کد خبر 1581635
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

به گزارش مشرق، کمحمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

ابطال دروغ بزرگ درباره
خالص سازی و مهندسی انتخابات

تحلیل‌های پسا انتخاباتی رسانه‌ها و نشریات طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات، ادعای پر تکرار آنها درباره خالص‌سازی و مهندسی انتخابات را ابطال می‌کند.

رسانه‌هایی مانند انتخاب و خبر آنلاین در گزارش‌های خود می‌گویند که شماری از "نمایندگان تندرو" حذف شده و "نامزدهای میانه‌رو" رأی آورده اند. بو این در حالی است که سیاری از این رسانه‌ها تا پیش از این مدعی بودند امکان هیچ رقابتی وجود ندارد.

خبر آنلاین همچنین گزارشی دارد با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات/کنار زدن تندروها از سوی میانه‌روها». سایت انتخاب حتی جلوتر رفته و یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد.

انتخاب در عین حال در تحلیل متناقض دیگری نوشت:

"از پیامدهای نتیجه انتخابات مجلس، آغاز عصر رادیکال‌سازی، یک گام فراتر از یکدست‌سازی است. پیش‌بینی می‌شد اکثریت مطلق مجلس در اختیار اصولگرایان قرار بگیرد اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد حتی طیف قالیباف هم که در مجلس یازدهم تا حد زیادی تعیین‌کننده بودند، در مجلس دوازدهم به انزوا رانده شوند. نفرات بالاسر او هر سه از رادیکال‌ترین نیروهای سیاسی‌اند.

با نگاه به ۳۰ نفری که در تهران توانست حدنصاب آراء را نصیب خود کنند، می‌شود دریافت این نیروهای حامی دولت بودند که توانست اکثریت کرسی‌های تهران را به تسخیر خود درآورند؛ نیروهایی که یا اکنون عضو جبهه پایداری‌اند یا سابقه عضویت در جبهه پایداری را داشته‌اند و از قضا تندترین نیروهای سیاسی در فضای کنونی محسوب می‌شوند. بدنه اصلی جبهه اصولگرایی بازی را به یک طیف رادیکال خود باخت".

انتخاب توضیح نداده که چطور ممکن است هم مجلس دست تندروهای ادعایی بیفتد و هم این سایت بتواند برای انتخاب رئیس‌مجلس به زعم خودش میانه‌رو، طراحی و گمانه‌زنی کند؟!

در همین حال، روزنامه سازندگی در یادداشتی، انتخابات تهران را شگفتی خوانده و نوشت:

«با برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن تا حدود زیادی می‌توان درباره ترکیب مجلس پیش‌بینی‌هایی داشت. این دوره از انتخابات هم مثل بسیاری از ادوار دیگر با نتایجی عجیب و دور از ذهن درباره چهره‌های مختلف همراه شد.

در بسیاری از شهرهای بزرگ به ‌خصوص تهران، لیست‌ اصلی اصولگرایان رأی نیاورد و ترکیبی از دیگر لیست‌ها رای آورد. البته اصولگرایان با 4 لیست وارد رقابت شدند اما بین دو طیف قالیباف و پایداری ائتلافی ایجاد شد و بخش زیادی از بدنه اصولگرایان کنار گذاشته شدند.

مجلس یازدهم، مجلس یکدستی نخواهد بود و برخلاف شعارهای برخی جریان‌های سیاسی هیچ جریان غالبی ندارد و هیچ اکثریتی در مجلس وجود ندارد و حتی نمی‌توان گفت، مجلس در دست اصولگرایان است، افراد متفرقه که مشخص نیست اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند و پایداری یا غیرپایداری به مجلس راه پیدا کردند. این مجلس، مجلس اقلیت‌های متعدد خواهد بود".

یادآور می‌شود روزنامه هم میهن نیز که تا اواخر سعی در القای یکدست‌سازی و فقدان رقابت داشت، چند روز مانده به انتخابات، گزارش‌هایی با این عناوین منتشر کرد: «میانه‌روها با یک لیست آمدند؛ جناح راست با ۳ لیست در تهران» و « ۱۰۳ نامزد میانه‌رو در سراسر کشور».

روزنامه‌های شرق و اعتماد هم پیش از انتخابات با انتشار تیترهایی مانند «علیه تندروی»، فهرستی از نامزدهای اصلاح‌طلب شامل ۱۶۵ نفر را منتشر کردند که ثابت می‌کرد ادعای مهندسی شدگی انتخابات و نامزد نداشتن، دروغ است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    این خطرناکه
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    ارزشی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس