کد خبر 1585186
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان در رمضان برای مواجه‌شدن با دریای جامعه تمرین می‌کنیم که برگرفته از صفحات ۲۶۵ تا ۲۶۷کتاب برای زندگی امام موسی صدر است منتشر کرد:

وقتی می‌خواهیم به کودکی شنا بیاموزیم، ابتدا او را در برکه‌ای کوچک رها می‌کنیم تا در این مکان کوچک و کم‌عمق، با راهنمایی مربی شنا یاد بگیرد. پس از آنکه کودک شناکردن در این مکان را آموخت، اجازه می‌دهیم در دریا هم شنا کند.

تمرین مسئله‌ای اساسی در زندگی انسان است.

روزه تمرینی است برای انسان در برابر محرمات و واجبات و هواها و شهوات.

ازاین‌رو است که قرآن می‌گوید «وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ» (بقره، ۴۵) مقصود از صبر، روزه است. یعنی اگر می‌خواهید در زندگی_اجتماعی در اجتناب از محرمات موفق باشید، از روزه یاری جویید.

بنابراین، آنچنان که در برکه‌ای کوچک برای مواجهه با دریا تمرین می‌کنیم، در ماه رمضان نیز برای مواجه‌شدن با دریای جامعه تمرین می‌کنیم.

در رمضان تمرین می‌کنیم تا پس از آن وارد جامعه شویم و محرمات را ببینیم و از آن‌ها دوری کنیم؛ شهوات را ببینیم و از آن‌ها اجتناب کنیم.

این است هدف روزه. اسلام می‌خواهد که مسلمان در جامعه حضور داشته باشد و منحرف نشود. انزوا و عزلت‌نشینی و حضور نداشتن در جامعه فضیلتی ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    به نظر من همه باید تمرین یه کم ایمان به خدا رو تمرین کنه دروغ نگفتن رو تمرین کنن وجدان یک شیعه داشتن رو تمرین کنن تهمت نزدن رو تمرین کنن دنبال کسب مال حلال رو تمرین کنن وهزاران کار خوب که بلد نیست رو تمرین کنن و در کل مسلمان علوی بودن رو تمرین کنن
  • DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    برای به خاطر آوردن فقرا، نیازمندان و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس