به گزارش مشرق، صفحه مجله واو در اینستاگرام خود با انتشار ویدیویی نوشت:

از ابتدای وایرال شدن خرده‌رفتارها و شاید به تعبیری خرده‌ فرهنگ‌های مزخرف اینستاگرامی، جامعه‌شناسان پیوسته هشدار می دادند که نتایج و توابع این اقدامات را به سرعت در نسل‌های بعد خواهیم دید. نتایجی که امروز کم‌کم از لابه لای اتفاقات وحشتناک مجازی سر بر می‌آورند. کودکان که کاملا مشهود است تحت اثر و فشار فرد دیگری دست به رفتارهای غیرکودکانه و حتی غیراخلاقی می‌زنند و هر روز با رنگ و لعاب متفاوتی وایرال می‌شوند.

این فشارها حاصل سه سطح از برخورد به وجود آمده است: سطح اول فرزندان اینفلوئنسرهایی هستند که برای دیده شدن بیشتر هر روز مجبورند اقدام جدیدی انجام دهند تا لایک و ویوی بیشتری برای والدین خود رقم بزنند. سطح دوم و خطرناک‌تر آن دسته از بچه‌هایی هستند که با فشار و پز روشنفکری، هر روز با تصویر جدیدی، خود را برای ایفلوئنسری و کسب درآمد آماده می‌کنند.

اما اخیرا سطح دیگری نیز به این دو گروه اضافه شده که این گروه تنها ابزار اثبات و القا رفتار دو گروه قبلی هستند. صفحات اینستاگرامی این روزها علاقه‌مند شده‌اند تا رفتار چهره‌های غیر آشنای کودکان را بهانه‌ی ترویج کارهای خود کنند. همین علت هم دلیلی شده تا تتو کردن بدن کودکان این روزها یکی از ترندهای رفتار کودکان در فضای مجازی باشد. رفتاری که اگرچه مشابه بسیار زیادی در این سال‌های فضای مجازی داشته اما همه در لایه‌های روشنفکری شمرده می‌شود.

هنوز چالش‌های بی‌ادبی کودکان و نوجوانان از رفتارهای فیزیکی و بددهانی و ده‌ها چیز شبیه به آن در اکسپلور به وفور پیدا می‌شود که هرکدام با توجیه آزادی عمل کودک و این قبیل پزهای روشنفکری پدید آمده است. اما این تغییر سبک زندگی کودکانه حالا دارد از انحصار زبان خارج شده و به رفتار بدنی این کودکان بدل می‌شود. حالا در اینستا می‌توانید تتو، پیرسینگ، جراحی بینی و گونه و هزار مخرف دیگر را از کودکان به ظاهر خوشحال ببینید.

فارغ از ده‌ها خطر سلامتی برای کودکی که خالکوبی می‌کند و یا عمل‌های جراحی زیبایی انجام می‌دهد، تکرار این رفتار، جامعه‌ی تحریک‌پذیر نوجوان را در معرض خطر تکرار قرار می‌دهد. خطری که در اولین گام کودکی معصومانه‌ی این اطفال بی‌گناه را از بین می‌برد.

چگونه اینفلوئنسرها بچگی بچه‌هایمان را از بین می‌برند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    26 4
    فضا اینستا تا قبل ۱۳ ۱۴ سالگی نباید برای بچه ها مجاز باشه .
    • DE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      3 1
      چرا ۱۴ سالگی؟ چرا ۱۰ سالگی یا ۲۵ سالگی نه؟
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      3 2
      اینستا فضا مسمومی داره . فیلترینگ زیاد جالب نبود ولی باید کنترل شده باشد و برای بچه ها کوچک خوب نیست .
    • ... IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      1 0
      عزیز من 34 سالمه برا من هم مناسب نیس چه برسه به بچه
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 5
    خبر جالبی بود
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    17 3
    این کشور وزیر فرهنگ نداره؟
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    21 3
    خاک بر سر اون پدر مادر. باید در بیغوله اون تتوکار را هم ببندن. ببینید در همون کشورهای غربی به این عمل چی میگن
  • farhad US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    حذف شود برای همیشه دست ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس