«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده»

«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» خاطرات جلیل خلیلی افراتختی به قلم صادق کیان‌نژاد امیری به چاپ رسید.

به گزارش مشرق، «هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» خاطرات جلیل خلیلی افراتختی به قلم صادق کیان‌نژاد امیری را انتشارات سوره‌مهر منتشر کرد. این کتاب، داستان زندگی و خاطرات یک روستازاده به نام جلیلی خلیلی افراتختی از روستای افراتخت استان مازندران است که در انتهای منطقه‌ای جنگلی به دور از هیاهوهای معمول زندگی مشغول چوپانی بوده اما ندای انقلاب اسلامی را شنیده و جسورانه با آن همراه می‌شود. جلیل خلیلی پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ، دلیرانه راهی جبهه می‌شود تا مانع نفوذ ارتش عراق به عمق خاک کشور شود.

هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده

«هیس! پیرمرد چهارده ساله خوابیده» در ۱۳ بخش از کودکی تا بزرگسالی راوی را بازگو می‌کند و در بخش آخر عکس‌ها و اسنادی از این روایت‌ها را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. ۲۵ جلسه ابتدایی مصاحبه با راوی، را ولی هاشمی انجام داده اما در ادامه، کار به صادق کیان‌نژاد سپرده می‌شود و ۴۰ ساعت مصاحبه به مصاحبه‌های قبلی اضافه می‌شود تا روایت‌ها سر و شکل بگیرند. به‌گفته نویسنده در تدوین کار به جزییات خاطرات نیاز بود که به سبب گذشت بیش از سی و اندی سال از تاریخ وقوع، در ذهن راوی نمانده بود اما سعی شد تا آنجا که می‌شود از بیان جزییات دریغ نشود.

«هیس! پیرمرد چهارده ساله خوابیده» به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان مازندران در ۴۰۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در بازار نشر موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس