گزارش نیویورکر از پیش‌بینی بایدن درباره شکست ترامپ در انتخابات!

جو بایدن درباره واکنش ترامپ در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری به نشریه آمریکایی «نیویورکر» هشدار داد که در صورت پیروزی‌اش، ترامپ هرگز زیر بار نخواهد رفت.

به گزارش مشرق، در شرایطی که ۸ ماه برای رقابت‌های سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقیمانده، نشریه «د نیو یورکر» روز دوشنبه با انتشار مصاحبه اختصاصی خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدگاه وی درباره سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری را بازتاب داد.

نشریه آمریکایی در مصاحبه اختصاصی با جو بایدن، که در ماه ژانویه گذشته انجام شد درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و رقیب انتخاباتی وی در انتخابات پیش رو هشدار داد که ترامپ در صورت شکست، هرگز به شکست خود اقرار نخواهد کرد.

نشریه هفتگی آمریکایی در مصاحبه مفصل خود با بایدن و شانس ترامپ در تصاحب قدرت به طعنه بایدن به ترامپ اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: «شکست خوردگانی که همیشه می‌بازند، اهل تدبیر نیستند.»

بایدن در مصاحبه‌ای که در ژانویه انجام شد، افزود: «فکر می‌کنم او برای پیروزی دست به هر کاری می‌زند. اگر من برنده شوم و زمانی که برنده شدم، فکر می‌کنم او اعتراض خواهد کرد.»

کمیته تحقیق کنگره آمریکا درباره وقایع روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور مسئول حمله به ساختمان کاپیتول (کنگره) است و باید رسماً از جمله به «شورش» علیه دولت محاکمه شود. این در حالیست که ترامپ بر برائت خود از وقایع حمله به ساختمان کاپیتول اصرار دارد.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند و برای ساعاتی فعالیت کنگره آمریکا را با اختلال مواجه ساختند و در جریان حمله به ساختمان کاپیتول، طرفداران ترامپ با پلیس درگیر شدند و شماری کشته و زخمی شدند. پس از پایان یورش به کنگره، مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهور در مصاف با دونالد ترامپ، دادگاه عالی آمریکا دستور پیگیری حقوقی و بازداشت صدها مشارکت کننده در حمله به ساختمان کاپیتول و طرح دعاوی اتهامی علیه ترامپ را صادر کرد.

ترامپ با چند پرونده اتهامی در سیستم قضائی آمریکا روبروست، اما مهمترین پرونده او تلاش برای انحراف نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان شورش کنگره در ۶ ژانویه و هنگام تحویل قدرت به بایدن است. کنگره آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰ از سوی حامیان ترامپ مورد یورش قرار گرفت. گفته شده این یورش به تحریک رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 1
    دیگه تا این دوتا خرفت ابله سقط نشن هردوره یکیشون رئیس جمهوره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس