کد خبر 1589310
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
شمارش معکوس برای روزهای پرتنش و بحرانی استقلال و پرسپولیس

واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس و استقلال پرالتهاب ترین اتفاق در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ بود.

به گزارش مشرق، بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تعطیلی دو هفته‌ای به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روبرو شد اما همچنان بحث در خصوص یکی از تاثیرگذارترین اتفاق برای تعیین تکلیف واقعی مالکیت باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال ادامه دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اوایل اسفند ماه سال گذشته با ارسال نامه‌ای فوری خواستار شفاف سازی فدراسیون فوتبال درباره مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شد. نامه‌ای که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به کارشکنی‌های برخی عوامل سودجوی بیگانه پیش بینی آن را می‌کرد که منجر به برگزاری جلسه‌های متعدد با مسؤولان وزارت ورزش و مقام‌های عالیرتبه کشور شد.

در همین راستا کیومرث هاشمی وزیر ورزش نیز با آگاهی از حساسیت این موضوع و احتمال بهانه‌جویی های AFC برای عدم صدور مجوز حرفه ای برای این دو باشگاه که حذف آنها از حضور در نخستین دوره لیگ حرفه ای آسیا را به همراه دارد پیگیر ماجرا شد تا تکلیف مالکیت سرخابی‌های پایتخت هرچه زودتر مشخص شود.

موضوعی که مصوبه هیأت وزیران را نیز به همراه داشت اما پیچ و تاب واگذاری این باشگاه‌ها باعث شده تا پر استرس ترین وضعیت برای این دو باشگاه در نوروز ۱۴۰۳ رقم بخورد. بلوک سهام باشگاه پرسپولیس در ۱۱ فروردین ماه در بورس بدون مشتری ماند و استقلال نیز همچنان زیر سایه وزارت ورزش اداره می‌شود.

دو باشگاه پرطرفدار پایتخت تنها تا پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت لازم برای واگذاری را دارند در غیر این صورت نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه وزارت ورزش نیز هیچ کاری برای بازگرداندن دو تیم به لیگ حرفه ای آسیا نمی‌تواند انجام دهد و باید منتظر ماند تا دولتمردان کشور تصمیم فوری و در عین حال حیاتی برای ادامه فعالیت این دو باشگاه بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس