به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اخبار استراتژیک مطلبی را با عنوان اسرائیل در غزه شکست می‌خورد بدتر از شکست آمریکا در عراق ، منتشر کرد که به شرح زیر است:

روزنامه فرانسوی می‌گوید همان شکست مهلکی که ‌گریبان آمریکا را در اشغال عراق گرفت،‌ گریبان اسرائیل را در حمله به غزه می‌گیرد، با این تفاوت که اسرائیل منابع اقتصادی شبیه آمریکا برای جبران پیامدها ندارد.

ژان پیر فیلیو، استاد علوم سیاسی در روزنامه لومنود نوشت: اسرائیل به همان راهی می‌رود که آمریکا در عراق رفت. آمریکا بعد از اشغال عراق مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفت. اسرائیل نیز با ورود به جنگ غزه، بدون اندیشیدن به فردا، حمایت‌های بین‌المللی را از دست خواهد داد.

اصرار نتانیاهو در نیندیشیدن به «روز بعد از جنگ» احتمالاً همان پیامدهای فاجعه‌باری را خواهد داشت که یکدندگی‌های آمریکا در عراق سال ۲٠٠۳. عدم دوراندیشی و نوع رفتار آمریکا در عراق، سلسله جنگ‌های بی‌پایانی را به دنبال داشت که برای ایالات متحده، بعد از زیان‌ها و تلفات سنگین، سرانجام با فتح دوبارۀ کابل توسط طالبان در سال ۲٠۲۱ پایان یافت.

همان‌طور که دوستان واقعی ایالات متحده آمریکا در سال ۲٠٠۳ به این کشور هشدار دادند و واشنگتن را از دیوانگی اشغال عراق برحذر داشتند، دوستان حقیقی اسرائیل نیز باید امروز او را از ادامۀ روند ویران‌گر جنگ برحذر دارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    اسرائیل شکست نمی خورد اسرائیل محو می شود .دیگری نامی ازاسرائیل نخواهد بود .ظلم صهیونیست ها به اندازه ای است که خودی هایشان را هم می بلعد
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 1
    دریکی از کانالهای تلویزیونی اسرائیل کارشناسی درمورد ایران می گفت برای نابودی ایران مردم ایران را نسبت به مسئولینش با دروغ بدگمان کنید آنقدر تکرار کنید تا درآتش جنگ داخلی همدیگر را ازبین ببرند .وحالا کسانی که چنین طرز تفکرکثیفی دارند آیا به مردمان خود دروغ نمی گویند .کسی که آموزش دروغ وفتنه می دهد مطمئنا ذاتش پلید است چه برای خودی چه برای ناخودی ....آن نسخه ای که برای دیگران نوشتند برای خودشان اجرا شد
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    خشت اول چون نهد معمار کج ،تاثریا می رود دیوار کج ....زمین های غصبی با خونریزی وخون آشامی و کودک کشی آخرش اسفل السافلین است
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    نیندیشیدن دیگه چیه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس