کد خبر 159
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۰

افشار : اميدواريم با مساعدت همه عزيزان و علاقمندان به ارزش هاي انقلاب اسلامي و کمک آموزش و پرورش براي ارتقاي ارزش ها و هنجارها و تبليغ فرهنگ حجاب و عفاف برنامه جامعي در اين رابطه تهيه شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري برنا، عليرضا افشار معاون اجتماعي و فرهنگي وزير کشور، در همايش طلايه داران عفاف و حجاب که به مناسبت بزرگداشت روز عفاف و حجاب به همت بسيج جامعه زنان کشور و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد و سردار فضلي در سالن پنج آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، اظهار داشت: ما راه خود را با عزت، اقتدار، و استقلال ادامه مي دهيم و اين فرهنگ و روحيه ايرانيان است و قطعا در مقابل تهاجم فرهنگي مقاومت خواهيم کرد.

وي در ادامه افزود: درست است که ابزارها در اين عرصه در دست آنهاست، اما محتوا و معنا دست ماست و اين خورشيد هميشه پشت پرده باقي نخواهد ماند.

افشار با تاکيد بر اينکه ايرانيان در دنيا حقيقت اسلام و شيعه را باهوشمندي و پيروي از اهل بيت (س) انتخاب کرده اند، يادآور شد: نور اين خورشيد به لطف خدا به دل هاي آنها خواهد تابيد و در مقابل تهاجم فرهنگي ايستادگي خواهند کرد.

وي با اشاره به حضور جوانان و عاشقان انقلاب که چگونه وحشت را بر کاخ سفيد مستولي کرده گفت: ما نبايد تحت تاثير توطئه ها قرار بگيريم؛ البته بايد واقعيت ها را هم مورد توجه قرار دهيم و توجه داشته باشيم که چطور جوانان ما دشمنان را در عرصه علمي و تکنولوژي به زمين مي زنند.

معاون اجتماعي و فرهنگي وزير کشور يادآور شد: در طرح عفاف و حجاب ما بر آموزه هاي ديني تاکيد مي کنيم، اما فلسفه حجاب و عفاف و دلايل آن را بيشتر به ويژه براي جوانان بايد مورد توجه قرار دهيم.

وي با بيان اينکه اغنا سازي و باور عمومي براي رو آوردن به اين فرهنگ و آداب ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه هاي ما بايد بر روي اين مسئله پافشاري داشته باشند و در رويکرد کنوني بايد تبيين کنيم که فرهنگ حجاب و عفاف موجب سلامت محيط آموزش و اجتماعي ما و عاملي براي سلامت خانواده است.

افشار در ادامه افزود: کار فرهنگي بر روي مسئله حجاب و عفاف امري ضروري است و اين فرهنگ بايد در عرصه هاي مختلف مورد توجه قرار گيرد؛ نگاه جامع مي تواند مشکلات جامع را در اين زمينه برطرف کند.

معاون اجتماعي و فرهنگي وزير کشور با اشاره اتفاقات رخ داده در اواخر سال گذشته و اوايل امسال، خاطرنشان کرد: اين حرکت سياسي است که از طريق هنجار شکني صورت گرفته و گرنه رويکرد عمومي جامعه نشان مي دهد که ارزش هاي اسلامي به ويژه بعد از رويکرد انتخاب اصولگرايي در کشور نشان داد علاقمند است از ارزش ها پاسداري شود و قطعا نتيجه آن هم ملموس است.

وي تصريح کرد: ما بايد همواره به فکر قله هاي برتر باشيم؛ فرهنگ موضوع بسيار پيچيده و گسترده است و صبر و حوصله و سماجت مي خواهد و ما بايد تلاش کنيم با يک زمان بندي براي يکي دو نسل ايجاد کنيم.

افشار در ادامه گفت: همه دستگاه ها از آموزش و پرورش که مهم ترين نهاد در اين زمينه است، تا عرصه هنر و تحقيقات همه بايد دست به دست هم دهند.

وي افزود: اميدواريم با مساعدت همه عزيزان و علاقمندان به ارزش هاي انقلاب اسلامي و کمک آموزش و پرورش براي ارتقاي ارزش ها و هنجارها و تبليغ فرهنگ حجاب و عفاف برنامه جامعي در اين رابطه تهيه شود و در آينده شاهد نتيجه اثر بخش آن باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس