بمب هدایت‌شونده جدید روسیه، کابوس خطوط مقدم جنگ اوکراین

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: روسیه استفاده از یک بمب هوایی قدرتمند را آغاز کرده که دفاع اوکراین را از بین برده و تعادل را در خط مقدم نبرد برهم زده است.

به گزارش مشرق، روسیه به تازگی استفاده از یک بمب هوایی هدایت‌شونده قدرتمند را آغاز کرده است که آن را با تبدیل یک سلاح اولیه دوران شوروی به بمبی که می‌تواند دهانه‌ای به عرض ۱۵ متر ایجاد کند، انجام داده است.

این بمب که FAB-۱۵۰۰ نام دارد، اساساً یک سلاح ۱.۵ تنی است که تقریباً نیمی از آن شامل مواد منفجره قوی است و از بالا توسط جت‌های جنگنده از فاصله ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری خارج از برد بسیاری از پدافندهای هوایی اوکراین پرتاب می‌شود. FAB-۱۵۰۰ نمونه دیگری از چگونگی نبرد روسیه در جنگ اوکراین است که نشان می‌دهد قبل از تلاش برای تصرف قلمرو، ویرانی عظیمی را به بار آورده است.

بنابر گزارش خبری سی‌ان‌ان، ویدئوهای اخیر از خطوط نبرد در منطقه دونتسک، قدرت عظیم این بمب‌ها را در برخورد با نیروگاه‌های حرارتی، کارخانه‌ها و برج‌ها، مکان‌هایی که اوکراینی‌ها دفاع خود را از آنجا هماهنگ می‌کنند، نشان می‌دهد.

جوزف ترویتیک، کارشناس نظامی در مورد ساخت این بمب‌ها در یادداشتی در وب‌گاه TheWarZone نوشت که آنها امکان حمله جدید و بسیار مخرب‌تری را برای بسیاری از جت‌های تاکتیکی روسیه ارائه می‌دهند که به خلبانان کمک می‌کند از دفاع دشمن دورتر بمانند.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد: استفاده از بمب‌های FAB به یک عنصر حیاتی در حمله روسیه در منطقه دونتسک، به ویژه در با خاک یکسان کردن دفاع اوکراین در داخل و اطراف آودیوکا که به تازگی در فوریه سقوط کرد، تبدیل شده است.

FAB-۱۵۰۰ قوی‌ترین بمب در خانواده «بمب‌های غیر دقیق» دوران شوروی است که اکنون در کارخانه‌ای در نزدیکی مسکو به نسخه ارزان اما قدرتمند یک موشک تبدیل می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 1
    ایران باید درسهای زیادی از جنگ اوکراین که آخرین تکنولوژیهای غرب وشرق در اون بکار میره یاد بگیره.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 1
    ایران باید درسهای زیادی از جنگ اوکراین که آخرین تکنولوژیهای غرب وشرق در اون بکار میره یاد بگیره.
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      اخرین تکنولوژی غرب کجا بود مدرن ترین سلاحی که غربیا به اوکراین دادن سلاح های 50 سال پیشه.با همونا کمونیستا رو داغون کرده
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 9
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ کابوس اوکراین خخخخخخخخخخخخخخخخ ببین به چه فلاکتی افتاده ارباب شرقگداها برای کابوس اوکراین بدون ارتش میشینه سلاح طراحی میکنه
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      میدونم خیلی داری میسوزی. پماد بمال!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • GE ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      یکی تاکتیک فرار به جلوی غربگداهای فلک زده بدبخت گدا نشان دادن بقیه برای تسکین خواری گدایی خود هستند. به عبارت خیلی آشکار کافری هستند که همه را به کیش خود می پندارند. حتما غربگداهای بدبخت یادشان هست که سرافرازان مومن جمهوری اسلامی چگونه صدام را که حمایت شرق و غرب را باهم داشت به خاک سیاه نشاندند. البته چند صباحی بیشتر به عمر ارباب بدبختتان نمانده دنبال سوراخ موش برای خود باشید که بعد از ارباب به سراغ تک تک شما خواهیم آمد به اذن الهی.
    • عمیر IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      دمت گرم 🤣🤣
    • US ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      اوکراینی نمونده که بخواهی براش رگ گردن کلفت کنی مخروبه ماند در سایه آزوف ها و زلنسکی صهیونیست گدا
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 1
    سلاحی مخرب و ویران گر
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    احسنت ، خیلی هم عالی!! دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم ، بزنین این اوکراینی های صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی رو کالباس کنین حال کنیم!! 🇷🇺🇷🇺🇷🇺
  • عمیر IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    تروریستای روسی رو بیشتر تحریم کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس