شهید زاهدی

دوست و همرزم سردار شهید زاهدی گفت: این شهید والامقام به واسطه برخورداری از توان و هوش زیاد نظامی و فرماندهی، از جمله افراد موثر در تشکیل و فعالیت حزب الله لبنان بود.

به گزارش مشرق، سردار سید مرتضی حسامی‌زاده اظهار داشت: دوراندیشی، تکلیف محوری و تفکر از جمله خصوصیات بارز سردار زاهدی در عرصه فرماندهی نظامی بود که موجب توانایی فوق العاده و هوشمندی بالای نظامی ایشان شد و به رغم اینکه در ابتدای جنگ و حضور در جبهه ها، تسلیحات نظامی نداشت، اما همواره بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، نقش سردار شهید زاهدی در شکل گیری حزب الله و جبهه مقاومت بی بدیل است و بر همین مبنا رژیم صهیونیستی از سال‌ها قبل مشغول اجرای طرح و نقشه برای ترور این سردار رشید اسلام بود.

همرزم شهید زاهدی افزود: افتخار آشنایی با شهید را از اواخر سال ۵۹ دارم و البته قبل از آن سردار زاهدی با برادرم در مناطق کردستان همرزم بود.

به گفته سردار حسامی زاده، پس از شهادت سردار سلیمانی و حضور دوباره شهید زاهدی در سوریه، دیگر توفیق همراهی با وی را نداشتم.

همرزم سردار زاهدی تصریح کرد: این شهید بزرگوار شخصیتی کارآمد و بزرگوار بود که تمامی اقداماتش را فقط برای رضای خدا و پیروی از ولایت انجام می داد.

وی با بیان اینکه شهید زاهدی دوستدار امام زمان (عج) و مقید به احکام اسلام بود، گفت: بر اساس دیدگاه این شهید، پست و مقام هیچ اهمیتی ندارد و به همین دلیل کمترین خبر و سخنرانی از ایشان در سطح رسانه ها یافت می شود.

سردار حسامی‌زاده با اشاره به اینکه شهید بزرگوار نسبت به برگزاری آیین های مذهبی و ادعیه اهتمام ویژه‌ای داشت، خاطرنشان کرد: من برخی از دعاها مانند دعای عهد را در سال ۶۰ از شهید زاهدی یاد گرفتم.

وی افزود: شهید زاهدی اعتقاد داشت که دعا برای سلامتی امام زمان(عج) به منزله دعا برای سلامتی همه است و بر همین مبنا به حضرت ولی عصر توجه و ارادتی ویژه داشت.

سردار حسامی زاده اظهار کرد: شهید زاهدی در ماه رمضان به شهادت رسید و به معنای واقعی کلمه مزد زحمات خود را از خدای متعال گرفت.

حسامی زاده ادامه داد: این شهید والامقام در عملیات رمضان بشدت مجروح شد اما پس آن باز هم در پنج مرحله عملیات برای مقابله با دشمن حضوری فعال و موثر داشت.

وی افزود: سردار زاهدی هیچگاه و در هیچ شرایطی از آتش دشمن هراسی نداشت و قدمی از مسیر مقابله موثر با متجاوزان عقب ننشست.

همرزم شهید زاهدی خاطرنشان کرد: او حتی بصورت یک بسیجی به منطقه جنگی ایلام اعزام شد و در آن منطقه به کارهای خدماتی و خدمت به رزمندگان مشغول بود.

وی با بیان خاطراتی از این سردار بزرگوار ادامه داد: شهید زاهدی ٣٠ سال قبل به سوریه رفت و در آن زمان به من گفت با همسرم قرار گذاشته ام که اینجا همان حقوق داخل کشور را دریافت کنم و مبلغ بیشتری برای حضور در خارج به حسابم واریز نشود و نهایت همانطور که به اینجا آمده‌ایم بدون هیچ دستاورد مالی به وطن بازگردیم.

حسامی‌زاده اظهار داشت: این شهید حتی پس از تودیع از لشکر ۱۴ امام حسین(ع) حاضر نشد با راننده قبلی خود به منزل بازگردد و برای بازگشت به خانه به دنبال تاکسی بود.

وی با اشاره به ساده زیستی شهید زاهدی، تصریح کرد: شهید زاهدی خانه اش را خودش ساخت که من هم توفیق همکاری و کمک به ایشان در این زمینه را داشتم.

همرزم سردار زاهدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص این مجاهد و مبارز بزرگ، گفت: بر مبنای این پیام شهید زاهدی ۴۳ سال در خطر و در فعالیت مداوم بود که واقعاً نمی‌توان آن را شوخی قلمداد کرد.

وی یادآور شد: شهید زاهدی درک بالای عملی و تجربی از مبارزه و جهاد و با توکل بر خداوند بهترین تدابیر را داشت.

سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسوولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود.

او همچنین در سال‌های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه در سوریه و لبنان بود.

رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیمای جنگنده‌های «اف‌۳۵ » هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

سردار محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان، سرتیپ حسین امین‌الله رییس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان و سرلشکر محمد حاج رحیمی جانشین سردار زاهدی، در شمار این شهدا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 1
    اقدامات ایران در ده سال اخیر علیه غاصب خیلی سست و ضعیف بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس