کد خبر 1583412
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی شامات در مطلبی با عنوان فقط خاورمیانه می تواند خاورمیانه را درست کند ، مسیری به سوی نظم منطقه ای پس از آمریکا نوشت:

حتی جنگ در غزه به تغییرات قابل توجهی در جهت گیری سیاست خارجی واشنگتن منجر نشده است و همچنان اولویت آمریکا در سیاست خارجی تمرکز بر مهار چین است.

کاهش نقش ایالات متحده به این معنا نیست که دیگر قدرت های جهانی جایگزین ایالات متحده خواهند شد. زیرا نه رهبران اروپایی و نه رهبران چینی علاقه یا ظرفیت زیادی برای تصدی این کار نشان نداده اند.

فقط خاورمیانه می تواند خاورمیانه را درست کند

با کاهش تعاملات ایالات متحده در منطقه در سال های اخیر، قدرت های بزرگ منطقه ای به طور پیوسته تلاش های خود را برای شکل دادن و تنظیم ترتیبات امنیتی جدید افزایش داده اند. برای نمونه بهبود روابط عربستان و امارات با ترکیه، پایان محاصره اقتصادی قطر و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب.

هر گونه انتظاری مبنی بر اینکه واشنگتن بتواند به معامله بزرگی دست یابد که به طور قطعی به مناقشه رژیم اسرائیل و فلسطین پایان دهد، از واقعیت های امروز خاورمیانه دور است. در واقع، به احتمال زیاد پیشرفت‌های دیپلماتیک بزرگ از خود کشورهای منطقه حاصل می‌شود و به آن بستگی دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 0
    تلگرام اگه خوبه بازش کنید همه استفاده کنن اگه بده و ممنوعه برای چی استفاده میکنید.خیلی خنده داره این قضیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس