خارطوم

دولت نجات ملی یمن از کشتی‌های نگهداری و تعمیر کابل‌های زیردریایی در دریای سرخ خواست قبل از ورود به آب‌های سرزمینی یمن مجوز بگیرند.

به گزارش مشرق، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نجات ملی یمن «مسفر النمیر» اعلام کرد: کشتی‌های نگهداری و تعمیر کابل‌های زیردریایی هم قبل از ورود به آب‌های سرزمینی یمن باید از سازمان امور دریایی یمن مجوز بگیرند.

اظهارات این مقام یمنی پس از خبر دیروز دوشنبه شرکت ارتباطات بین المللی HGC مستقر در هنگ کنگ آمده که ادعا کرد حداقل ۴ کابل ارتباطی مخابراتی زیر آب آن در هفته گذشته در دریای سرخ آسیب دیده اما دلیلی برای آن ذکر نکرده است.

این شرکت تخمین زد که آسیب به کابل بر ۲۵ درصد از ترافیک داده‌های جاری در زیر دریای سرخ تأثیر گذاشته است و در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ای برای انتقال داده‌ها از طریق خطوط دیگر ایجاد کرده است.

رسانه‌های غربی هفته گذشته با هدف تهدید خواندن پاسخ مقاومتی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ برای امنیت این منطقه مدعی شدند حداقل چهار خط ارتباطی مخابراتی زیر دریا در فاصله بندر جده عربستان سعودی تا جیبوتی در شرق آفریقا آسیب دیده‌اند که می‌تواند ارتباطات بین قاره آسیا و اروپا را مختل کند.

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن هم دو روز پیش گفت که حملات آمریکا و انگلیس از سمت شناورهایشان باعث اختلال در کابل‌های دریایی در دریای سرخ شده است در حالی که صنعاء بر نقش خود در حفظ امنیت کابل های دریایی تاکید می‌کند.

شبکه المسیره به نقل از وزیر ارتباطات یمن اعلام کرد: کشتی‌های تعمیر و نگهداری از کابل‌های زیر دریایی باید قبل از ورود به آب‌های سرزمینی یمن از سازمان امور دریایی صنعا مجوز بگیرند.

این کانال به نقل از النمیر افزود: وزارت ارتباطات یمن آماده کمک برای پاسخ به درخواست مجوز و شناساندن کشتی ها برای نیروهای دریایی یمن است و ما به دلیل اهتمام به حفظ امنیت و سلامت این کشتی ها بر موضوع کسب مجوز تاکید داریم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نجات ملی یمن هم صحت ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های غربی در مورد علل آسیب دیدن تعدادی کابل زیردریایی بین المللی در دریای سرخ در ۲۴ فوریه را تکذیب کرد.

این وزارتخانه هم با رد هر گونه دخالت نیروهای مسلح یمن در آسیب کابل های مخابراتی گفت نیروهای ما هم تنها مانع عبور کشتی‌های اسرائیلی می‌شوند و کشتی‌های وابسته به شرکت‌های بین المللی که دارای مجوز انجام عملیات‌های مربوط به نگهداری و تعمیر کابل‌ها در آب های سرزمینی یمن هستند مورد هیچ تعرضی قرار نمی‌گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 2
    درخواست =اخطار =تهدید
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 5
    مگه چن تا دولت در یمن داریم!!!!!!
    • Hamid IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      کسی حوثی هارو به رسمیت نمیشناسه همه دولت منصور هادیو به رسمیت میشناسن همه کارهای حوثیها هم برای تایید گرفتن از جامعه بین‌المللی که اونارو به رسمیت بشناسن
  • عاشق ایران IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    دولت در یمن دست حوثی های عزیزه نه اون دولت خودخواسته که امارات بی شرف درستش کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس