به گزارش مشرق،کانال تلگرامی بررسی های کریا در مطلبی پیرامون اقدامات اخیر اسرائیل برای کسب اطلاعات درباره مروان عیسی، مرد شماره دو قسام نوشت:

این روزها بحران بی‌دستاوردی تل‌آویو که با افزایش اعتراضات و درگیری‌های سیاسی داخلی و خارجی همراه بوده‌، رژیم صهیونیستی را به تکاپو انداخته است.

از این رو آنها هفته گذشته منطقه‌ای را در اردوگاه النصیرات هدف قرار دادند که فقط گمان می‌کنند مروان عیسی، مرد شماره دو قسام در آن حضور داشته اما به دلیل کمبود اطلاعات از سرنوشت نهایی وی، سعی دارند تا با پخش شایعات مختلف، حماس یا مردم محلی غزه را وادار به گفتگو در خصوص وی کرده تا رژیم از طریق ردزنی و رصد گفتگوها شاید بتواند سرنخی از سرنوشت یا مکان وی را بیابد.

در این زمینه حتی نتانیاهو نیز پیش‌دستی کرد و با ردیف کردن ۴ فرمانده اصلی حماس و برعهده گرفتن ضمنی ترور شیخ صالح العاروری، زمینه‌سازی برای اعلام خبر ترور مروان عیسی و مطرح‌سازی آن به عنوان روشن‌ترین و صریح‌ترین دستاورد رژیم در جنگ شش ماهه را آغاز کرد.

در همین راستا بود که کانال ۱۲ عبری نیز مروان عیسی را طراح اصلی ۷ اکتبر دانست تا در صورت تایید ترور توسط حماس، این مسئله به عنوان دستاوردی بزرگ مطرح شود.

مقاومت البته این سناریوها را از بَر است.

تلاش اسرائیل برای ساخت یک پیروزی مشخص در کویر بی‌دستاورد خود!

بنابراین یک نکته بسیار مهم، سیر تمرکز رسانه‌های صهیونیست بر فرماندهان حماس است.

در روزهای ابتدایی پس از ۷ اکتبر، با توجه به پیام ابوخالد، محمد الضیف به عنوان فرمانده عملیات طوفان‌الاقصی شناخته می‌شد اما تل‌آویو بزودی فهمید که رسیدن به وی تا چه حد عملی و ممکن است از این رو ما به مدت چند ماه شاهد بودیم که اساسا نام الضیف به حاشیه رفته و این یحیی سنوار و حتی برادر وی، محمد سنوار بود که نقل محافل صهیونیستی و غربی شده بود زیرا به هر روی وی با توجه به نقش رهبری سیاسی در غزه، به نظر در دسترس‌تر از ضیف می‌رسید و با برجسته‌سازی افراطی نقش و سپس ترور ایشان، دستاورد بزرگی برای نتانیاهو ساخته می‌شد جایی که حتی برخی کارشناسان در سرزمین‌های اشغالی در مقاطعی به کابینه جنگ پیشنهاد دادند تا تمرکز خود را بر یافتن رهبران حماس و علی‌الخصوص سنوار گذاشته و با ترور ایشان و اعلام "مجازات" طراحان ۷ اکتبر، در میز مذاکره اسرا را آزاد و خود را پیروز جنگ جا بزنند!

امری که به سرعت توسط سایر کارشناسان این رژیم رد شد با این پرسش که "آیا کشتن سنوار، به معنای نابودی حماس است؟"

اما در روزهای اخیر به وضوح شاهد برجسته‌سازی مروان عیسی هستیم تا جایی که گفته شده وی طراح اصلی طوفان‌الاقصی بوده و همه اسناد عملیات نیز زیر دست وی بوده است تا در صورتی که ایشان به شهادت برسد، دستاورد بزرگی!؟ برای صهیونیست‌ها خلق شده باشد.

مجموع این آشفتگی‌ها نشان می‌دهد که تا کنون نیز در رژیم کسی جمع‌بندی واحدی از ساختار، نحوه عملکرد و اطلاع از مکان فرماندهان سیاسی و نظامی حماس نداشته و آنها سعی می‌کنند با ارائه اطلاعات گمراه‌کننده، داده‌های بیشتری جمع‌آوری کرده و البته در کویر بی‌دستاورد خود، یک پیروزی مشخص برای خود برساخت کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 1
    ایران باید مستقیما برای حذف فیزیکی نتانیاهو اقدام کند تا جنگ غزه متوقف شود
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      غزه چیزی ازش نمونده کجایین فدایان فلسطین که گفتین میخوایم بجنگیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس