کد خبر 1581127
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
حامیان فلسطین سخنرانی همسر بایدن را قطع کردند

معترضان حامی فلسطین با انتقاد از انفعال واشنگتن در برابر تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت آن از تل‌آویو، سخنرانی همسر رئیس جمهوری آمریکا را قطع کردند.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری هیل گزارش داد که "جیل بایدن" به شهر توسان ایالت آریزونا رفته بود تا در مورد موضوع سقط جنین سخنرانی کند که در میانه سخنانش، معترضان حامی برقراری آتش بس در غزه کلام او را قطع کردند.

یکی از معترضان در ابتدای این مراسم برخاست و فریاد زد: "جیل، تو و رئیس جمهور کی می خواهید خواهان برقراری آتش بس در غزه شوید؟" این معترض توسط نیروهای امنیتی به خارج از سالن هدایت شد.

یکی دیگر از معترضان نیز با فریادهای خود به استفاده از مالیات مردم آمریکا برای حمایت از نسل کشی اسرائیل در غزه اشاره کرد. وی نیز از محل سخنرانی جیل بایدن اخراج شد.

جو بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود به طور مرتب با معترضان طرفدار فلسطین مواجه شده و بسیاری از فعالان از نحوه مدیریت دولت او در جنگ اسرائیل و حماس خشمگین هستند.

در جریان انتخابات اخیر درون حزبی دموکرات ها در ایالت میشیگان، تعدادی از دموکرات های ناراضی با به راه انداختن پویش "عدم تعهد" خواهان حمایت از این گزینه در برابر چهره اصلی حزب شدند. گر چه بایدن توانست با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء ماخوذه در رای گیری این ایالت نیز پیروز شود، با این حال حمایت ده ها هزار نفر از این پویش زنگ خطر را برای حزب دموکرات به صدا درآورده است.

با توجه به رقابت فشرده دو حزب در میشیگان و تاثیرگذاری آن در تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری، بایدن نمی تواند از جذب هر چه بیشتر آراء دموکرات ها چشم پوشی کند.

تراکم جمعیت آمریکایی ‌های عرب ‌تبار در ایالت میشیگان بیش از دیگر ایالات آمریکا بوده و بیش از ۳۱۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت ریشه در خاورمیانه یا شمال آفریقا دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس