کد خبر 1586008
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
خبر خوش واریزی برای فرهنگیان تا قبل از پایان سال

 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت : حق ‌التدریس معلمان را تا پایان آذرماه دریافت کرده و تلاش می‌کنیم دی‌ماه را نیز دریافت کنیم؛ ولی تا پایان آذر قطعی شده و به زودی به حساب‌ معلمان واریز خواهد شد؛ تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفندماه این واریزی صورت گیرد و تاکید رییس جمهور نیز همین است.

به گزارش مشرق، علی فرهادی گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حسابها واریز می‌شود.

وی رقم معوقات سه ماهه حق‌التدریس و اضافه تدریس معلمان اعم از شاغل و بازنشسته را معادل ۱۷۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدلیل قابل توجه بودن رقم مذکور، تامین آن نیازمند هماهنگی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص مطالبات نیروهای خریدخدماتی نیز اظهار کرد: دو ماه از مطالبات این نیروها قبلا پرداخت شده است. معوقه آذر و دیماه را نیز به‌زودی و با پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها، به استانها واریز خواهیم کرد.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما برای پرداخت معوقات قبل از پایان سال است و مشروط بر اینکه فرایند بانکی آن انجام شود ولی چنانچه به د لیلی در استان خاصی انجام نشد، حداکثر تا ششم فروردین‌ماه این واریزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آنها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آنها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی اشاره و در این خصوص نیز گفت: آموزش و پرورش باید مازادی به صندوق بازنشستگی تحت عنوان سنوات ارفاقی این دسته از معلمان پرداخت کند چرا که اینها زودتر بازنشسته می‌شوند که دچار تاخیر شده بودیم؛ این نیز تامین‌اعتبار و واریز خواهد شد و اینگونه مشکل بازنشستگی این معلمان هم رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا نیز از دیگر معوقات است که احصاء شد؛ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که در هفته اول فروردین تخصیص آن را دریافت و پرداخت می‌کنیم . بدهی‌های آموزش و پرورش نسبت به گذشته به طور قابل توجهی کم شده و تلاش می‌کنیم آنها را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های فوت و ازدواج نیز هزینه‌های دیگری است که قبل‌تر باید پرداخت می‌شد اما از سال‌های قبل مانده است و از سال ۹۹ و ۴۰۰ بواسطه این امور بدهی داریم که این نیز یکجا قبل از عید تسویه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    به به پس پولهای جدید چاپ شد
  • مخسن IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    چقدر پررو تعریف دارن حقوق معلم های بدبخت رو میخواد 3 عقب افتادگی رو پرداخت کنن تیتر زدین خبر خوش
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    اغلب وزارت خانه ها پاداش اخر سال دارند كه گاهي به بالاي ٥٠ميليون براي هر كارمند ميرسه!! بي سرو صدا!!! پرداختي حق التدريس و حق الزحمه فرهنگيان كه با تاخير ٦ماهه است چرا بايد اينطور رسانه اي بشه!!!؟؟
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    این یعنی تمام سال تحصیلی آموزش و پرورش به صورت نسیه کار می‌کرده!!!!! و تا امروز که آخرین روز سال است حق کارکنان‌ را نداده!!! تصور می‌کنید این عزیزان در این ۶ ماه با چه روحیه ای با بچه‌ها کار کرده اند؟!!!!
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    خبر خوش!!!!!شما را به خدا رحم کنید به فرهنگیان!!! این خبر های خوش را ناگهانی ندهید!!! به فکر قلب ما باشید!!!!!
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    یادش بخیر !! سال گذشته حقوق اسفند ما رو به طور قسطی و تا ده فروردین پرداخت ‌کردند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس