کد خبر 1594085
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید

ولودیمیر زلنسکی از غرب خواست تا در جنگ اوکراین دخالت و از کی‌یف همانند تل‌آویو محافظت کند.

به گزارش مشرق، پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی که در اقدام متجاوزکارانه این رژیم و حمله به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد، رسانه‌های صهیونیستی و غربی ادعا کردند که حملات موشکی و پهپادی را «رهگیری کرده‌اند» و این درحالیست که آنها پیشتر به ترس ناشی از این عملیات اذعان کرده بودند. در این میان، گزارش شد که جت‌های انگلیس و آمریکا در این زمینه به رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین چنین مسئله‌ای را با اشاره به کمک‌های غرب به تل‌آویو در پیام‌رسان تلگرام خود عنوان کرده است.

او نوشت: «اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن با یکدیگر با کارآمدی بالا همکاری کردند. این نشان داد که اتحاد در دفاع در برابر ترور زمانی که مبتنی بر اراده سیاسی کافی باشد چقدر می تواند موثر واقع شود.»

زلنسکی در ادامه از غرب جمعی خواست تا به همان اندازه که به رژیم صهیونیستی کمک می‌شود، به اوکراین هم در جنگ با روسیه کمک کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: «اگر اوکراین حمایت کاملا مشابهی را از سوی شرکای خود در رهگیری پهپادها و موشک‌ها دریافت می‌کرد، آسمان اروپا مدت‌ها پیش می‌توانست از همان سطح حفاظت برخوردار شود.»

زلنسکی با اشاره به کمک‌های غرب به رژیم صهیونیستی گفت: اقدام مشابهی می‌تواند برای اوکراین صورت بگیرد. اوکراین هم مثل اسرائیل عضو ناتو نیست و این امر مستلزم فعال‌سازی ماده ۵ نمی‌باشد، بلکه تنها به اراده سیاسی نیاز دارد.

طبق ماده ۵ ناتو، هرگونه حمله به یکی از اعضا، حمله به تمامی اعضای بلوک در نظر گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور اوکراین در پایان نوشت: اکنون واضح است که نه تنها تمام تاسیسات اوکراینی می‌تواند از حملات در امان بمانند بلکه اتحاد بیشتر می‌تواند در برابر شدت حملات روسیه کارساز باشد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاتف IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    این مردک کوکائینی واقعا باورش شده خودش و مردم اوکراین واسه اربابان غربی اهمیتی دارند.ر
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      چشم الان مثل اسراییل می‌فرستیم خدمتت آدم شی عمو جون
    • محمودسلمانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      اگر پوتین برخلاف مدعاش به گفتمان رهبر ایران توجه داشت، از عامل نارضایتی‌ مردم اوکراین علیه این دلقک استفاده میکرد با یه مار فرهنگی انقلاب رنگی راه مینداخت جنگ هم نمی‌خواست اما اربابان جنگ چیز دیگری می خواهند و ترامپ و پوتین و زلنسکی ندارد.. برخی تحلیلگران به حق می گویند دعوا سر لحاف ملاست و قراربود به بهانه اوکراین ایران را به دام جنگ بیندازند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    تو هنوز باندازه تل آویو نجس نشده ای!!!میزان کمک غربی ها به میزان غرق شدن درنجاست است!
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    آخه تو دلقک درجه ۳ و ۴ هستی
  • رضا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    قابل توجه فرماندهان محترم نیروهای مسلح لطفا چند موشک و پهباد هم برای آقای زلنسکی اریال بفرمایید
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    احمق تو طعمه بودی
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    ای بیچاره بدبخت هوو اومده سرت
  • DE ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    توچه بی عقل و دلقکی هستی! بیخودی با روسیه شاخ به شاخ شدی ! الکی به غربی ها اعتمادکردی! حالا ازت خسته شدن و مایه ندارن، گذاشتن ات کنار! داری آه و ناله می کنی؟ بخصوص اینکه نورداستریم رو زدی داغون کردی و اروپایی ها اینو از چشم تو می بینن که هزینه انرژی شون رو اینقدر سنگین کردی! تو زیراب شون رو زدی ! حالا طلبکارام شدی؟ بله کشورهای غربی کمک پشتیبانی به اسقاطیل کردن ، ولی کمک ها شون بی اثر بود! تو غصه میخوری ! به تو آش نرسیده؟ واقعا که دلقکی!
  • mahdi IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    آخه تو به اندازه اسرائیل برای آمریکا راهبردی نیستی بزودی خودت و خودت می مانی دلقک منحرف اوکراینی جلوی ارتش روسیه بزودی مثل صدام و قذافی مثل سگ می کشنت جناب آقای دلقک اوکراینی شهر چاسیو رو از دستت در میارن بعدش شهر به شهر روسیه میرسه به کیف دو سال پیش عرض کردم فاتح جنگ اوکراین روسیه و پوتین هستند نه اون احمق دلقک اوکراینی اگه همون موقع عضویت ناتو نمی شد علنا اعلان جنگ نمی‌داد به روسیه الان اوکراین ثروتمندترین کشور اروپایی بعد از آلمان میشد مسئله این بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس