بازداشت ۵ سرباز انگلیسی به جرم ارتکاب جنایت جنگی در سوریه

پنج عضو ارتش انگلیس، موسوم به «اس آ اس» (SAS) از سوی پلیس نظامی این کشور به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در حین عملیات در سوریه دستگیر شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه «گاردین»، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که درباره بازداشت پنج نفر از اعضای نیروهای ویژه ارتش این کشور، نظر نمی‌دهد اما منابع دفاعی می‌گویند خبر بازداشت این نظامیان به علت ارتکاب جنایات جنگی در زمان حضور در سوریه، صحت دارد.

این روزنامه نوشت ظاهرا علت بازداشت نظامیان انگلیسی، به کشتن یک فرد مظنون در عملیات ۲ سال گذشته مربوط است و ممکن است موضوع در دادگاه نظامی بررسی شود.

به نوشته گاردین، نظامیان بازداشتی مدعی هستند، فردی را که کشته اند، تهدید محسوب می‌شد تا جنایت خود را موجه جلوه دهند.

این روزنامه نوشت: نیروهای ویژه ارتش انگلیس از دهه ۱۹۸۰ میلادی به محل‌های مختلفی اعزام شدند تا عملیات مخفی اجرا کنند. این نیروها مثلا به سوریه اعزام شدند تا از نیروهای دموکراتیک سوریه یعنی کردهای متحد غرب در شمال شرق سوریه حمایت کنند.

در ادامه گزارش این روزنامه به سرنوشت احتمالی نظامیان اشاره شد: معلوم نیست افراد بازداشتی، محاکمه شوند و باید در نظر داشت که محکوم شدن نظامیان انگلیسی به جنایات جنگی، بسیار بعید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    غربگدا :آخه مگه سربازهای آمریکایی و انگلیسی آدم هم میکشن؟؟! برین جمعش کنین، اونها فقط کارمندهای بخش صادرات دموکراسی، آزادی و خوشبختی از طرف کشورهاشون به چهارتا کشور بدبخت بیچاره مثل افغانستان و عراق و سوریه اینا هستند و آزارشون به مورچه هم نمیرسه، بععععععله!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس