کد خبر 1591087
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
وزیر خارجه روسیه به چین می‌رود

وزارت خارجه روسیه از سفر وزیر خارجه این کشور به پکن خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور برای دیدار با «وانگ یی»، همتای چینی خود فردا دوشنبه عازم پکن خواهد شد.

لاوروف در این سفر دو روزه درباره مسائل مختلفی از جمله بحران اوکراین و وضعیت منطقه «آسیا-پاسفیک» با وزیر خارجه چین تبادل نظر می‌کند.

اکتبر گذشته، لاوروف در پکن پیش از اجلاس بین المللی «یک کمربند - یک جاده» با وانگ یی دیدار کرد.

چین و روسیه در سالهای اخیر در چارچوب راهبرد اتحاد در برابر غرب به هم نزدیک شده‌اند. چین تا پیش از این عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم نکرده و آشکارا نیز حمایت نکرده بود و در عین حال تلاش کرده روابط خود را با مسکو تقویت کند. همکاری چین و روسیه نه تنها در زمینه نظامی و امنیتی بلکه در قلمروهایی نظیر اقتصاد ، سیاست، دیپلماسی، فرهنگ، علم و فناوری و بهداشت عمومی بسیار انعطاف پذیر و جامع و در پاره ای موارد بسیار متمرکز است.

«لی ژانشو»، رئیس پارلمان چین (کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین) دی‌ماه پارسال در دیدار با روسای فراکسیون‌های دومای دولتی روسیه تأکید کرد چین کاملا همه اقدامات روسیه در اوکراین برای محافظت از منافعش را درک و از این اقدامات حمایت می‌کند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 8
    به به، خیلی هم عالی!! به امید گسترش روابط بین دو کشور مستقل و دوست و سوزش هرچه بیشتر دشمنان از جمله یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون!!!
    • عمیر IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      5 0
      ولی بسته جیره تو بازم تمدید شد خخخ
    • عمیر IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      4 0
      به فکر نون شبت باش ساندیسی خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس