ان‌بی‌سی؛ اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند

به گفته چهار مقام آمریکایی، ایالات متحده معتقد است پاسخ رژیم اسرائیل به حمله تنبیهی ایران، احتمالاً محدود و بر اهداف در خارج از ایران متمرکز خواهد بود.

به گزارش مشرق، چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند ایالات متحده بر این باور است که پاسخ اسرائیل به حمله بی‌سابقه بامداد یکشنبه ایران، احتمالاً محدود و ممکن است بر حمله به اهداف کلیدی در خارج از ایران متمرکز باشد.

مقام‌های آمریکایی مذکور گفتند که ارزیابی واشنگتن بر مبنای مکالمات با مقام‌های اسرائیلی است.

آن‌ها افزودند اسرائیل بجای حمله مستقیم به ایران که متحدانش هشدار داده‌اند خطر وارد کردن منطقه به یک جنگ تمام‌عیار را دارد، «ممکن است نیابتی‌های ایران مثل شبه‌نظامیان در سوریه یا حزب‌الله در لبنان را هدف قرار دهد».

پیش‌تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل نمی‌خواهد پاسخش موجب یک جنگ منطقه‌ای بشود یا ائتلافی را که به آن در برابر حمله ایران کمک کرد، در هم بشکند. طبق این گزارش، اسرائیل همچنین قصد دارد اقدامات خود را با ایالات متحده هماهنگ کند.

گزارش شبکه ان‌بی‌سی افزود ایالات متحده از اسرائیل انتظار دارد تا در مورد تصمیمات خود اطلاعات به روز ارائه کند، اما قصد ندارد در هیچ واکنش تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران شرکت کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    آنرا که حساب پاک است ؛ از محاسبه چه باک است؟ اسراییل برای اثبات حرفش که 99% موشکهای ایران را منهدم کرده ؛ خبرنگاران جهان را دعوت کند تا از این دو مرکز که ایران مدعی است زده ؛ بازدید کنند.تا همه دنیا ببینند : فقط 1% موشکهای ایران چه بلایی سر آنها آورده.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    پهپادهای ایران عملیات فریب بود؛ ایران تمام رادارها و سامانه های پدافندی را فرستاد دنبال نخود سیاه ؛ تا موشکهایش با خیال راحت بخورند به اسراییل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس