کد خبر 1586223
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
سقوط پهپاد «ام کیو ۹ ریپر» ارتش آمریکا در لهستان

یک پهپاد آمریکایی حین پرواز آزمایشی از رومانی به لهستان دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گزارش مشرق، پهپاد تهاجمی و شناسایی ام کیو ۹ ریپر MQ۹ Reaper متعلق به ارتش آمریکا که از خاک رومانی برخاسته بود و راهی پایگاهی در منطقه میروسلاوتس در شمال غربی لهستان بود ارتباط خود را از دست داده و سپس در هنگام فرود اضطراری در خارج از فرودگاه سقوط کرده است.

در پی وقوع این حادثه، ژنرال لهستانی جزئیات سانحه پهپاد آمریکایی MQ۹ Reaper در شمال غرب این جمهوری را توضیح داد.

ایرنیوس نواک، بازرس بخش کل نیروی هوایی لهستان به خبرنگاران گفت: ما یک شب بدون خواب و نسبتاً پر استرس داشتیم؛ هم در فرماندهی و هم در پایگاه ۱۲ هواپیمای بدون سرنشین در میروسلاوتس. در طول پرواز آموزشی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی MQ۹ Reaper، کنترل این پهپاد از دست رفت و هنگام فرود اجباری در نزدیکی فرودگاه میروسلاوتس سقوط کرد.

سقوط پهپاد «ام کیو ۹ ریپر» ارتش آمریکا در لهستان

وی تصریح کرد که ریپر سقوط کرده، از یک پایگاه نظامی در رومانی به پرواز درآمد و قرار بود در لهستان فرود آید. او گفت: "هواپیما در حال انجام یک ماموریت آموزشی معمولی بود. آن باید فرود در فرودگاه میروسلاوتس را در حالت خودکار آزمایش و تمرین می‌کرد که ناموفق بود.

او گفت که پس از از دست دادن کنترل بر پهپاد، آنها تلاش کردند کنترل را به مرکز کنترل لهستان منتقل کنند.

نواک تصریح کرد که این هواپیما ۹ دقیقه پس از سقوط پیدا شده است.

به گفته وی، از آنجایی که این پهپاد متعلق به ارتش آمریکا است، بررسی علل حادثه توسط طرف آمریکایی با کمک متخصصان لهستانی انجام می‌شود.

ژنرال در عین حال علت حادثه را از دست دادن سیگنال جی پی اس بعید می‌داند. وی با بیان اینکه پس از قطع ارتباط، ریپر به پرواز خود ادامه داد، گفت: "گمانه‌های زیادی در مطبوعات در مورد این موضوع وجود دارد. می‌توانم بگویم که در نگاه اول در اینجا صحبت از جی پی اس نیست.

ریپر یکی از پهپادهای گرانقیمت ارتش آمریکاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس