کد خبر 1591884
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
واکنش کرملین به سیل شدید در اورسک/ روزهای سخت‌تر در راه است

سخنگوی کرملین می‌گوید که که تمرکز رییس جمهور روسیه بر سیل اخیر این کشور معطوف است اما روزهای سخت‌تری در انتظار مناطق سیل‌زده خواهد بود.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه تمرکز ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بر جاری شدن سیل در مناطق کورگان و تیومِن معطوف است، به مردم این مناطق درباره روزهای دشوارتر هشدار داد.

ذوب شدن سریع برف در بخش‌های قابل توجهی از کوه‌های اورال و سیبری به بالا آمدن آب برخی از رودخانه‌های بزرگ روسیه و متعاقبا جاری شدن سیل و زیر آب رفتن دست کم ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانه منجر شده است.

پسکوف دراین‌باره تاکید کرد: روزهای دشواری در انتظار مناطق کورگان و تیومن است. حجم بسیاری زیادی از آب روان شده است.

وی همچنین اضافه کرد که ولادیمیر پوتین درباره شرایط با قاسم جومارت توقایف، رییس جمهور قزاقستان تماس تلفنی برقرار کرده است. این کشور نیز به شدت از سیل آسیب‌دیده است.

دیپلمات روس افزود: پوتین هرچند که در مناطق سیل‌زده حضور ندارد اما همواره با جدیت پیگیر این موضوع است و هر روز گزارش به‌روزرسانی دریافت می‌کند. در گرم‌ترین مقطع هستیم و باید ببینیم ظرف چند روز آتی چه اتفاقی خواهد افتاد.

برخی از ساکنان شهر «اورسک» در اعتراض به مدیریت بحران،علیه مقامات محلی شعارهای اعتراضی سر داده و از پوتین درخواست کمک کرده‌اند. پیش‌تر راشاتودی گزارش کرد که شکستن سد در منطقه اورسک، موجب تخلیه اجباری هزاران خانه شده و تاکنون جسد سه تن در این منطقه پیدا شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    12 0
    عذاب الهی.
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      پس هفته قبل هم که در نیویورک زلزله اومد اون هم عذاب الهی بود یا شیخ؟!!!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    2 0
    علی القاعده پوتین باید الان سر سیل باشه شو نمایشی بازی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس