کد خبر 1593790
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار

امروز دوشنبه ۲۷ فروردین نخستین جلسه شورای عالی کار در سال جدید با موضوع «اصلاح دستمزد ۱۴۰۳» تشکیل می‌شود.

به گزارش مشرق، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین نخستین جلسه شورای عالی کار در سال جدید با موضوع «اصلاح دستمزد ۱۴۰۳» ساعت ۱۷ تشکیل می‌شود.

سال گذشته در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگری ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد؛ این در حالی است که پیش از مصوب شدن حداقل دستمزد به دلیل رد پیشنهاد نمایندگان جامعه کارگری درباره عدد سبد معیشتی آنها به اعتراض جلسه را ترک کردند. در نتیجه مصوبه فقط به امضا نمایندگان دولت و جامعه کارفرمایی رسید.

در ادامه نمایندگان جامعه کارگری خواهان رسیدگی به موضوع و ترمیم حداقل دستمزد با توجه به نرخ تورم موجود کشور شدند. حال باید دید در سیصد و سی‌ام جلسه شورای عالی کار آیا این خواسته جامعه کارگری محقق می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 6
    بدبخت کارمندان که به اندازه کارگر هم بهشون توجه نمیشه. همه جای دنیا از پلکان کارگر به مجلس و احزاب می روند و زیر پا لهش میکنند. در ایران یک معلم یا سرهنگ نیروی انتظامی باید از کارگر هم کمتر بگیره. با لیسانس و فوق لیسانس، اگر کسی بتونه کار پیدا کنه، باز به کارگری نمیرسه که قطعه آشغال میزنه و ما به خاطر انحصار، مجبوریم همونو بخریم و هی تعمیر کنیم
    • حسین IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      5 0
      سلام اخوی، من کارگر بخش دولتی هستم برای اینکه بتوانم دستمزدم را برسانم به حداقل شما، خاطر نشان می شوم تمامی جمعه های سال را در اداره در حال خدمت هستیم که اشخصاسی مانند شما کت و شلواری شده و پرستیش با کلاس بودن را به رخ مردم بکشید. درست می فرمایید معنا و مزه خواب دم صبحی را خیلی وقته از یاد بردیم از عاشورا تا عید فطر یک سال تمام همه تعطیلات را سر کاریم تا با دریافت جمعه کاری شرمنده اهخل و عیال خود نشویم. بخورید از قبل پرداختی های مالیات امثال بنده ، بدبخت آفتاب ندیده این کارگران فقر را با استخوان و گوشتشان احساس می کندد و چرخ تولید را فعال نگه داشتند. اگر مشکلی برایتان نداشته باشد استعفا کنید و در یک واحد کارگری مشغول باشید تا کیف زندگی با شرافت را ببرید .
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 2
      حسین آقا...تو اداره ای من کارگزینشم، مشاغل کارگری و نیروهای شرکتی از من رسمی بیشتر می گیرن
    • حمیدرضا IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      حیات یک ملت مرهون کار وکارگر است. امام خمینی میزان بهروه وری کار کارمندان ایرانی بلاشک از کیفیت قطعه اشغال ساخت کارگر ایرانی پایینتر است پس بیخود قمپز در نکن!!!!!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 0
    این بازی ها رو بذارید کنار. هیچ اتفاق جدید نخواهد افتاد. فقط معطل می کنید که افزایش حقوق ها به فروردین و اردیبهشت نرسه و آخرش هم همون 22 درصد تایید میشه.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 2
    درست میشه .... با تزریق نا امیدی هیچ مشکلی حل نمیشه. الان این همه گنجشک و پرنده، صبح بال بال می‌زنند ولی شب، شکم و چینه‌دونشون پر هست. مگه اینها بانک دارند؟!.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 0
    کار زیاد برای هیچ:8 میلیون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس