به گزارش مشرق، ابوالفتح، تحلیلگر در توئیتی نوشت:

بایدن با اسراییل مشکل ندارد، بایدن با برخی از سیاست های دولت نتانیاهو مشکل دارد؛ وقتی می گوید «هیچ خط قرمزی در زمینه دفاع از اسراییل وجود ندارد ... نتانیاهو با وادار کردن بقیه جهان به مخالفت با آنچه در غزه انجام می دهد، بیشتر از اینکه به اسراییل کمک کند، به آن آسیب می رساند.»

جناح راست در آمریکا، اسراییل و دولت نتانیاهو را یکی می بیند و همزمان، از هر دو حمایت می کند. اما از نظر جناح چپ آمریکا، از جمله شخص بایدن، اسراییل و دولت نتانیاهو دو پدیده جداگانه هستند و که می شود از اسراییل حمایت و از دولت نتانیاهو انتقاد کرد.

چپگرایان آمریکایی امیدوار هستند یا دولت نتانیاهو از قدرت کنار برود یا راه حل دو کشوری را برای فلسطین بپذیرد.

البته اگر هم هیچ کدام محقق نشد، تعهد چپگرایان به اصل موجودیت اسراییل اجازه نخواهد داد که رویکرد کلان ایالات متحده به اسراییل را تغییر دهند.

این را نتانیاهو و افراطی ترین جریان های سیاسی – مذهبی در اسراییل به خوبی می دانند.

دیدگاه چپگرایان آمریکایی درباره نتانیاهو و اسرائیل چگونه است؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طلا US ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    همسایه های دیوار به دیوار غزه چپی ها بودند. کسانی که معتقد به صلح و کمک به فلسطینیان انور دیوار بودند. حمله اکتبر ۷ دیدگاه انها را عوض کرد. ایران و مقاومت باید با کمک به ازادسازی اسیران در عوض سرنگونی نتانیاهو امید همزیستی را به انها برگردانند. مطمئن باشید وقتی نژادپرستان اروپایی اسراییلی اسم همزیستی با عربها به گوششان بخورد خودشان چمدان را می بندند و برمی گردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس