ف54

مدیر عامل شرکت دفاعی دولتی روستک اعلام کرد که تانک‌های نبرد اصلی T-۱۴ آرماتا (MBT) که روسیه در سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشت، ظاهرا به دلیل قیمت بالای آن‌ها در جنگ با اوکراین مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

به گزارش سرویس جهان مشرق، سرگئی چمزوف، مدیر عامل شرکت دفاعی دولتی روستک، اعلام کرد که تانک‌های نبرد اصلی T-۱۴ آرماتا (MBT) که روسیه در سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشت، ظاهرا به دلیل قیمت بالای آن‌ها در جنگ با اوکراین مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. اگرچه چمزوف استدلال کرد که این تانک‌ها همین حالا هم در خدمت نیروهای مسلح روسیه هستند.

سوپرتانک گران‌قیمت روسی وارد میدان نبرد نخواهد شد+عکس و فیلم

رسانه روسی مدوزا مستقر در لتونی و خبرگزاری دولتی روسی RIA Novosti به نقل از چمزوف نوشتند:

"آرماتا در واقع کمی پرهزینه است. بدون شک از نظر عملکرد از تانک های موجود برتری دارد، اما هزینه بسیار بالای آن به این معنی است که ارتش اکنون بعید است از آن استفاده کند. دریافت و کاربرد تانک تی-۹۰ برای آنها آسان‌تر است."

چمزوف ادعا کرد که سرمایه گذاری روسیه در سلاح های ارزان تر منطقی است. او افزود:

"ما در حال حاضر برای توسعه تانک های جدید، سلاح های جدید، شاید تانک های ارزان‌تر نیاز داریم. بنابراین، اگر امکان دستیابی به سلاح های ارزان تر وجود دارد، چرا که نه."

در سپتامبر ۲۰۱۵، کانال‌های میلیتاری روسی ویدئویی از یکی از خدمه‌ی تانک جدید T-۱۴ Armata MBT را منتشر کردند. یک گلوله شلیک شد و ظاهراً گلوله به هدف اصابت کرد. با این حال، نه شرایط شلیک و نه فاصله تا هدف فاش نشده است.

سوپرتانک گران‌قیمت روسی وارد میدان نبرد نخواهد شد+عکس و فیلم

قبل از آن، آرماتا در جریان تمرین رژه روز پیروزی در مسکو در ۷ مه دچار نقص فنی شد. در جریان تمرین رژه، گوینده مدعی شد که توقف تانک برای نمایش "نحوه تخلیه تجهیزات نظامی" برنامه ریزی شده بود.

در ژانویه ۲۰۲۳، اطلاعات ارتش بریتانیا مدعی شد که دسته کوچکی از تانک‌های آرماتا برای استقرار در جبهه آماده شده‌اند، اما روس‌ها در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد وضعیت فنی آن‌ها در استفاده از آنها تردید داشتند.

جدای از خط تبلیغاتی رسانه‌های غربی و اوکراینی، یک دلیل دیگر برای عدم به کارگیری تانک‌های گران‌قیمت و سطح بالای آرماتا توسط ارتش روسیه در مقطع کنونی، می تواند این باشد که روسیه احتمال رویارویی مستقیم با نیروهای ناتو را در آینده‌ی نزدیک، چندان پایین نمی داند و از همین رو، تسلیحات و تجهیزات گران‌قیمت و اصلی خود را با برای آن مواجهه‌ی محتمل کنار گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    4 17
    یعنی اینها را ساخته برای صادرات به کشورهای ابله تا خزانه روسی پر بشه، خودش می‌دونه در جنگ تجهیزات لاکشری و گرانقیمت باعث هدر رفت پول مملکتشه. فعلا جنگ ، جنگ روباتها با هوش مصنوعی هستش که در رأس آنها پهپادها هستند.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    8 2
    تا قبل از پهبادها که شناسایی دقیقی از محل تانک و توپخانه در اختیار دشمن قرار می دهند تانک ها امنیت بیشتری داشتند ولی امروزه تانک ها با انواع موشک های هدایت شونده از راه دور به راحتی شکار میشوند و نمیتوانند مثل گذشته در جلوی نیروهای انسانی به پیش بروند . تازه سلاحی مثل یاسین 105 یا ارپی جی ارزان قیمت در مقابل تانک های گران قیمت بخصوص در جنگ شهری ناکارامد هستند
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 4
    بشه یا نشه چه فرقی برای ما داره
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      برات فرقی ندارد چرا اومدی زر میزنی!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    4 1
    سازنده مرکاوا هم فکر میکرد خیلی سوپره . اصلا تانک سوپر نداریم .
    • اف 22 رپتور IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      اسرائیل سوای ماهیت صهیونیستی و تروریستی اش باید اذعان کرد از لحاظ کیفیت تولید تسلیحات جز بهترینهاست. همین مرکاوا مارک 5 یکی از بهترین تانکهای میدان نبرد روز دنیاست..
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    ما یه ضرب المثل داریم که میگه 100 تومن دادی به قمه! نگهش داشتی واسه چی؟
  • اف22 IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    آرماتا T14 سردمدار نسل نوین تانکهای برجکِ بدون خدمه و خودکار و در عین حال گرانقیمت و لوکس
  • اف22 IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    آرماتا T14 سردمدار نسل نوین تانکهای برجکِ بدون خدمه و خودکار و در عین حال گرانقیمت و لوکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس