کد خبر 1586446
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
وضعیت مبهم کشتی فرنگی در ۲ وزن/رنگرز با ترکیب کامل در راه پاریس؟

تیم ملی کشتی فرنگی در حالی دو مسابقه مهم در فروردین امسال پیش رو دارد که هنوز تکلیف سهمیه دو وزن مشخص نشده و سرمربی تیم در تلاش است تا با سهمیه کامل راهی پاریس شود.

به گزارش مشرق، کشتی فرنگی برخلاف کشتی آزاد سال آرامی را پشت سر گذاشت، پس از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ که تیم ملی با هدایت محمد بنا نتیجه ضعیفی کسب کرد همه امیدوار بودند با تغییر در رأس کادر فنی شرایط برای نتیجه‌گیری تیم ملی مهیا شود. در شهریورماه سال گذشته، تیم ملی کشتی فرنگی با هدایت حسن رنگرز راهی بلگراد شد تا این سرمربی اولین حضور در مسابقات جهانی را تجربه کند.

تیم ملی کشتی فرنگی در شهریورماه سال گذشته در مسابقات جهانی بلگراد با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال نقره، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. تیم ملی کشتی ایران همچنین در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم سهمیه المپیک پاریس را به‌دست آورد.

جنجال گرایی در جهانی

محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم در مسابقات جهانی نتیجه قابل قبولی کسب نکرد و از دور رقابت‌ها حذف شد. اما او در حاشیه مسابقه دست به یک حرکت عجیبی زد. در شرایطی که برادرش محمدرضا با حریف ژاپنی روی تشک بود، محمدعلی بطری آب معدنی را به روی تشک پرتاب کرد تا برادرش که از نفس افتاده بود کمی استراحت کند و بتواند بازی باخته را به نفع خود برگرداند. پس از این اتفاق ژاپنی‌ها با اعلام اینکه محمدعلی گرایی برادر محمدرضا گرایی عامل پرتاب بطری به روی تشک بوده خواستار برخورد با او شدند و در نهایت او از روی سکو به بیرون سالن هدایت شد. این اتفاق باعث شد تا اتحادیه جهانی کشتی محمدعلی گرایی را به مدت یک سال محروم کند و عملاً او المپیک را از دست داد.

وضعیت مبهم کشتی فرنگی در ۲ وزن/رنگرز با ترکیب کامل در راه پاریس؟

وضعیت مبهم کشتی فرنگی در دو وزن

تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی چهار سهمیه المپیک پاریس را قطعی کرد اما این رشته در دو وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم شرایط مبهمی دارد. در وزن ۷۷ کیلوگرم با توجه به عملکرد ضعیف گرایی و حذف او در مسابقات جهانی، سهمیه‌ای نصیب ایران نشد. در وزن ۸۷ کیلوگرم هم ناصر علیزاده در مسابقات جهانی دور از انتظار ظاهر شد و نتوانست کار را در آن مسابقات تمام کند. البته در وزن ۸۷ کیلوگرم با توجه به اینکه علیرضا مهمدی تغییر وزن داد و توانست با وجود تغییر وزن عملکرد خوبی داشته باشد، گزینه کشتی فرنگی برای مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۸۷ کیلوگرم شد. اما در وزن ۷۷ کیلوگرم همه چیز به روزهای پایانی سال و حضور کشتی‌گیران به مسابقات جام وهبی امره کشیده شد که در نهایت پس از اعزام چهار کشتی‌گیر در این وزن و برگزاری مسابقات انتخابی، کاویانی نژاد به عنوان نفر برتر معرفی و امیر عبدی هم در انتخابی که در ترکیه برگزار شد به عنوان گزینه برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شد.

محرومیت گرایی بخشیده شد

قطعاً خبر خوش کشتی فرنگی در سال ۱۴۰۲ بخشیده شدن محرومیت گرایی بود؛ او که به دلیل پرتاب بطری در جریان مسابقه برادرش از سوی اتحادیه جهانی به یک سال محرومیت محکوم شده بود، با پیگیری فدراسیون محرومیتش بخشیده شد و از اواسط فروردین ماه می‌تواند در اردوی تیم ملی حاضر شود و تمرینات را از سر بگیرد. حضور گرایی در چرخه انتخابی تیم ملی یکی از موضوعات مبهم کشتی فرنگی است. مسابقات گزینشی آسیایی کشتی فرنگی اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه در بیشکک برگزار می‎‌شود و قرقیزستان اولین محل بعد از بلگراد است که کشتی‌گیران فرصت کسب سهمیه را خواهند داشت. در این رقابت‌ها فینالیست‌ها (بدون برگزاری فینال) به سهمیه خواهند رسید. در صورتی که کاویانی نژاد در این مسابقه نتواند سهمیه را از آن خود کند به احتمال زیاد گرایی می‌تواند گزینه مناسب برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک در ترکیه باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس