشت: اکنون جلوگیری از گسترش مراحل احتمالی بعدی تنش در خاورمیانه و حتی جهان بر عهده جو بایدن، ‌رییس جمهوری ایالات متحده است.

این گزارش با اشاره به اهداف متضاد در منطقه خاورمیانه افزود: "بایدن در عین حال که حمایت خود را از اسرائیل نشان می دهد، ‌موظف است مرگ و رنج غیرنظامیان در غزه را به حداقل برساند، ‌هدفی که تاکنون در آن ناکام مانده است. او همچنین باید از تبدیل شدن تنش ها به یک جنگ منطقه‌ای یا حتی جهانی جلوگیری کند، چشم‌اندازی رسین به آن غیرممکن نیست."

کلوت در ادامه به دردسرهایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سطح خاورمیانه ایجاد کرده پرداخت و نوشت: "او بدون اطلاع بایدن، هواپیماهای جنگی را برای انهدام بخشی از ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه فرستاد و چند فرمانده ارشد ایرانی را هدف قرار داد. حمله (رژیم) اسرائیل به کنسولگری ایران، کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک را نقض کرده است."
بلومبرگ با اشاره به ویژگی‌های پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل که در سطح وسیعی از خاک ایران صورت گرفت، نتیجه نهایی این اقدام را همانگونه که مورد نظر تهران بود، ‌محدود توصیف کرد.

هیئت ایرانی در سازمان ملل متحد با استناد به منشور این سازمان، در توئیتی نوشت: «مسئله را می توان پایان یافته تلقی کرد». ایرانی ها به آمریکا هشدار دادند که از هرگونه مداخله در این زمینه دوری کند.

این کارشناس حوزه دیپلماسی، امنیت ملی و ژئوپلیتیک ایالات متحده در ادامه تحلیل خود نوشت: نتانیاهو و شرکای ائتلاف راست افراطی او ممکن است اکنون وسوسه شوند اوضاع را بیشتر متشنج کنند. وی پیش از پاسخ تنبیهی ایران، ادعا کرده بود که اسرائیل هر ضربه ای را در خاک خود با حمله به خاک ایران پاسخ خواهد داد. این در حالی است که این امر به نوبه خود ایران را وادار به واکنش خواهد کرد.

نویسنده بر لزوم مقابله آمریکا با تنش آفرینی اسرائیل و ماجراجویی های خطرناک نتانیاهو در خاورمیانه تاکید کرد و نوشت: بایدن باید از (وقوع) بدترین (سناریوها) جلوگیری کند. او باید نتانیاهو را در مقابل ایران مهار کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بن IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    بایدن و غرب سیاه بازی میکنن... توصیه به کاهش تنش به اسرائیل دروغ بزرگیه که جلوی رسانه ها میگن..بنظرم جنگی بزرگ در راهه.. کنسولگری دمشق هم بهانه ای بود برای استارت... نتانیاهو مار هف خطی هست و بلده چجوری همه رو پایین بکشه با خودش..پیش خودشون میگن حالا که شکست برای ما قطعیست پس بذار کشتار و پایین رفتن رو زیاد کنیم و دیگران رو هم غرق کنیم با خودمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس