کد خبر 1589196
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
روسیه: ۲ جنگنده اوکراین منهدم شدند/ ۳۵ تانک کی‌یف از بین رفت

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۷۶۰ نظامی، انهدام ۳ جنگنده سوخو ۲۵ و سرنگونی ۲۳ موشک و ۱۷۸ پهپاد اوکراین در محورهای مختلف جنگ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود درباره آمار عملیات ویژه نظامی در اوکراین اعلام کرد: نیروهای ارتش روسیه با حملات موشکی و پهپادی بسیار دقیق، زیرساخت‌های انرژی و استخراج و ذخیره‌سازی گاز اوکراین را تخریب کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در محور کوبیانسک در منطقه خارکیف در شرق اوکراین، نیروهای روسیه ۵ حمله دشمن را دفع کردند و تلفات دشمن بالغ بر ۲۵ نظامی و انهدام تجهیزات غربی، سلاح و توپخانه، ایستگاه راداری و انبار مهمات بود. در محور دونتسک، نیروهای ما مواضع و استحکامات خود را تقویت کردند و تلفات دشمن به ۳۰۰ نظامی رسید و خودروهای نظامی و توپخانه غربی و دو انبار مهمات آنها منهدم شد.

این بیانیه می‌افزاید: در محور آودیوکا در دونتسک، نیروهای روسیه به تقویت خطوط خود ادامه دادند و ۹ حمله دشمن را دفع کردند و ضمن کشتن ۳۰۰ نظامی اوکراین، خودروهای زرهی و تسلیحات و یک مقر راداری آنها را منهدم کردند. در محور جنوبی دونتسک، نیروهای ما با ارتقاء مواضع خود و دفع حمله خصمانه دشمن، ۸۵ نظامی اوکراین را از پا درآورده و تجهیزات، خودروهای زرهی، دو دستگاه تانک، توپخانه و یک انبار مهمات آنها را منهدم کردند. در محور خرسون تلفات و خسارات دشمن بالغ بر ۵۰ نظامی، تجهیزات، ماشین آلات و توپخانه غربی بود.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد: جنگنده‌های ما ۳ فروند هواپیمای سوخو ۲۵ اوکراین را در فرودگاه وزنسنسک در منطقه نیکولایف منهدم کردند. یک سامانه راداری، ۳ موشک انداز اس-۳۰۰، ۲ انبار مهمات و سایت‌های تولید پهپاد آنها نیز منهدم شد. ۱۷۸ پهپاد و ۲۳ موشک HIMARS آمریکایی و یک موشک اوراگان شوروی سابق متعلق به نیروهای اوکراینی هم در محورهای مختلف جنگ سرنگون شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 3
    اوکراین چه ارتش بزرگی داره ما خبر نداشتیم .هر روز کمونیستا دارن کلی از تجهیزات و نظامیان اوکراینی رو میزنن باز هم داره مقاومت میکنه
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      1 1
      کمونیست شوروی بود که 50سال پیش منحل شد ...حرفاتم مث مغزت نیم قرن عقبه
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 1
      اصلنم معلوم نیست که آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلیس و لهستان و ناتو و ...پشت اوکراین هستن و هیچ غلطی نتونستن کنن جلوی روسیه
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 1
      این وسایل متعلق به ارتش ناتو هست که ارتش آزادی بخش روسیه داره از بین میبرتشون، میدونم ناراحتی ولی آب یخ به درد همین وقتها میخوره!!
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      2 0
      چرا همه جا جنگه حالمون بد شد
    • ZA ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      2 0
      چطور به اوکراینیها کمک‌کنیم؟
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 2
    دلقک عین خیالش نیست به خودش و ثروت غارت کرده اش چیزی نشه ارتش اوکراین اهمیتی نداره. نهایتاً کار بجای باریک برسه فرار می کنه روسیه و از پوتین درخواست پناهندگی میکنه.
    • عمیر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      3 0
      مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
    • GB ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      1 0
      شما اگه کسی بهتون حمله کرد در جا تسلیم بشید که ارتشتون اسیبی نبینه زلنسکی کبیر و ملت قهرمان اوکراین اهل تسلیم و سازش نیستن
  • عمیر IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 0
    بدبختای حقیر بازم نظرات مارو سانسور کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس