به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مقاومت تا ظهور مطلبی با عنوان آیا اسرائیل در حال بازی در پازل آخرالزمانی مسیحیان اوانجلیست است، منتشر کرد که به شرح زیر است:

آنچه که قبل از هر چیز در این زمینه باید گفت، این است که اوانجلیسم نه یک ارتدکس و یا کاتولیک بلکه مذهب و یا فرقه ای در داخل پروتستانیسم است. این فرقه در قرن نوزدهم متمایز شده است.

کلمه اوانجلیسم به معنی "گرویدن به کتاب مقدس" است. در اینجا منظور از کتاب مقدس، تنها انجیل نیست. بلکه عهد عتیق است که در عین حال کتاب مقدس یهودیان محسوب میشود. بر اساس این شاخه از مذهب پروتستان، مسیحیت نهایتا بر جهان حاکم خواهند شد و پس از آن روز قیامت فراخواهد رسید. ولی این در جریان عادی، میتواند زمانبر باشد. از اینرو اوانجلیست ها باید این روند را تسریع کنند.

یکی از بارزترین ویژگی هایی که اوانجلیست ها را از مسیحیان متمایز میکند، باور قوم برگزیده بودن یهودیان، حقی که در مورد سرزمین موعود برای خود میدانند و لزوم حمایت مسیحیان از آنان در راستای رسیدن به این هدفشان میباشد.

بر اساس آموزه‌های اوانجلیست‌ها از دهه هفتادِ پس از میلاد مسیح و زمانی که رومی‌ها «معبد دوم» را از بین بردند، هیچ معبدی متعلق به یهودیان در مسجدالاقصی وجود ندارد، اما بر اساس پیشگویی‌هایی که در کتاب‌هایی مانند دانیل، متیو، کتاب آخر عهد جدید و نامه دوم به تسالونیکیان آمده است، معبد سوم «Tribulation Temple» در بیت‌المقدس ساخته خواهد شد و ساخت این معبد، آخرالزمان را به ارمغان خواهد آورد. برخی اوانجلیست‌ها به درگیری‌های میان اعراب و اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی به‌عنوان مرحله‌ای گذار و از پیش مقرر شده می‌نگرند که در کتاب‌های مقدسشان به آن اشاره شده است. آنها به بازگشت یهودیان به سرزمین مقدس اعتقاد داشته و بر این باورند هرچه تعداد یهودیان در اسرائیل بیشتر باشد، مسیح زودتر ظهور خواهد کرد.

آنها جنگ و ویرانیِ بزرگ برای رسیدن به مرحلۀ ظهور را موضوعی اجتناب ناپذیر می‌دانند و بر این اساس حتی با برخی از اقداماتی که در سطح بین‌الملل برای برقراری صلح جهانی انجام می‌شود، مخالفند.

بازگشت یهودیان به سرزمین موعود نقطه اشتراک اوانجلیست‌ها با یهودیت صهیونیسم می باشد.

بر این اساس است که می‌بینیم رابطه مستحکمی بین سیاستمداران آمریکایی که عمدتاً از شاخه مسیحیت صهیونیستند با یهودیت صهیونیست‌ وجود دارد؛ از این جهت امروزه می‌توان رد پای تفکرات آنها را در بسیاری از تصمیم سازی‌های جهانی از جمله تصمیم‌سازی‌های کشورهایی مثل آمریکا مشاهده کرد؛ بنابراین این جریان، در اصل مسیحیانی‌اند که به‌دلیل اعتقاداتی که در زمینه ظهور عیسی‌مسیح پس از بازگشت یهودیان به سرزمین موعود دارند، با صهیونیست‌ها که عامل بازگشت یهودیان به فلسطینند، پیوند خورده‌اند؛

از همینرو تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و همچنین تصمیم به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر، علاوه بر یهودیان ساکن در اسرائیل، جمعیتی دیگر را نیز خشنود کرد.

این افراد اوانجلیستها یا همان پیروان کلیسای انجیلی هستند که معتقدند با به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، جهان به پایان خواهد رسید، مرحلۀ «آخرالزمان» آغاز خواهد شد و درنهایت مسیح دوباره به زمین برمی‌گردد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    مذهب اگه توسط ...‌ فهم ها دریافت شود عواقب بدی دارد گرچه هدف خداوند اینه با دین ذات واقعی مدعیان رو بیرون بکشه خالص و مخلص رو از منافق جدا کند
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    لیبرالیسم همون مسیخیت است مسیحیت متافیزیکش مسیحیت کاتولیک سفید پوست مدکر به خاطر همین نتیجه موجهای فمینیستش تلاش برای مرد کردن زنان بود در یک مقطع ...
  • US ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    7 1
    بروید سلاح هسته‌ای بسازید، چرا حالیتون نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس