نقشه یمن

مسیر انتقال کالا به سرزمین های اشغالی از دریای سرخ مسدود شده و آمریکایی ها به دنبال مسیر جایگزین هستند اما شواهد نشان می‌دهد یمنی‌ها این راه را هم با پاسخ قاطع به بحرین و امارات ببندند.

سرویس جهان مشرق - در روزهای اخیر حملات جنگنده های نیروی هوایی ارتش رژیم تروریستی آمریکا در خاک یمن ادامه یافت و چند منطقه دیگر هدف قرار گرفت اما این تجاوزهای آشکار و غیرقانونی باعث نشد موازنه قدرت در دریای سرخ تغییر کند و یگان های موشکی، پهپادی و دریایی ارتش یمن همچنان در میدان تعیین کننده هستند.

یک منبع میدانی که تحولات را در یمن از نزدیک دنبال می کند در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: آمریکایی ها و متحدانش از شروع حملات هوایی تاکنون دستاوردی نداشتند و خسارت های وارد شده به آنان باعث شده مسیر دیگری را برای نجات صهیونیست ها دنبال کنند.

این منبع میدانی به جزئیات تلاش های واشنگتن برای رسیدن کالا به سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها و صهیونیست ها از چندی قبل مذاکراتی با عربستانی ها داشته اند و اماراتی ها را مامور کرده اند مسیر جایگزینی را برای عبور کالاهای مورد نیاز صهیونیست ها پیش بینی کنند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، آمریکایی ها امید زیادی به باز شدن فوری راه از تنگه باب المندب و دریای سرخ ندارند و به همین دلیل درتلاش هستند مسیر امارات - عربستان - اردن را انتخاب کنند تا از فشار بر رژیم صهیونیستی کاسته شود.

مسیر جایگزین آمریکایی‌ها برای انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی کجاست؟/ امارات و بحرین مقصد بعدی پهپادها و موشک‌های یمنی + نقشه میدانی

این منبع میدانی با بیان این که آمریکایی ها و صهیونیست ها دو مسیر را برای عبور کالاها پیش بینی کردند، گفت: در مسیر نخست، کشتی ها به جای عبور از تنگه باب المندب در امارات پهلو می گیرند و کالای خود را تخلیه می کنند و در مرحله دوم کالاها برای ورود به خاک عربستان بارگیری می شوند.

به گفته این منبع میدانی، کالاها پس از عبور از خاک عربستان، وارد اردن می شوند و از طریق گذرگاه مرزی ملک حسین به سرزمین های اشغالی انتقال داده خواهند شد و در مجموع فاصله از سواحل امارات تا فلسطین اشغالی 2 هزار و 400 کیلومتر است.

این منبع میدانی به مسیر دوم برای انتقال کالا به سرزمین های اشغالی اشاره کرد و افزود: در این مسیر، کشتی ها کالاهای خود را در سواحل بحرین تخلیه می کنند و در ادامه به عربستان انتقال داده می شوند و مقصد سوم هم اردن است و در نهایت به فلسطین اشغالی خواهند رسید.

وی با بیان این که فاصله انتقال کالا از مسیر دوم نسبت مسیر اول 600 کیلومتر کمتر است، تصریح کرد: فاصله از سواحل بحرین تا سرزمین های اشغالی حدود هزار و 750 کیلومتر است و آمریکایی ها درصدد هستند این راه ارتباطی را برای انتقال کالا در نظر بگیرند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر صهیونیست ها کالاهای مورد نیاز خود را از مسیر آفریقا که فاصله بسیار زیاد ( حدود 23 هزار کیلومتر) و هزینه های بالایی دارد انتفال می دهند و اگر بتوانند از این دو مسیر استفاده کنند تا حدودی از فشار بر آنان کاسته می شود اما روند تحولات میدانی نشان می دهد یمنی ها اجازه عبور کالا از این راه ارتباطی را هم نخواهند داد و اگر امارات و بحرین در محاسبات خود دچار اشتباه شوند با عواقب سنگینی روبه رو خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    8 75
    ولمون کن مشرق، وضعیت بازار درست کنید قیمت ارز کنترل کنید همه چیز گرون میشه تورم بیداد میکنه، گرفتی امریکا اسراییل امریکا اسراییل
    • عباس NL ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      8 2
      ولت كرديم، خودت دارى مياى اينجا اخبار مى خونى و مى شينى نظر مى دى. برو ول باش با ول كردن حال كن كه دنياى دارد، خودتم الكى به مشرق نچسبون 🤦🏻‍♂️
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      6 2
      پرچم یمن در آخرالزمان هدایتگر است پیامبر چه زیبا فرمودند انا یمانی از دولت و سپاه و... انتظار داریم قرص و محکم پشت یمن قهرمان و مومن بایستند بحرین تا همینجا هم زیادی دم درآورده
  • US ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    6 3
    ایران نماینده دو تمدن ترکی و فارسی است. اربابی ایران بر جهان، حق طبیعی ایرانیان است.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    28 3
    امیدوارم امارات ویران بشه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    26 3
    بهتر با موشک بزنید امارات نابود بشه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    30 2
    عربستان و امارات سالها از داعش پشتیبانی کردند و باعث ویرانی عراق و سوریه شدند
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      4 1
      دست چه کسی از آستین نرخ ارز و تورم دراومده؟؟رانت خواران و آقازاده ها؟!
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    27 3
    دست خدا از آستین شیر مردان یمن در امده
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    14 2
    مرررررررررررگ بر عنگلیس مرررررررررررگ بر امریکا
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    2 12
    آقا برجام رو چرا احیا نمی‌کنید؟؟
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      12 1
      برجام مرده به دنیا اومد-یادت نیست امریکا قول داده بود تحریم جدید علیه ایرانن اعمال نکنه روز بعد تصویب برجام ایران رو تحریم کرد
  • حمیدرضا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    9 3
    این کشورک ها برده ان.دست از پا خطا کردن بزنید که به نفع مسلمین.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    5 1
    اون مدل فیلم بازی کردن و ژانگولربازی پادشاهی اردن و حکومت مصر که بله , ما توانستیم به آسمان غزه برسیم و برای آن ها کمک بفرستیم و ترکیه ایی که کشتی آزادی ترتیب می داد و از مردم غزه حمایت می کند متاسفانه پرده از یک حقیقت تلخ برمی دارد که گویا سطح تفکر اکثریت مردم در غرب آسیا تا شاخ آفریقا آن چنان ضعیف و سطح پایین است که این ها می توانند این چنین تاترها را روی صحنه ببرند و الا یک بچه 7 8 ساله هم می فهمد که بدون اجازه ارتش اسرائیل , رسیدن به آسمان غزه برای اردن و مصر ممکن نمی شد که این دو کشور , بازوهای قدرتمند کمک به اسرائیل هم همیشه بودند و هستند که یکیش همین باز کردن مسیر زمینی از سمت اردن و ساخت اردوگاه های جدید در صحرای سینا برای کوچ اجباری فلسطینی ها از سمت مصر است اردوغان هم که رسما با مقامات اسرائیلی گفت و گو می کند و تسلیت می گوید ! ترکیه همچنین حمایت همه جانبه ترانزیتی کالایی و انرژی و حتی تسلیحاتی از اسرائیل دارد در چنین فضایی که حکومت های ترکیه , اردن و مصر در کنار شهرستان هایی مثل امارات و بحرین به عنوان حمال های 24 ساعته تل آویو به شدت مشغول کارن و سطح فکری عموم مردم این مناطق هم در حد بسیار نازلی قرار گرفته کار برای محور مقاومت بشدت و بشدت سخت می شود .
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 1
    ایران امارات را
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    13 2
    کافیست چند کامیون در بین راه دچار انفجار و آتش سوزی شود
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    7 2
    کافیست انفجار و آتش سوزی شود
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 3
    اماده هستید یا نه برای اینکه اگر لازم شد جلوی قدرت گیری گروهای لیبرال دموکراسی و بهایی و عیره را در کشور بگیرید کار سختی خواهد بود خودتون جلوی روسیه شدن را می گیرید اصلا طرحتون چیه ......
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 3
    اینها می خواهند اسلام را نابود کنند اقتصاد ایران را هم در اقتصاد حهانی انریکا هصم کنتد جمهوری اسلامی را هم نابود کنند .
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    9 2
    آمریکا شیطان بزرگ است
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 1
    حکومت های کثیف و ذلیل اردن، بحرین ،عربستان و امارات ننگ کشورهای مسلمان هستند.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 1
    اگر یمن چنین کاری کند شیرین ترین خبری است در این سالها شنیده ام
  • کاک نصیر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام خدا کند مقاومت بعد از جنگ هم مسیر کشتی این کفتارها را ببندد لطفا خدایی بگویید و حتی فرصت یک هفته ای بدهید و بگویید اگر تا یک هفته جنگ و خونریزی را متوقف نکنند برای همیشه مسیر کشتی کفتاره را خواهیم بست
  • م.... خ IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    اگر محل تخلیه بار این دو مسیر در اسرائیل زده بشه دیگر نیاز به زدن بحرین و امارات نیست وجنگ گسترش پیدا نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس