کد خبر 1591663
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
باران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سه سامانه وزش باد شدید، بارش و کاهش محسوس دمای هوا در تهران تا پایان روز شنبه ۲۵ فروردین خبر داد.

به گزارش مشرق، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امروز سه شنبه ۲۱ فروردین در نیمه جنوبی و ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ فروردین در کل استان تهران به ویژه نیمه غربی و مناطق جنوبی، احتمال وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

حامد یزدی مهر به شهروندان به ویژه ساکنان این مناطق توصیه کرد در این مدت از توقف در کنار درختان کهنسال، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های نیمه تمام و برپایی چادرهای مسافرتی و استقرار در مکان‌های مرتفع خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین گفت: با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، در این مدت افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از سفرهای غیرضروری شهری خودداری کنند.

یزدی مهر همچنین از فعالیت سامانه بارشی از ظهر چهارشنبه ۲۲ فروردین و تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین خبر داد و گفت: در این مدت با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از شهروندان خواست در این مدت از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، تردد در مسیرهای کوهستانی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر برضرورت پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید کرد و خواستار آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی شد. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی برکاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه برای آخر هفته و شنبه ۲۵ فروردین در استان تهران به ویژه نیمه شمالی و جنوبی استان، احتمال یخ زدگی شبانه در ارتفاعات و بعضی مسیرهای کوهستانی وجود دارد براین اساس افرادی که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی را دارند، تجهیزات لازم همراه داشته باشند.

همچنین در خصوص احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی با توجه پیش بینی ماندگاری توده هوای سرد تا دوشنبه ۲۷ فرودین در ارتفاعات استان هشدار داد و از شهروندان خواست مصرف حامل‌های انرژی را مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس