کد خبر 1592050
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
بارش باران از چهارشنبه در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران و رعدوبرق در برخی از استان‌های کشور نسبت به وقوع سیلاب و مخاطرات بارش‌های سیلابی در غرب، جنوب و مرکز کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در نیمه غربی کشور بارندگی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است که این شرایط جوی در دامنه‌های زاگرس مرکزی تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلا اینکه بارش‌ها تا یکشنبه در کشور تداوم دارد و هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان‌های پربارش صادر شده است، افزود: شدت بارش‌های امروز مربوط به استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، اصفهان، شمال خوزستان و غرب تهران است. فردا نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است. جمعه نیز در خراسان رضوی بارش‌ها شدت دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: مخاطرات آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و جاری شدن رواناب، برخورد صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و خسارت به محصولات کشاورزی پیامد این بارش‌ها در مناطق مختلف کشور است.

وی توصیه کرد: کوهنوردان از انجام فعالیت‌های کوهنوردی، عشایر از تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در مرکز، جنوب غربی و نوارشرقی کشور طی امروز و فردا خبر داد.

وی ادامه داد: از فردا تا شنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گفته وی، آب‌های خلیچ فارس و تنگه هرمز امروز و پنجشنبه و جمعه آب‌های دریای خزر، تنگه هرمز، و نیمه شرقی خلیج فارس مواج است که در این روزها محدودیت‌هایی برای انجام فعالیت‌های دریایی در کشور وجود دارد.

رفیعی افزود: تهران در برخی از ساعت ها، رگبار و رعد و برق و وزش باد دارد. بیشینه و کمینه دمای پایتخت امروز بین ۲۶ تا ۱۳ درجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس