کد خبر 1591081
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

به گزارش مشرق، کانال بصیرت ۵۳ در ایتا نوشت:

رسانه ملی و ضرورت تبیین مفهوم انتقام سخت

مفهوم انتقام سخت برای اولین بار بعد از شهادت سردار سلیمانی توسط رهبر معظم انقلاب و بر اساس آیات قرآن کریم مطرح شد.

برخی از اصول کلی این انتقام سخت؛ ظلم‌ستیزی، دفع فتنه، قانون‌گرایی، توازن تهدید، اصل انتقام، عدالت در انتقام، حفظ کرامت و جان انسان‌های بی‌گناه، اصل مقابله به مثل، عدم استفاده از سلاح کشتار جمعی و مردم‌پایگی انتقام است‌.

بر این اساس در برابر دشمنی عامدانه‌ای که به دنبال نابودی انسان‌هاست، حتماً باید انتقام گرفتن در دستور کار قرار گیرد تا هم جنبه بازدارندگی داشته باشد و هم بتواند دشمن را به سزای اعمالش برساند.

در شرایط حساس کنونی که متاسفانه موج احساسات بر عقلانیت حاکم شده است این وظیفه رسانه ملی‌ است که فضای سیاسی و احساسی جامعه را مهار و به تبیین شرایط بپردازد. و این مساله را برای مخاطب مطالبه‌گر روشن کند که انتقام باید با عقلانیت همراه باشد و عقل گرایی در اندیشه دفاعی اسلام ناب و رهبر انقلاب جایگاه ویژه ای دارد و خردمندی و عمل بر اساس عقل در حوزه امنیت و دفاع و به طور خاص در موضوع انتقام سخت بسیار حائز اهمیت است.

بنابر این فارغ از هرگونه نگاه احساسی به مساله سعادت و صلاح جامعه در آن است که پشت سر رهبر انقلاب حرکت و به مردان میدان اعتماد شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    7 1
    یعنی فقط بگذارند برای هر چیز چرت و بی معنی تحلیل و شعار و پوستر بسازید، تبیین مفهوم انتقام سخت! عجب! مرحوم برتراند راسل و علامه طباطبایی را هم دعوت کنید بیان جالب میشه
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    3 2
    بگید از اسرائیل می‌ترسیم خیال خودتون و راحت کنید
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    خب مقصر تعطیل شدن عقلانیت و حاکم شدن هیجانات در جامعه کیه ؟
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 0
    حکومتی که یک سره نیاز به تبیین این شکلی دارد و تلویزیونش هم اینه اقایان ح جمهوری شوروی را در نطر داشته باشید و بفهمید این وصعیت را و مثل ادم جمهوری خلق اسلامی را ایجاد کنید ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس