کد خبر 1583811
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه مطالعاتی تحریریه در مطلبی با عنوان آزمایش ربات‌های جنگی در غزه نوشت:

تارنمای مرکز پژوهشی «گلوبال ریسرچ» ادعاهایی تازه ای را در مورد تهاجم غرب و اسرائیل به غزه منتشر کرده و آورده است یکی از وحشتناک ترین حقایق در جهانی که در آن زندگی می کنیم این است که عملیات های نظامی در مقیاس بزرگ به طور معمول به عنوان محل آزمایش ماشین آلات جنگی جدید استفاده می شوند و انسان ها در آن به عنوان موش های آزمایشگاهی مطرح هستند تا اهداف استراتژیک مدیران امپراتوری جهانی و حاشیه سود مجتمع نظامی - صنعتی تامین شود.

روزنامه «هاآرتص» مقاله ای را با عنوان «غزه به میدان آزمایش ربات‌های نظامی اسرائیل تبدیل شده است» منتشر کرد و که در آن آورده است که «ارتش اسرائیل در تلاش برای جلوگیری از آسیب رساندن به سربازان و سگ‌های خود در جنگ غزه، ربات‌ها و سگ‌های کنترل از راه دور را آزمایش کرده است.»

«ساگی کوهن» نویسنده مقاله گزارش داده است که سگ‌های رباتی مرتبط با پهپاد در کنار بولدوزرهای کنترل‌ از راه دور، دو مورد از تسلیحات وحشت‌ آفرین آخرالزمانی و جدید اسرائیل هستند که در حال حاضر در غزه آزمایش می‌شوند. وی می‌گوید: «مقامات تشکیلات نظامی اسرائیل تأیید می‌کنند که آن ها به جهشی در استفاده و شناخت پیچیدگی ربات‌ها در میدان جنگ دست یافته اند .»

بیان این سخن بسیار نگران کننده است.

این خبر همزمان با گزارش جدیدی منتشر شده است که در مورد احتمال ورود قریب‌الوقوع سیستم‌های تسلیحاتی خودمختار هشدار می‌دهد که به ساده ترین شکل جان افراد را می‌ گیرد.

گلوبال ریسرچ تصریح دارد جدی‌ترین نگرانی در مورد سلاح‌های خودران این است که آنها ذاتاً انسان ها را به شکلی غیرانسانی می‌کشند. این تجهیزات افراد را هدف می گیرند و به صورت گسترده کشتار راه می اندازند و به راحتی قوانین بین المللی در زمینه حقوق بشر را نادیده می گیرند.

استفاده از ربات‌ها در ارتش‌های جهان بیشتر می شود و به تدریج به این نقطه نزدیک‌تر می‌شویم که این تسلیحات فراگیر شوند. «ثور بنسون» از Common Dreams هم در مقاله ای به این موضوع پرداخته است که «اسرائیل تجهیزات مرگبار خودران را خریداری کرده و در برخی موقعیت ها از آن بهره برداری می کند.»

وی تاکید دارد «غزه یک آزمایشگاه زنده برای مجتمع صنعتی نظامی شده است. با اطمینان کامل تایید می شود که اطلاعات تمام سلاح‌های جدیدی که به صورت میدانی بر روی انسان ها در غزه آزمایش می‌شوند، جمع‌آوری می‌ گردد (دقیقاً مانند آنچه که در اوکراین رخ می دهد) تا از آنها در بهبود کارآیی ماشین آلات جنگی و صنعت تسلیحاتی بهره برداری شود».

در ابتدا گزارش‌ های دست اولی در مورد استفاده فراوان از «پهپادهای تک تیرانداز» اسرائیل در غزه از ماه اکتبر به بعد منتشر شد. نیروهای اسرائیلی بارها و بارها از چند هواپیمای بدون سرنشین مجهز به تفنگ، به سمت فلسطینی‌ها شلیک کرده اند. به طور قطع سوابق فراوانی در مورد اثربخشی این سلاح‌ها و تاکتیک‌های جدیدتر در پایان دادن به زندگی انسان‌ها جمع‌آوری شده است و سپس این اطلاعات برای کمک به بازاریابی آن سلاح‌ها برای سایر کشورها و بهبود کارایی آنها در کشتار استفاده می‌شود.

«آنتونی لوونستین» نویسنده و روزنامه‌نگار دسامبر گذشته مصاحبه‌ای طولانی را با The Chris Hedges Report انجام داد و در آن به سابقه مستند، طولانی و گسترده اسرائیل در استفاده از غزه به‌عنوان محلی برای آزمایش سلاح‌های جدید، جاسوس‌افزارها، سیستم‌های نظارتی و امنیتی، هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین و تاکتیک‌ها پرداخت. در این روند نه تنها تعداد زیادی از شرکت ها از این موضوع منفعت کسب کرده اند بلکه اسرائیل هم به بازیگری بزرگ و موفق در صنعت تسلیحات جهان تبدیل شد.

آزمایش ربات‌های جنگی در غزه

گزارش تصریح دارد «پهپادهای اسرائیل، فناوری‌های نظارتی از جمله نرم‌افزارهای جاسوسی، نرم‌افزار تشخیص چهره، زیرساخت‌های جمع‌آوری بیومتریک، بمب‌های آزمایشی و مسلسل‌های کنترل‌شده با هوش مصنوعی و غیره بر روی جمعیت اسیر غزه آزمایش می‌شوند که اغلب نتایج مرگ‌باری به همراه دارد. جالب اینجاست که سپس این سلاح‌ها و فناوری‌ها با عنوان «تست‌شده در نبرد» تأیید می‌شوند و در سراسر جهان به فروش می رسند»

گفتنی است که این امر فقط در غزه اتفاق نمی افتد. سپتامبر گذشته، وال استریت ژورنال مقاله‌ای با عنوان «جنگ اوکراین، یک نمایشگاه بزرگ اسلحه» منتشر کرد و در آن عنوان داشت سازندگان تسلیحات در حال دریافت سفارش سلاح‌هایی هستند که در میدان نبرد مورد آزمایش قرار می‌گیرند».

ژانویه سال گذشته هم سی‌ان‌ان گزارشی را با عنوان «چگونه اوکراین به بستر آزمون سلاح‌های غربی و نوآوری‌های در میدان نبرد تبدیل شد» منتشر کرد و یکی از منابع آن اظهار داشت که اوکراین به طور کامل یک آزمایشگاه تسلیحاتی به تمام معناست، زیرا هیچ‌یک از این تجهیزات تا به حال در عمل استفاده نشده بودند و اکنون در جنگی بین دو طرف توسعه یافته صنعتی خود را نشان داده اند.

به نوشته گلوبال ریسرچ، البته ما در آفریقا نیز شاهد همین پدیده هستیم. در سال ۲۰۲۱ نشریه Mintpress News گزارشی را با عنوان «آفریقای غربی جدیدترین میدان آزمایشی برای هوش مصنوعی نظامی ایالات متحده» را در همین زمینه منتشر کرد. در سال ۲۰۲۰ لیبی هم شاهد رخدادی بود که گمان می‌رود برای نخستین بار انسان ها به وسیله یک حمله پهپادی کاملاً خودکار کشته می‌شد. این حمله خودکار بدان مفهوم است که بدون اینکه انسانی به دستگاه دستوری را صادر کند، این تجهیزات به سوی یک نفر شلیک می کنند و وی را می کشند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    به به
  • عمیر IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    نه غزه نه اسراییل جانم فدای ایران
  • عمیر IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    زنده باد اوکراین و حامی هاش
  • عمیر IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    زنده باد اوکراین و حامی هاش
  • عمیر IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    زنده باد اوکراین
  • عمیر IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    زنده باد اوکراین
  • عمیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    دمشون گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس