به گزارش مشرق، قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی با اعلام اینکه تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از مرز ۴میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار گذشت، نوشت:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از ابتدای امسال تاکنون برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای امسال تا به امروز به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. تامین ارز امسال بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از مرز ۴میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار گذشت

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 2
    پس بخاطر همینه که قیمت دارو 5 برابر شده ؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 1
    مردم: تامین ارز داروی خارجی هم اصراف است و هم باعث بیماری و مرگ مردم طب غربی و داروی غربی قابل قبول نیست واکسن اجباری را بردارید
  • مهران IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    سلام ایشون تشریف ببرن بلوار ایوانکی شهرک غرب جلوی وزارت بهداشت صحنه زجه زدن مادرهای نوزادان SMA ببینن ی خورده ارز بدین واقعا صحنه های گریه آوری هست
  • کمبریج IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    سال 1400 قرص متورال 50 می خریدم برگی 1000 تومان الان که 1402 هست می خرم 5000 تومان یعنی 500 درصد گرانتر ظرف سه سال
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      اون زمان دکتر روحانی سر کار بود هنوز جهادیا نیومده بودن.قدر دکتر روحانی رو ندونستیم
  • امیر IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    یک فکری هم برای زیرمیزی پزشکان بردارید . برای اعمال جراحی سکه میخان
  • سعید۱ IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    متوجه هستید ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی چه رقم کهکشانی و بزرگی است!؟ طبق بیشتر ادعاها ما بیش از ۹۰٪ دارو و تجهیزات را تولید داخل می کنیم یعنی کل نیاز کشور ۴۳ میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکیست؟! در حالیکه کل تجارت کشور به ۲۰۰ میلیارد نمی رسد؟! کل نیاز کشور شاید به ۲ تا ۳ میلیارد دلار هم نرسد اونوقت اینها بیش از ۴ میلیارد ارز مفت برای واردات داده اند! اینطوری دولت محرومان قراره از تولید کننده داخلی حمایت کنه؟! با ارز مفت دادن به واردکننده!؟ دست آخرم که مردم الجو الجوی داروشونه! اینم همون قضیه چای دبشه. کل نیاز واردات چای کشور سالی ۲۰۰ میلیون دلار هم نمیشه اونوقت آقایون سالی بیش از یک میلیارد دلار فقط به چای دبش داده بودند! انگار ملت می خواستن با چای خشک گاو و گوسفندشون را سیر کنند. حالا گند اینم چند وقت دیگه رو میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس