1

وادادگی اصلاح طلبان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی است که این طیف بنا بر تخیل خود بنای جدا کردن حساب اسرائیل از آمریکا را دارد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تحرکات دیپلماتیک وزیر خارجه در منطقه و پاسخ قطعی ایران به تجاوز صهیونیست‌ها، عقب‌نشینی ارتش اسراییل از مناطقی واقع در غزه و تازه‌ترین مقصر کشتار جاده‌ای در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

با آغاز مذاکرات قاهره گزارش‌های ضدونقیضی درباره جزئیات آن منتشر می‌شود. از یک سو، شبکه تلویزیونی دولتی مصر به نقل از یک مقام ارشد دولت مصر که میزبان مذاکرات است، اعلام کرد که مذاکرات درباره آتش‌بس غزه در قاهره رو به پیشرفت است و همه طرف‌ها بر سر نکات اساسی توافق کرده‌اند. این منبع مصری گفته که اسرائیل درباره آخرین دور مذاکرات، خوش‌بینی محتاطانه‌ای ابراز کرده است. این در حالی است که المیادین، رسانه نزدیک به حزب‌الله لبنان، عنوان کرده که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

تحولات دیپلماتیک در منطقه از یک سو و پاسخ احتمالی ایران به جنایت صهیونیست‌ها از سوی دیگر مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد، روزنامه شرق درباره آخرین رایزنی‌ها در منطقه نوشته است:

دور پیشین مذاکرات آتش‌بس غزه در ماه گذشته با میانجیگری قطر و مصر به بن‌بست رسیده بود. حماس ۲۵۳ نفر را در جریان حمله هفتم اکتبر در جنوب اسرائیل گروگان گرفته است. از این تعداد، ۱۲۹ گروگان باقی مانده‌اند و مذاکره‌کنندگان درباره آزادی حدود ۴۰ نفر در مرحله اول توافق احتمالی با حماس مذاکره کرده‌اند. حماس خواستار توافق برای پایان‌دادن به جنگ، خروج کامل همه نیروهای اسرائیلی و بازگشت آوارگان غزه است. اسرائیل دو خواسته اول را رد کرده و گفته است که در نهایت حماس را سرنگون خواهد کرد. در همین حال، ئیسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، مذاکرات قاهره را نزدیک‌ترین توافق احتمالی طرفین توصیف کرده است.

روزنامه هم‌میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! / اصلاح‌طلبان: حساب آمریکا از اسرائیل جدا است

روزنامه اعتماد اما پیام‌های سیاسی و دیپلماتیک در منطقه را مقدمه نوع پاسخ تهران به صهیونیست‌ها کرده و می‌نویسد:

همزمان مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه در قاهره در جریان است و هیات‌های طرفین در حال چانه‌زنی بر سر رسیدن به توافق آتش‌بس ابتکاری ایالات‌متحده هستند. در شرایط ابهام در برنامه‌ها و طرح‌های بازیگران درگیر، به نظر می‌رسد روزهای آینده برای منطقه بسیار حیاتی خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

تصمیم اسراییل برای عقب‌نشینی نیروهایش، پرسش‌هایی را در مورد آینده جنگ با حماس مطرح کرده است. برخی کارشناسان می‌پرسند که آیا این بدان معناست که اسراییل در حال بازنگری در مورد تهاجم خود به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه، است. کارشناسان خاطرنشان کردند که خروج نیروهای نظامی از غزه، تهاجم زمینی گسترده به رفح را حداقل در کوتاه‌مدت بعید می‌کند.

روزنامه هم‌میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! / اصلاح‌طلبان: حساب آمریکا از اسرائیل جدا است

روزنامه هم‌میهن دیگر روزنامه اصلاح‌طلب که اغلب مواضع رادیکال دارد در تحلیلی خواهان عدم پاسخ‌گویی به صهیونیست‌ها با توجه به تحولات دیپلماتیک در منطقه شده و نوشته است:

در این مرحله که از آن می‌توان به‌عنوان فاز چهارم یاد کرد ایدۀ «فریز عملیات» را اجرا کردند تا به دوگانه مردم و حماس دامن بزنند و اهالی غزه درون باریکه بر رهبران حماس بشورند. مبنای مخالفت با انتقام عجولانه و نه پاسخ مدبرانه و حساب‌شده اما باور به آغاز مرحلۀ پنجم در یکصد و هشتادمین روز است و آن همانا جنگ تکثیرشونده است یا درگیر کردن دیگران و خاصه ایران. با این پیشینه و تحلیل جز این است که انتقام عجولانه بازی در زمین اسرائیل است؟ و به همان شعر سعدی باید توصیه کرد که در یادداشت دیروز صفحه آخر درباره «صبوری جور عدو» آمده بود!

روزنامه هم‌میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! / اصلاح‌طلبان: حساب آمریکا از اسرائیل جدا است

وادادگی اصلاح طلبان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی است که این طیف بنا بر تخیل خود بنای جدا کردن حساب اسرائیل از آمریکا داشته و خود را به تجاهل می زنند که اصولا بدون حمایت های آمریکا صهیونیستی نه محلی از اعراب داشت و نه می توانست فجایع انسانی و نسل کشی در غره را رقم بزند.

مجموعه این مطالب نشان می دهد که جریان رادیکال داخلی؛ می کوشد تا به بهانه اتفاق اخیر سیاست های منطقه ای و جبهه مقاومت را به چالش کشیده و حمله رژیم صهیونیستی را به شکل دیگری در داخل پیگیری نماید، همچنین چهره و رسانه های داخلی به جای اینکه به محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی بپردازند در نقش وکیل مدافع شیطان ظاهر شده و می کوشند تا ابعاد روانی اقدام علیه جمهوری اسلامی را در داخل دنبال نمایند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    12 2
    دهن هرکی که میگه در برابر اسراییل کوتاه بیایید رو باید جِر داد
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      9 0
      تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟!
    • امید IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      8 0
      اصلاح طلبان کت شواری همان کاسه لیسان چم آبی های غربی و خونخوار هستند. آنها هم نفوذی های اسرائیل در ایران هستند.
    • DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      8 0
      روزینامه بی میهن: دربرابر جنایت صهیونیست‌ها صبور باشید! اینها دوستان و همکاران و سروران ما غربگداها هستند/ مدعیان اصلاح‌طلبی: حساب آمریکای نایس قربونش برم از سیاست گذاران و گردانندگان امریکای نایس یعنی اسرائیل جدا است. یابو بارها گفته اصلاحطالبان دوستان ما در ایران هستند امریکا در عمل گفته . به جان جان کریه جان جرج سوروس گو به گور شده .
    • SE ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      4 0
      روزنامه سگیونیستی هم آخور در ایران را باید اول آتش زد
    • ALIR12 IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      1 2
      خوب کوتاه نیایید - میتوانید بزنید بسم الله ()- الان که تمام مناصب در اختیار دارید و همه چی که هم رنگید- اگر چه هم قبلا فرقی نداشت!
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 1
    مشرق زیاد تبریک بگی از یه سوراخ دیگر نتانیاهو و بایدن میزنه بیرون ها و هلاک میشن . خلاصه از ما گفتن بود
  • سامان IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    6 1
    نتانیابو درست گفته بود اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    2 0
    امیر حسین ثابتی از نطر من حتی میتونه نایب رییس مجلس بعدی باشه اصولگرایان به حای تو سر هم ز ن که الان میزنند مثل ارزی و .. باید با هم ایتلاف کنند وگرنه مجلس بعدی شدیدا ع اسفناک خواهد بود ولی این بچه حتما راه گشا تواهد شد حتما
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    4 3
    دوستانه میگم نزنید در وصعیت بعدی با شرایط بدتتر طرف هستید
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    اصلاحطلبهای برابری خواهم دنبال ازادی افتادند
  • محمود IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    6 1
    اگر در زمان فعلی که قانون جنگل در دنیا حاکم هست امنیت و دفاع را به دست غربگرایان ساده لوح که با لفظ قلم و با کلاس صحبت می کنند و خود را بالاتر از افکار عمومی جامعه می داند بسپارند.تمامی صنایع نظامی را تعطیل و بدست نیروهای حافظ امنیت دسته بیل می دهند چون از نظر این عده ساده لوح باید با همه دنیا تعامل کرد و چیزی به اسم دشمن وجود خارجی ندارد
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    اینها کاری میکنند که دولت رییسی خیچ کاری برای خارج شدن از ایالات متحده انجام نده
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    انتباق نقشه ارزی تجاری کشور نیاز به فرماندهی متمرکز در دولت دارد
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    5 0
    نتانیاهو :اصلاح طلبان در ایران سرمایه های اسرائیل هستند امیدوارم در قیامت با صهیونیستهای آدم کش محشور شوند
    • نحسن IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      1 7
      نتانیاهو برای ایجاد تفرقه این حرف رو زده و کاملا هم موفق بوده
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      5 1
      اگر نتانیاهو این حرف را برای تفرقه زده چرا این بیغیرتها از حرفهای نتانیاهو اعلام برائت نکردند؟؟؟؟
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      ۱۲:۱۰ برای تفرقه، دو گروه مؤمن رو از هم جدا می‌کنن نه این که به رفقای هم‌فکر و هم‌مسیرشون پیغام بدن! عمل افسادطلبان رو که داریم می‌بینیم! یک نمونه‌اش برجام که باهث شد رژیم غاصب توهم بزنه که تا ۲۵ سال در امنیته!!!
  • DE ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    5 0
    مدافعان شیطان بهتره دهنشون رو ببندند! در چند دهه اخیر اصلاجاتچی ها ثابت کردند که با سیاست خارجی ذلت پرستی اخرش ورشکسته شدند و دشمن ازشون تاتونست سواری گرفت پس بهتره این مدافعان شیطان ساکت شن.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 3
      تا اینجا به تمام ملت ثابت شده اصلاح طلبها رو راست و صادق بودند دله دزد نبودند نفع مردم و آرامش مردم را به هر نحو ممکن خواستند دین را از مردم نگرفتند مردم را بی نماز نکردند کاری که تو و امثالهم کردید به دین اسلام توهین نکردند ولی تو و امثالهم کردید منافق نبودند ولی تو و امثالهم هستی ووووووو
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      ۱۸:۴۳ وقتی کسی چندین دروغ میگه، کافیه دو سه نمونه از دروغ‌هاشو افشا کنی تا بقیه حرف‌هاش هم از اعتبار بیفته. پس دو سه تا از دروغ‌های تو رو بیان می‌کنم. ادعا کردی افسادطلبان روراست و صادق بودند!!! رأی‌آوری سردسته افسادطلبان یعنی خاتمی فتنه‌گر در سال ۷۶ که خود رو در جبهه مقابل ناطق و هاشمی نشون میداد بر اساس دروغ بود! در سال ۸۰ با اشک تمساح در مقابل دوربین رأی آورد! فتنه ۸۸ و دروغ تقلب، سند رسوایی افسادطلبان بود. کلید حسن کلیدساز خائن هم که قرار بود چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد رو با هم بچرخونه اما هر دو رو با هم نگه داشت هم که کلید دروغ بود! اینا سرفصل دروغ این جماعت فاسده. برای جزئیات فقط وقت نیست! دوم گفتی دله دزد نیستن!!! اولا در ساختار رسمی کشور هیچ کسی نمی‌تونه دزدی کنه. اما در مورد تخلف و دور زدن قانون، فساد صندوق فرهنگیان و فساد سیف و برادر جهانگیری و برادر روحانی انفاق بود؟!! خیال کردی همه مثل خودت فراموش‌کار و احمقن؟!! در مورد دور نکردن مردم از دین!!! خود افسادطلبان دارن داد میزنن دین ندارن و مردم رو هم به بی‌دینی و برهنگی و مقابله با ولایت و ترک جهاد و شهادت دعوت می‌کنن. سردسته‌شون خاتمی ملعون فتنه‌گر بود که ندای آزادی بی‌حد و حصر رو تو گوش جوونای مردم خوند! رفسنجانی ملعون بود که برای انتخابات در مقابل همه می‌گفت در جوانی خلاف یا خلاف‌هایی (واژه دقیقش در ذهنم نیست) کرده که روش نمیشه بگه!!! قبح گناهان ظاهری و باطنی رو این جماعت شکستن. حجاب زناشون و صورت تراشیده مرداشون رو ببین! قصر تجملاتی روحانی و دار و دسته‌اش رو ببین! دین‌داری اینه؟!! ممنون که باعث شدی خباثت افسادطلبان این پیاده نظام‌های رژیم غاصب صهیونیستی مجددا مرور بشه! ممنون!
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    4 0
    تلاش برای قاجاری سازی
  • ح ن IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    3 0
    امام خمینی ره خیلی خوب این لیبرال ها را شناخته بودند این‌ها خود صهیونیست هستند یا بهتر است بگوییم نفرات اصلی صهیونیزم در ایران همین لیبرال ها و اصلاح طلبان هستند شاید هم زبان این‌ها هستند و دست های عمل کننده در سرزمین های اشغالی نتانیاهو و نفراتش
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    2 0
    کی اینا رو میخونه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    4 0
    نظر گروه مسمی به اصلاح طلبی ناشی از : 1- در منطق اینان عقل خودی فراتر از کلام الهی است 2- در منطق اینان موارد نفسانی :غرض ورزی ، ترس ، بخل و دیگر سیئات اخلاقی انچنان ملکه گردیده که درک وجود آن در وجود شان برایشان امری ممتنع و غیر ممکن است 3- گروهی کوچک از انان با دریافت زیر میزی های ناپیدا از دیگران اقدام به صدور حکم می کنند
  • US ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    1 5
    تو رو خدا ببینید آبروی ایرانیان حتی تو عراق هم رفته
  • کارمند ساده IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    2 0
    ای کاش این روزنامه معنی صبر را می‌دانست ، چه اینکه معنی الفبای سیاست را هم نمیداند، وتو خود بخوان حدیث مفصل از ترس و جبن و معنی صبر که شوق به بهشت و ترس از جهنم برای عام که دست به گناه نزنند....
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    4 0
    خاک بر سر افساد طلبهای ذلیل، این ارزو رو به گور ببرین که بخواین ملت با شرف وغیرت ایران اسلامی رو زیر بیرق امریکاه جنایتکار ببرین حالا هی دم تکون بدین 🤔😔🤮
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 2
    یک وصعیتیه وقتی اقتدار بیش از حد میبینم نرمش می خوام و وقتی نرمش بیش از حد میبینم اقتدار می خوام اما بخش مدهبی ویرگول را باز کنید بخونید جالبه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    بیشتر از انقلاب فرانسه احتمالا با انقلاب امریکا طرف باشیم ...
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    2 0
    مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ «عنکبوت41» مَثَلِ كسانى كه غير خدا را سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانه‌اى ساخته؛ و البتّه سست‌ترين خانه‌ها خانه‌ى عنكبوت است اگر مى‌دانستند.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    1 2
    ناچاریم صبر استراتژیک پیشه کنیم
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      وقتی حمله راهبردی کردیم چاره‌مون رو می‌فهمی
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 2
    حالا خیلی واکنش دادن این دولت به نظر ترسو تر از این حرفاست
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      واکنش رو نیروهای نظامی نشون میدن نه دولت!
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    همان طور که هماهنگی سران داعش با رژیم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی اثبات شد، هماهنگی سران افسادطلب با این‌ها نیز ممکن است اثبات شود. اگرچه قبلا هم مدارکی در این زمینه رو شده بود.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    حمله به خاک ایران رو امروز جواب ندید و این تحقیر ملی رو بی پاسخ بذارید فردا با تمام وجود کشور رو بمباران می کنن
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مرگ بر این روزنامه اصلاحی به نظر من باید با بمب اتم به کل اسراییل حمله کرد قطعا کلش نابود میشه و فرزندان ما آینده ای روشن بدون تورم خواهد داشت همه چیز هم ارزان میشه و دیگه آنقدر دلار خواهیم داشت که قصه اختلاس های هزار میلیارد دلار رو‌نه خوردیم
  • FR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چیزی که اینها می‌گویند نیاز به نظر من ندارد! خیانت و حماقت اینان مثل روز روشن است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس