کد خبر 1588717
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
غرق شدن کودک ۹ ساله آبادانی در استخر

سازمان اورژانس کشور: از ابتدای طرح نوروزی سلامت تاکنون ۱۹ نفر از هموطنان جان خود را به دلیل غرق شدگی از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، طرح نوروزی سلامت از ۲۴ اسفند در سراسر کشور اجرا شده است و بر اساس آمار به دست آمده، حوادث غرق شدگی با رشد ۱۳ درصدی و ثبت ۱۹ فوتی روند رو به رشدی داشته است که در این میان استان های فارس با ۶ فوتی، بوشهر با ۴ فوتی و مازندران و خراسان رضوی هرکدام با سه فوتی صدرنشین هستند.

همچنین در این مدت شاهد کاهش ۱۷ درصدی مصدومیت با گاز منوکسید کربن بودیم که ۶۲۵ نفر مصدوم شدند و ۲۶ نفر جان باختند؛ استان تهران با ۱۰ و گیلان با ۴ نفر بیشترین میزان فوتی ها بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن را به خود اختصاص داده اند.

بازرسی از بیش از ۹۸۷ هزار واحد صنفی و مراکز خدماتی

کارشناسان وزارت بهداشت در طرح نوروزی سلامت تا هشتم فروردین ۹۸۷ هزار و و ۳۶۸ مورد بازرسی از مراکز خدماتی و واحدهای صنفی داشته اند که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۱۷۷ مرکز اخطار کتبی دریافت کردند؛ ۱۲ هزار و ۸۲۳ مرکز به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳ هزار و ۱۲۳ مرکز متخلف نیز پلمپ شدند.

از این تعداد بازرسی، ۷۲۲ هزار و ۸۳۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا بودند و بقیه شامل ۲۶۴ هزار و ۵۳۸ بازرسی از اماکن عمنومی و ۲۴ هزار و ۱۳۲ بازرسی از اماکن بین راهی صورت گرفته است.

کل مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده ۹۷۱ هزار و ۴۷۳ کیلوگرم بوده است.

کاهش سوانح ترافیکی

بر اساس آمار اورژانس کشور، در حوزه حوادث ویژه؛ در مدت یاد شده شاهد ۱۲ حادثه حمل و نقل عمومی بودیم که ۲ درصد از کل حوادثه ویژه ترافیکی را شامل می شود؛ این حوادث ۱۵۵ مصدوم و ۹ فوتی به همراه داشت که به ترتیب ۴ درصد از کل مصدومان ترافیکی و ۵ درصد از کل فوتی ها را تشکیل می دهد.

در این مدت کل حوادث ثبت شده هزار و 504 مورد بوده است و در مجموع ۵ هزار و ۴۱ نفر از هموطنان در این حوادث مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش هشت درصدی دارد. در این میان ۶۰۱ حادثه مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که با ثبت ۳ هزار و ۳۵۲ مصدوم کاهش ۲۱ درصدی ثبت شده است.

همچنین در حوادث غیرترافیکی ۹۰۳ مورد ثبت شده است که ۱ هزار و ۶۸۹ مصدوم بر اثر این حوادث نیازمند کمک های اورژانس شدند که رشد سه درصدی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس