کد خبر 1592236
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
چند نکته برای آرامش کنکوری‌ها در آزمون

داوطبان کنکور در این روزهای مانده تا آزمون باید آرامش خود را حفظ کرده و از اضطراب و تنش دوری کنند.

به گزارش مشرق، نوبت اول آزمون سراسری در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، داوطلبان کنکور می‌خواهند بدانند در این دو هفته پایانی مانده تا کنکور چه کنند.

منصور سعیدی مشاور آموزشی در گفت‌وگویی گفت: داوطلبان کنکور بیش از ده ماه زحمت کشیدند و حالا در انتظار شرکت در کنکور و نتیجه زحماتشان هستند، اردیبهشت ماه نوبت اول و تیرماه نوبت دوم کنکور را پیش رو دارند و ما بین دو کنکور امتحانات نهایی را دارند که ۵۰ درصد در کنکور موثر است یعنی سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیرماه، داوطلبان باید در تلاش باشند.

وی افزود: در کنکور اردیبهشت به نظر من داوطلبان تلاش کنند که دروس را یک بار دیگر دوره کنند و به طور کامل بر تمام مثال ها و تمرین ها مسلط باشند در این صورت هم برای کنکور و هم برای امتحان نهایی آماده می شوند.

سعیدی ادامه داد: نکته دوم اینکه بچه ها می توانند ارامش خوبی داشته باشند زیرا به دلیل برگزاری ۲ نوبت کنکور، فرصت جبران دارند که سال های قبل این فرصت نبود.

مشاور آموزشی عنوان کرد: برای آرامش بیشتر، بچه ها در این مدت باقیمانده نوع تغذیه خودشان را تغییر ندهند و تصورشان بر این باشد که اتفاق جدیدی قرار نیست رخ دهد.

سعیدی اظهار داشت: از داوطلبان می‌خواهم که بیشتر روی مسائل تشریحی و کتاب درسی خودشان تمرکز کنند.مهم این است که در جلسه آزمون، خودشان باشند و داشته هایشان را روی کاغذ بیاورند؛ قرار نیست به همه سوالات جواب دهند اگر پاسخ سوالی را فراموش کردند رهایش کنند و معطل یک سوال نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس