پس‌لرزه‌های برکناری زالوژنی همچنان در اوکراین ادامه دارد

شهردار کی‌یف ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور اوکراین، گفت او با برکناری فرمانده نیروهای مسلح اوکراین مرتکب اقدام «اشتباهی» شد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ماه گذشته میلادی «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین را با اشاره به مسئله «تغییر در استراتژی» برکنار و به جای او «الکساندر سیرسکی» را برای این مقام انتخاب کرد.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لا ریپابلیکا» گفت: برکناری زالوژنی اشتباه بزرگی بود. ما باید نسبت به افرادی متحد شویم که از بیشترین حمایت برخوردار هستند؛ مانند زالوژنی که بالاترین رتبه را در نظرسنجی‌ها دارد.

شهرداری کی‌یف که پیشتر زلنسکی را به داشتن «حکومت استبدادی» متهم کرده بود، افزود: زالوژنی به مدت ۲ سال توانست با موفقیت در برابر بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ارتش جهان دفاع کند. رئیس‌جمهور باید توضیح می‌داد که چرا چنین تصمیمی گرفت و همه اوکراینی‌ها را شوکه کرد. بسیاری در کشور گیج و ناامید شدند. چنین اشتباه بزرگی را که امروزه بسیاری مرتکب می‌شوند، بازی سیاسی است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین سرانجام در جریان تصمیمی مهم ژنرال «والری زالوژنی» که پیشتر وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرده بود، از فرماندهی کل ارتش این کشور برکنار و ژنرال «الکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد و طبق گزارش‌های اخیر از اوکراین و وضعیت این کشور در میدان نبرد، نارضایتی‌هایی از سوی سیرسکی شنیده می‌شود.

ژنرال «الکساندر سیرسکی» هفته گذشته ضمن شکایت از محاسبات اشتباه فرماندهان اوکراینی که بر «ثبات دفاعی در برخی مناطق» تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: «وضعیت در مناطق آودیوکا و زاپوریژیا متشنج است.»

تلویزیون سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد که پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر «آودیوکا» مجموعه‌ای از پیشروی‌های سریع روسیه خط دفاعی جدید اوکراین را به چالش کشیده و موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص تاکتیک‌های کی‌یف شده است.

یک افسر اوکراینی در خط مقدم اذعان کرد: «ما می‌توانیم برتری روسیه را در پرسنل، توپخانه و خودروهای زرهی آن احساس کنیم. آنها کم‌کم پیشروی می‌کنند. ما در اینجا گزینه‌های زیادی نداریم. یا باید به عقب بازگردیم، یا منتظر باشیم که کشته شویم.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس