کد خبر 1592140
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی محلل نوشت:

با فرض صحت ماجرا، این مسئله که تهران پیشنهاد داده که در صورت تضمین آتش‌بس فوری و توقف جنگ و عدم حمله رژیم به رفح، بحث حمله مستقیم منتفی است(در همه جا به اشتباه ذکر شد کل انتقام منتفی است)، ما در سطح راهبردیِ جبهه مقاومت به پیروزی دست خواهیم یافت زیرا هم هدف نتانیاهو سرنگون شده و وی با پایان جنگ به پایان خط می‌رسد، هم هدف ما یعنی توقف جنگ غزه بدون شلیک یک گلوله محقق شده و هم جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی فلسطین در منطقه و جهان جهش چند برابری خواهد داشت ولی دو اما وجود دارد:

یک اینکه همه اینها روی کاغذ است و اساسا این تصور که آمریکا تضمین دهد؟! و یا به گونه‌ای عمل کند که اینگونه به نفع ما و به ضرر اسرائیل باشد، نزدیک به صفر است. چنانچه تجربه این چند ماه هم نشان داده که فارغ از اختلافات لفظی، واشینگتن و تل‌آویو در عمل چگونه کار می‌کنند.

نکته دوم اما مهم‌تر است و آن این است که حتی در صورت تحقق چنین پیشنهادی(بر فرض صحت این ماجرا) ما یک پیروزی راهبردی در سطح مقاومت منطقه به دست آورده‌ایم اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، رژیم عُرفاً به خاک ما حمله کرده است و حمله‌ای تقلیل یافته، موازنه میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی را کاهش خواهد داد. بنابراین منتظر اقدامات غیرعملی ماندن از سوی دشمن غدار بیش از این آسیب زاست.

هر چند این تحلیل در تهران وجود دارد که هدف نتانیاهو، گسترش جنگ برای فرار از باتلاق غزه، حفظ قدرت و رویارویی مستقیم ایران و آمریکاست و باید در پازل او بازی نکرد و به مذاکرات آتش‌بس نیز توجه کرد اما عملیات چندلایه و چند مرحله‌ای در چند گام، ترکیبی، چند منظوره با اشراف اطلاعاتی و برتری تکنولوژیکی، ائتلافی جبهه مقاومت، کوبنده، با هدف بازطراحی خطوط قرمز و رسیدن به بازدارندگی قطعی، در مسیر عملیات طوفان‌الاقصی و ضربه به توان عملیاتی رژیم(مهم‌ترین ویژگی هر پاسخی)، بخشی از ویژگی‌های هر پاسخ پشیمان‌کننده خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    13 3
    نزنید می‌خورید پس بزنید به حساب خودم اگر نزنید دشمن گستاخ تر میشود برنامه بعدی حمله به حزب الله هست تا نزده بزنید
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      2 1
      چرا پا نمیشی بری غزه خودت بزنیشون؟غزه نمیتونی بری لبنان و سوریه که میتونی بری.عراق که میتونی بری پر از پایگاه های امریکاییه
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      2 1
      منم با انتقام موافقم
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    9 3
    حاجی بزن به حساب خودم
    • US ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      2 15
      هر موشک بالستیک قیمت پایه اش 4 میلیون دلاره، به حساب خودت بازم؟
  • TR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    5 12
    کسی که باخته که نباید شرط تعیین کنه ، معمولا پیروز نبرد شرطشو میذاره عشق من !!
    • DE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      5 2
      بخارهای آلبانی ام عقل از سرت پوکونده ! برای همین جلز بلز می کنی !
  • TR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    40 4
    فقط انتقام سخت
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    5 1
    ماله کشی الکی
  • نام اشنا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 0
    اگر قرار شد اقدام تلافی جویانه ائی علیه رژیم جنایتکار اسرائیل انجام شود بایستی بطور قطع و یقین یک دستاورد حداقلی در بر داشته باشد. این دستاورد حداقلی میتواند مثلا شکستن محاصره نوار غزه و انهدام تاسیسات نظامی و بخش اعظم و باقیمانده ارتش اسرائیل باشد. درصورتیکه کل محور مقاومت هم پای کار بیایند میشود اسرائیل را به کلی از صفحه روزگار محو کرد.
  • نام اشنا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    اگر قرار شد اقدام تلافی جویانه ائی علیه رژیم جنایتکار اسرائیل انجام شود بایستی بطور قطع و یقین یک دستاورد حداقلی در بر داشته باشد.
  • نام اشنا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 0
    و باقیمانده ارتش اسرائیل باشد. درصورتیکه کل محور مقاومت هم پای کار بیایند میشود اسرائیل را به کلی از صفحه روزگار محو کرد.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 5
    جمع کنید بابا شورشو در آوردید همه نشستن پشت میز روزی ۲۰ تا مطلب از انتقام سخت میگن کو کجاست بزار انجام بشه فردا یکدفعه تیر در میکنین وسط کوه ضایع میشین یا جواب سخت مثل پاکستان میگیرید ...
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 2
      پاکستان چه جواب سختی داد؟! ما موشک زدیم جواب سخت اون چی بود؟!!!
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    با سلام و قبولی طاعات و عبادات و عاقبت به خیری هم انسانها و طلب سعادتمندی برای جامعه اسلامی مان از درگاه حق تعالی و سلامتی و طول عمر با خیر و برکت و دوام موفقیت وعزت جهت مقام عظمای ولایت و قوت قلب امت اسلامی . من چند روز پیش دو نوبت پیام گذاشتم در مورد مقابله به مثل نسبت به رزیم جلاد و جعلی اسرائیل با شلیک حداقل صد موشک دور برد و ویرانگر و پهباد های تهاچمی به سمت مراکز حساس و حیاتی رزیم خونخوار و بی بن و پایه و نا اصل و نسب اسرائیل انجام گیرد و بداند که ایران غزه و عراق و لبنان و سوریه نیست . ما بهترین شهدای گرانقدری را از دست داده ایم که توسط رزیم وحشی و جنایتکار اسرائیل مورد ترور و ...... واقع شده اند . اما متاسفانه پاسخ مقتدرانه و دندانشکنی تا به حال نداده ایم و به همین خاطر سران سفاک این رزیم سرطانی گستاخ شده اند و گمان بر این دارند که می توانند در هر کجا و مکان و زمان به اقدامات جنون آمیز خود تداوم بخشند . البته خوشبختانه مقام معظم رهبری در چندین سخنرانی تاکید داشتن بر جواب قاطع و پاسخ به موقع . من به جرات قسم یاد می کنم والله نترسید آمریکا جرات مداخله را ندارد و می داند با کوچکترین دخالت تمام پایگاه های تروریستی اش تحت نظر و زیر موشک های ویرانگر ایران است . بنا براین اگر با حداقل صد موشک و سایر تسلیحات جنگی و ....... به این رزیم گرگ صفت و درنه خو حمله کنیم بدانید که تادیب خواهد شد و یک درس تاریخی خواهد گرفت که هرگز به ایران و ایرانیان مستقر در سوریه و لبنان نگاه چپ نکند .
  • ات IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 1
    بهترین انتقام ساخت سلاح هسته‌ای
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    یه مشت شر و ور از یک ذهن افسادطلب- صهیونیست با پوشش مثلا انقلابی! خخخ
  • مسعود دیپلمات IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    6 2
    طرح چنین پیشنهادی کذب محظ است زیرا به معنی مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیم با رژیم حیوانت بنی اسرائیل(الَّذِينَ لَعَنَهُم اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِم وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ: سوره 5, آیه 60) است. مذاکرات مستقیم یعنی برسمیت شناختن رژیم. مذاکرات غیر مستقیم هم هیچ ضامن اجرایی ندارد. لذا این شایعه فقط به منظور تنزل جایگاه ایران طرح شده است ولاغیر. اساسا" با اینهمه جنایات و خرابی، مذاکره و آتش بس یعنی شکست. جنگ باید تا نابودی کامل جانی ادامه یابد. همآنگونه که جنایتکار را دستگیر، محاکمه و اعدام می کنند.
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    بزنید ، هدف پیشنهادی جزیره سقطری اشغال شده یمن . خیلی عالی
  • کامبیز PL ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    ببینید دوستان ما باید تابع محض تصمیمات نظام مقدس ایران باشیم ولی میتونیم یه خواسته باشیم اونم اینکه اگه میگم اگه ..قراره نظام حرکتی بزنه ..موشکی.. پهپادی یا هر چی.. حتی جواب نده ما مطیعیم..ولی تورو به جدتون قسم ..سید ..حاجی ..کربلایی..سردار...فرمانده...امیر..سرلشکر گرا به دشمن ندین کجارو میزنین بزارین در عوض بالاترین مقامات لشکریمون ..ثارالله هامون.. سلیمانیها و سیدرضیهامون حداقل یه مرغ یا خروسی از دشمن کشته شه ما پیش دوست و دشمن خجالت زده نباشیم.غیرت .. شجاعت .. با قلب سرد و ذهنی گرم تصمیم بگیرید ..اقدام کنید..ما پشت نظام هستیم تا ظهور.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 0
    یعنی باز جام زهرررر
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 1
    از یهود و نصاری نترسید و کمر اسرائیل را بشکنید تا خدا از شما راضی شده و حمایتتان کند،به کمک خدا امیدوار باشید.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 0
    تحلیل خیلی خوبی بود. گذشته از تمام برنامه ریزی هایی که مسئولین خواهند گرفت این را هم می بایست در نظر گرفت که عوامل ستون 5 آمریکا - صهیونیسم چه در صورت اجرای پاسخ ایران و چه بصورت معمول همیشه آماده هستند تا موجب افزایش نرخ دلار در برابر ریال شوند تا بلکه از این طریق بر اقتصاد کشور با ایجاد تورم لجام گسیخته و همچنین ایجاد تنش های قومی فشار وارد کنند. بهترین راه حل تشکیل سازوکاری است که بلافاصله قیمت جهانی نفت سر به فلک بکشد - برای مثال - همانطور که اغلب بعد از حمله نیروهای آزادی بخش به کشتی های نفتی مشاهده میگردد. در نتیجه خیلی سریع روند افزایش دلار در برابر ریال معکوس خواهد شد و در صورت ادامه بازارهای جعلی بورس در کشورهای غربی سقوط را تجربه خواهند نمود.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 0
    شما فقط لب و دهنید یه کاری کنید تا باور کنیم
  • مهدی US ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 0
    انشاءالله شب شنبه همزمان از یمن،لبنان ایران و عراق حمله ای بسیار ویرانگر و عذاب آور را شاهد باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس