کد خبر 1582095
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۹

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید تحلیلی درباره بازگشت خدمت اجباری در فرانسه را منتشر کرد:

امروز کارشناسان‌ در دنیا برای آغاز جنگ گسترده در اروپا شمارش معکوس را آغاز کرده اند.

فرانسه در حال آماده سازی مقدمات قانونی است تا در اولین فرصت قانون خدمت سربازی اجباری را دوباره اجرایی کند.

در یک نظرسنجی بسیار مهم در فرانسه که در سال 2020 انجام شد، اعتماد به احزاب سیاسی تنها 13 درصد و اعتماد به ارتش 76 درصد بود.

اکنون این نرخ از 80 درصد فراتر رفته است.

اعتماد به ارتش برای افراد زیر 35 سال 80 درصد و برای افراد بالای 65 سال 87 درصد است.همه چیز کاملا روشن است فرانسه برای روی کار آوردن یک دولت نظامی آماده می‌شود.

در گذشته بعد از فروپاشی شوروی آمریکا تک قطب جهان بود و کشورهای اروپایی دیگر باید از دستورات آمریکا در ناتو اطاعت می‌کردند به همین دلیل فرانسه خدمت سربازی اجباری خود را در سال 1996 لغو کرد و ارتش جمع و جوری را بر اساس خدمت سربازی کاملا حرفه ای پایه ریزی کرد تا بتواند در ناتو نقش فعال‌تری را ایفا کند.

اما در سال 2017، به منظور افزایش پیوند بین جوانان و ارتش و افزایش مشارکت آنها در خدمت سربازی حرفه ای، ارتش فرانسه برنامه ای برای جوانان بین 18 تا 25 سال براه انداخت تا جوانان علاقمند در فعالیت های مختلف نظامی اساسی در مناطق مختلف شرکت کنند و اگر کسی این مدت را تا 3 ماه ادامه می‌داد میتوانست جذب ارتش فرانسه یا خدمت سربازی حرفه ای شود.

ظرفیت برنامه سالانه این برنامه حداکثر 700 هزار نفر بود اما مشارکت بسیار کم جوانان این برنامه را تا مرز تعطیلی کشاند اما با شروع جنگ اکراین و تغییر سیاست های اعطای اقامت باعث شده تا در سال های اخیر این تعداد افزایش داشته و امسال به 24 هزار نفر برسد.

اما امروز دولت فرانسه مقدمات قانونی را مصوب کرده که قرار است این برنامه برای کودکان بین 15 تا 17 سال اجباری شود و پله پله با افزایش خطر جنگ مدت زمان و بازه سنی آن افزایش یابد.

اخیراً فرانسه پیشنهادی به ناتو برای اعزام نیرو به اوکراین داده است. این کشور در سکوت کامل رسانه ای تعداد زیادی نیرو به اوکراین اعزام کرده و می‌کند زیرا جنگ با روسیه را حتمی می‌داند.

فرانسه معتقد است نباید بگذاریم میدان این جنگ از اکراین خارج شود و تنها اکراین زمین سوخته جنگ ناتو با روسیه باشد اما برخی از مقامات قدرتمند بریتانیا و آمریکا معتقدند این یک فرصت طلایی برای تسلط دوباره بر کل اروپا میباشد و روسیه به هر حال از اکراین عبور می‌کند

امروز کانون قدرت هیلاری_سیا به طور کامل کنترل بخش عمده ای از رهبران اروپا را به دست گرفته اند و آنها آماده هستند تا برای شکست روسیه هر کاری را انجام دهند.

بنابراین، اروپا به طور پیوسته تا مرز تبدیل شدن به پست مرزی ایالات متحده و تبدیل شدن به خاورمیانه جدید پیش خواهد رفت.

امید اقلیت این است که این جنگ تا انتخابات آمریکا عقب بیفتد و ترامپ وارد عرصه سیاسی شود و با روسیه صلح کند ولی چنین اتفاقی نخواهد افتاد و دیر یا زود این جنگ آغاز می‌شود.

هرچیزی بهایی دارد و بهای سکوت جوامع غربی و کشورهای دنیا در مقابل جنایت های علنی آمریکا و متحدانش در 20 سال گذشته در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن و امروز در فلسطین اشغالی یک چیز هست و آن نابودی نظم گذشته جهانی در بخش قوانین جنگ هاست.

بزودی دامان خودشان را نیز خواهد گرفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    3 3
    موافقم
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 3
    این رو باید به کسایی گفت که میگفتند چرا برای جنگ با داعش نیرو به سوریه میفرستیم.حالا فرانسه‌ دقیقا همین کار رو انجام میده.سلام بر مدافعین حرم.
  • بختیاری IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    12 7
    بله دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها !؟ احتمالا منظورش اون دنیا بوده چون خبری از موشک نیست فقط زقوم تلخ و آتش فراوان!
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 6
    انشالله. یک مورد مهمی که سیاست گذاران ما باید بهش توجه ویژه کنند موضوع چین است. زمزمه هایی شنیده می شود که چینی ها تحت عنوان پوششی دفاع فضایی دارند تکنولوژی های خاصی به عربستان انتقال می دهند که شامل دفاع در برابر موشک های بالستیک و فناوری خود موشک های بالستیک است. به نوعی دارند عربستان رو در برابر ایران تقویت می کنند و می خواهند با سیگنال حمایت از بقای آل سعود جای آمریکا را در غرب آسیا علیه ایران پر کنند. نباید از این موضوع غافل شوید. چینی ها برنامه ای بلند مدت برای تسلط کامل به این منطقه دارند که سعی می کنند با حداقل تنش با آمریکا و متحدانش اون رو عملی کنند.
  • DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 6
    اروپایی ها تازه فهمیدن در رابطه با امریکا چه کلاه گشادی سرشون رفته. بخصوص اینکه ترامپ سرکار بیاد و ازشون باج های کلان بخواد بگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس