کد خبر 1583832
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
جام جهانی و انتخابی المپیک شیرجه| دست شیرجه روهای ایران به المپیک نرسید

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که می بایست نقش محوری در ورزش کشور داشته باشد، دچار رخوت و سکونی شده که قابل تامل و نیازمند بازنگری اساسی مدیریتی است.

سرویس ورزش مشرق- شنا که در زمره ورزشهای پایه و محوری در جهان است، نقش راهبردی در سلامت عمومی و حوزه قهرمانی دارد. در واقع، توسعه و رشد این رشته می تواند نتایج و دستاوردهای متعدد و متنوعی داشته باشد که همین نیز بر دامنه اهمیت و جایگاهش می افزاید. اما این ورزش که در قالب فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در کشورمان فعالیت دارد، دچار چنان نزول و افولی شده که می توان ادعا داشت که یک نوع تعطیلی غیررسمی بر آن حاکم شده است.

بیشتر بخوانید:

فقط اسمش انتخابات بود!

ادامه حضور این اشخاص یعنی یک سقوط مطلق و کامل!

لطفا یک نفر حواسش به آزادی باشد!

لطفا حتی شوخی هم نکنید، آقای وزیر!

در چنین وضعیتی که دیگر کمتر نامی از این فدراسیون و این رشته ها شنیده می شود، در یک اعزام رده های پایه شاهد کسب چندین مدال هستیم. با اینکه می توان این مدال ها ارزیابی کیفی کرد و تحلیل دقیقی از آن داشت، به یک باره محسن رضوانی رئیس فدراسیون نکته ای قابل توجه را مطرح می کند. وی عنوان داشته که "شنا با گرفتن ۱۲ مدال نشان داد دارای یک پایه مناسب برای پیشرفت و رسیدن به مراحل بالای آسیاست و این اتفاقی دست یافتنی است ... این موارد نشان می‌دهد، ایرانی‌ها دارای توانمندی ویژه در ورزش‌های آبی هستند." اما سوال این است که نقش فدراسیونی که سالهاست در اختیار این رئیس قرار گرفته، در بهره مندی و شکوفایی این استعدادها چیست؟ چگونه شده که با ریاست رضوانی، توانمندی ویژه در ورزش های آبی، تبدیل به یک محیطی شبیه آب بازی شده؟ او در این سال ها چه کرده که چنین شده است؟

اسمش را بگذاریم فدراسیون آب بازی!

محسن رضوانی بهتر از هر شخص دیگری می داند که چگونه با نامدیریتی که داشته، در این سال ها موجب اتلاف سرمایه و ظرفیت ها در این رشته های پرمدال شده است. وضعیت کنونی این رشته ها محصول حضور شخصی است که اکنون صحبت از توانمندی و پیشرفت می کند و فراموش کرده که نزدیک به یک دهه، این فدراسیون را دچار فرسایش و تعطیلی کرده است. راه نجات نیز اقدام راهبردی و اصلاحی دستگاه ورزش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    6 1
    متاسفانه تنها رسالتی که وزارت ورزش به آن باور دارد تلاش همه جانبه برای تیم فوتبال لنگ است!!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    چند سال پیش بچه برادر بنده در مسابقات شنا اول شدو قرار بود برای اعزام به خارج افرادی به اردو بروند ولی در زمان معرفی نام فردی دیگری که پدرش از مربیان شنا بود را رد کردند وقتی برادرم برای اعتراض مراجعه کرد گفتند وضع مالی شما خوب است و خودتان تا به حال چندین بار به مسافرت خارجی رفته اید و این ها نیاز داشتند به یک مسافرت خارجی بروند . شما در این وضعیت که حق کشی میکنند چه انتظاری دارید ؟
  • DE ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    متاسفانه مطلب درستی نوشتید
  • خ IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 2
    باید شنا وزیرمجموعه آنرا حزوکرد چون بانوان در این رشته حضور ندارند و نمی‌توانند حضور داشته باشند
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      2 0
      " حذف " درسته ، نه " حزو " . اول املای خودت رو تقویت کن بعد پیگیر شنای بانوان باش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس