کد خبر 1593499
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی طوفان الاحرار نوشت:

اقتصاد دفاع برای اسراییل کمرشکن است

حمله‌ی موشکی گسترده‌ی امشب (شنبه و یکشنبه) ایران به اسرائیل توسط سامانه‌های پیشرفته‌ی دفاعی اسرائیل متوقف شد. بدیهی است که این هزینه‌ی زیادی دارد و این سوال در میان سوالات دیگری که امروز صبح مطرح می‌شود این است که چه‌قدر هزینه؟ سرتیپ رام عَمینَح، مشاور مالی سابق رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، تلاش کرد تخمین بزند «در این مورد ۴ تا ۵ میلیارد شِقِل [بین ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار] برای دفاع امشب بوده است.»


یوئِل نووه، اقتصاددان ارشد سابق وزارت خزانه‌داری گفت «بار هزینه‌های دفاعی ممکن است به میزان قابل توجهی به پتانسیل رشد آسیب برساند.»


او همچنین گفت «امسال این یک هزینه‌ی یکباره بر دوش تولید ناخالص داخلی است، پیامدهای بسیار بسیار مهمی بر اقتصاد اسرائیل وارد می‌کند. می‌تواند منجر به وضعیتی شود که ما نیز نتوانیم آن را تامین کنیم.»

سرتیپ عمینح هم درباره‌ی به تعویق انداختن سفارش هواپیماهای جدید از آمریکا گفت «در حال حاضر خزانه‌داری به دلایل خاص خود سفارش هواپیماهایی را که به آمریکایی‌ها، با پول آمریکا، با دلار کمکی سفارش می‌دهیم متوقف می‌کند. حالا صحبت از هواپیماهایی است که قرار نیست به هواپیماهای موجود اضافه شوند، بلکه فقط برای جایگزینی هواپیماهای موجود هستند. شاید آن‌ها متوقف شوند، به نظر می‌رسد که هواپیماها برای محافظت از گنبد آهنین حذف شده‌اند، که در واقع برعکس کاری را انجام می‌دهند که رهگیرهای یک گنبد آهنین انجام می‌دهند که موشک‌ها را در خاک اسرائیل متوقف می‌کند

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 1
    بوی حمله اسرائیل میاد امشب حمله میکند عبدالمهدی هم توئیت زده است
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    اسرائیل غاصب و کافران ، زبان زور را خیلی خوب می فهمند .
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    ماجرای حمله ایران به اسراییل ـــ سگ داند و پینه دوز در انبان چیست پینه دوزی از کسی طلبکار بود و بدهکار بدحسابی می کرد و طلب او را نمی داد. پینه دوز عاقبت خسته شد و یک روز مشته ای (آلتی فلزی برای کار کفش دوزی) داخل انبان گذاشت و به سراغ بدهکار رفت تا طلبش را وصول کند و کار یکسره بشود. وقتی به در خانه بدهکار رسید، سگش به او حمله کرد. پینه دوز انبان را بر سر سگ زد و سگ را کشت. یا رب سبب مرگ سگ سلطان چیست برچیدن پینه دوز را دکان چیست انبان که به سگ خورد و سگ افتاد و بمرد سگ داند و پینه دوز در انبان چیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس