دلایل اشتباه پرتعداد دروازه‌بانان/رفتار اوسمار بهتر از مورایس بود

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: بیرانوند برای بهترین ماندن باید رقیب جدی در پرسپولیس داشته باشد تا این دروازه بان بتواند از نظر فنی همیشه در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

به گزارش مشرق، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با اشتباهات متعدد دروازه‌بان‌های مطرح همچون علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و علیرضا رضایی همراه بود تا آمار گل‌های این هفته افزایش چشمگیری پیدا کند.

مهدی واعظی که سابقه سال ها حضور در فوتبال ایران، تیم ملی و پرسپولیس را دارد، با اشاره به روند دروازه بانی گلرهای ملی پوش در تیم‌های باشگاهی نسبت به نحوه برخورد روحی و روانی با این پدیده، دلیل‌هایی را مطرح کرد که نشان از کاهش انگیزه آنها برای حضور مستمر در چارچوب دروازه و رقابت‌های فشرده دارد.

گلر مثل داور است

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره اشتباهات فردی و متوالی گلرهای فوتبال باشگاهی کشور گفت: بخش نانوشته اشتباهات در فوتبال این است که همیشه وجود دارد! همان قدر که یک داور می‌تواند اشتباه سهوی داشته باشد بازیکن هم شامل چنین قانون نانوشته‌ای می‌شود. هیچان و فشار ناشی از یک دیدار گاهی چنان به بازیکن داخل زمین غلبه می‌کند که روی عملکرد فردی اش تأثیر مستقیم می‌گذارد.

دلایل اشتباه پرتعداد دروازه‌بانان/رفتار اوسمار بهتر از مورایس بود

باید هدفمند به اشتباه فردی درجه یک‌ها وارد شد

مهدی واعظی با تحلیل اشتباهات افرادی نفراتی همچون علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند گفت: باید بررسی جامع و دقیقی از اشتباهات آنها داشت. گاهی اوقات یک اشتباه رخ می‌دهد و دیگر موردی رخ نمی‌دهد. بعضی اوقات هم اشتباه یک نفر مدام تکرار می‌شود که کاملا باید مورد بررسی هدفمند قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بیرانوند و نیازمند جزو دروازه‌بان‌های درجه یک فعلی فوتبال کشور هستند. هر اشتباه آنها می‌تواند یک تیم را بر هم بریزد چون ستون موفقیت تیم‌های خود هستند. تحلیل این وضعیت می‌تواند رویکردهای قابل توجهی از وضعیت روحی و تمرکز ذهنی فوتبالیست‌هایی بدهد که احساس می‌کنند هیچ رقیبی ندارند.

رقابت سرنوشت ساز است

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس اهمیت حضور گلر ذخیره مناسب برای ایجاد انگیزه برای دروازه‌بان‌های شماره یک را یکی از اصلی‌ترین علت‌های حفظ انگیزه دروازه بانی برشمرد و گفت: نحوه تمرین کردن بخش مهمی از آمادگی جسمی یک دروازه‌بان است اما به همان اندازه مسائل روحی اهمیت دارد. کنش‌های فکری نقش تأثیرگذاری در این امر دارد چون دروازه بان باید آرامش ذهنی لازم برای هر بازی را داشته باشد.

رفتار اوسمار را به مورایس ترجیح می‌دهم

واعظی درباره تفاوت برخورد سرمربیان پرسپولیس و سپاهان پس از اشتباه گلرهایشان تاکید کرد: به پارامترهای بسیار زیادی بستگی دارد. اینکه یک بازیکن چه شرایط روحی یا فکری در ذهن دارد جزو مهم‌ترین علت‌های تصمیم گیری یک سرمربی است. با این حال به شخصه حمایت اوسمار ویه را سرمربی پرسپولیس از علیرضا بیرانوند را نسبت به تعویض پیام نیازمند توسط ژوزه مورایس در سپاهان ترجیح می‌دهم. نیازمند بدون شک روزهای خیلی سختی را دنبال خواهد کرد تا از بحران خارج شود. او دیگر بابت هر اشتباهی نگران می‌شود تا مبادا تعویض شود.

دلایل اشتباه پرتعداد دروازه‌بانان/رفتار اوسمار بهتر از مورایس بود

بیرانوند تعویضی مناسب می‌خواهد

وی در پایان درباره بحران به وجود آمده برای پرسپولیس با بیرانوند گفت: او فعلا بهترین است اما برای بهترین ماندن باید رقیب جدی در پرسپولیس داشته باشد. رقیب جدی می‌تواند بیرانوند را همیشه بانشاط نگه دارد تا دیگر هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 13
    جناب واعظی روحیه الکی نده قطعا بیرانوند سوراخترین هست نه بهترین
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      2 7
      بزارین باشه.خیلی وقته درست و حسابی نخندیده بودیم.از بهترین فان های دروازه بانی سالهای اخیر بود
  • Naser IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 3
    مقایسه غلطی است یک تیم با حمایت های از اسمان و زمین ویک تیم با تمام دشمنان داخلی و خارجی اوسمار اشکول را با مورایس مقایسه نکن حتی مربی تیم ملی هم قصد بازی دادن به سپاهانی نداشت فقط برای نابود کردن سپاهان دعوت کرد
    • ایران آزاد IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      در حدی نیستی نه خودت و نه تیمت بیای در مورد باشگاه نه بلکه تمدن پرسپولیس حرف بزنی ،،،سپاهان شما با مورایس، ،،امسال هر چه بازیکن در همه پستها بود خرید ولی آخر هم چیزی نشد هر چه نصیبش میشه فقط باخت هست و تمام
  • CN ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    4 0
    اما برای بهترین ماندن باید رقیب جدی در پرسپولیس داشته باشد، خودت جواب خودت را دادی اما نفهمیدی، نیازمند رقیب و جانشین جدی و خوبی داره پس مورایس تعویضش کرد، اگر بیرانوند هم داشت ، همین اتفاق می‌افتاد.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 7
    ازکجامعلوم دلیل جناب اوسمارحرف خودتون نباشه؟ اینکه بیرانوندجایگزین خوبی نداره
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 1
    برای اینکه بعضی ها تو شر ط بندی شرکت می کنند بعضی توپ ها رو نمی گیرند
  • رضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    اینکه به کسی بگی اسب روحیه‌براش میمونه ؟ عابدزاده به باباش می‌گفت درحیاط را بازکن خودش پشت فرمان نشسته بود ! من دروازه بان بود م بعضی موقع اما به ندرت بازیکنی گل میزند که مالی نیست . من سمت چپم را باز گذاشتم تابه همان سمت بزنه ومن باشیرجه بگیرمش اما پاش رفت بالا زد جایی که هیچ کس نمی زد آنهم وسط پاهام عمدی هم نداشت ! البته سیرشدن و ذهنیت مشوش هم دلایل مهمی هستند .
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 7
    علی منقاروند هیچی نیست فقط به خاطر پرتاب دست معروف شده
    • حمیدرضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      4 1
      من درعجبم ازاین عقده ی شما.. اگه هیچی نیست چرا حاضر بودید نصف بودجه ی یک فصلتون البته سقف فدراسیون بهش پول بدید؟؟؟ چرا برا اومدنش به کیسه نذر ودخیل بسته بودید؟؟
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      1 0
      اگه حاضر بودیم نصف بودجمونو براش بدیم که الان تو تیم ما بود
  • فرزاد IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    وقتی مربی تیمش سه بر صفر جام حذفی جرات نداره از دروازبان جوانش بازی بگیره بدرد نمی خوره آخرش همین میشه بیرواند کلا دروازبان خوبی نیست توپ از دفاع رد بشه دیگه تمومه بازی با قطر دیدین چقدر استرس داشت اکثر توپا می زد بیرون
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    مورایس بعد چندين باخت پی درپي چرا اخراجش نمی شود باشگاه‌ سپاهان خیلی دل سنگين هستن دارن قهرمانی از دست میدن تيم سپاهان به یک شوک نياز داره
  • میلاد IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 2
    سلام حرف بااونای هست که میگن دروازبان نیست دوستان گل شما عاقلانه حرف بزنید نه از روی تعصب رنگ ادمها گاهی خوب گاهی بد پس فقط خداس که بدون مشکله ماایرانی ها عادت کردیم ب تخریب هم اگر این اقا بد بود ۱۰ سال شماره ۱ نبود راستی شماهای که نظر میدین بالباس ورزشی عکسم دارین یاعلی
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      لنگی جماعت تو تعصب گیر کرده اصلا اینا نمیتونن بدون تعصب یه موضوعی رو نگاه کنن هر چقدر هم زور بزنن نمیتونن چون لنگی هستن و مکتب کثیفه عبده همینه اگه غیر از این بودن که اصلا جذب این مکتب نمیشدن.طرف اینهمه سوتی میده به هیچ توپی نه نمیگه از قطر 3تا خورده از فلسطین و امارات و سوریه هم گل خورده بعد هنوز دارن ازش دفاع میکنن.از چیش دقیقا دفاع میکنی تعصبی؟
  • سعید IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 2
    علی بقروبهترین اگربدبودهرسال دعوت نمیشودتیم ملی
  • مهرداد IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    این آقا اگه اطلاع داشت میفهمید که خود پیام از مربیش خواست تعویض بشه حرف بی ربط مالیات نداره با اون داوری مسخره همه از باخت سپاهان حرف میزنند و هیچکس از داوری صحبتی نمیکنه درست بر عکس بازیهای سرخابیا تا ببازند همش از داوری صحبت میشه بازم به این فوتبال بخندددد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس