کد خبر 1581062
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
هاآرتص: کشتار در غزه دامن نتانیاهو را می‌گیرد

روزنامه عبری در گزارشی درباره «کشتار الرشید» نوشت این فاجعه می‌تواند نقطه عطف جنگ غزه بوده و قواعد بازی را به میزان چشمگیری به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

به گزارش مشرق، کشتار گسترده اخیر فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی جنبه‌های جدیدی به جنگ غزه اضافه کرده و این ظرفیت را دارد که مسیر این مناقشه را در ادامه به‌کلی تغییر دهد.

هاآرتص حمله صهیونیست‌ها به فلسطینیانی که برای دریافت غذا گرد کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه جمع شده بودند را با وقایع ۱۹۹۶ در شهر «کفر کنا» در شمال اراضی اشغالی مقایسه کرد؛ واقعه‌ای که در آن رژیم صهیونیستی با کشتار غیرنظامیان، ناچار به پایان زودتر از موعد عملیات «خوشه‌های خشم» در جنوب لبنان شد. به همین ترتیب، «کشتار الرشید» می‌تواند بر روند جنگ غزه تأثیر گذاشته و با افزایش فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی، گزینه‌های موجود برای رژیم اشغالگر را محدودتر از قبل کند.

به گزارش هاآرتص، این تراژدی اخیر بر واقعیت تلخی تاکید دارد که فلسطینیان در غزه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ به‌نحوی‌که شرایط وخیم ناشی از درگیری‌ها صدها هزار نفر را آسیب‌پذیر و به کمک‌های بشردوستانه نیازمند کرده است.

بر اساس این گزارش، فاجعه اخیر که به گفته منابع فلسطینی منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی فلسطینی شد، بر ضرورت رسیدگی به بحران انسانی غزه تاکید می‌کند. این رسانه عبری اذعان کرد که تلفات غیرنظامی عظیم در حملات رژیم صهیونیستی، از جمله کشته‌شدن ده‌ها هزار کودک و نوجوان، رژیم صهیونیستی را بیش‌ازپیش به‌عنوان متجاوز اصلی در این درگیری نشان می‌دهد.

علاوه بر این، هاآرتص گزارش داد که پیامدهای این واقعه از مرزهای غزه فراتر رفته و خشم جوامع مسلمان و عرب سراسر جهان را برانگیخته است. همچنین با نزدیک‌شدن ماه مبارک رمضان، احتمال افزایش تنش‌ها و سرایت ناآرامی‌ها به مناطق دیگر از جمله کرانه باختری وجود دارد.

در این گزارش آمده است: «اسرائیل واقعاً در این وضعیت آشفته حاصل از تهاجم خود، هیچ کنترلی ندارد. ارتش اسرائیل نیروی کافی برای کنترل امور غیرنظامی در تمام بخش‌های نوار غزه را ندارد و هر درگیری طولانی‌مدت با مردم غزه ممکن است منجر به تراژدی‌های بیشتری شود.»

به گزارش هاآرتص، نقش جامعه بین‌المللی، به‌ویژه آمریکا در این تحولات بسیار مهم است. واشنگتن از دیرباز حامی رژیم صهیونیستی بوده، اما رویدادهای اخیر روابط واشنگتن و تل‌آویو را تیره کرده است. انتقاد فزاینده از مدیریت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مناقشه، همراه با نگرانی در مورد کاهش حمایت از این رژیم در میان نسل‌های جوان نشان‌دهنده لزوم بازنگری آمریکا در سیاست‌های خود در قبال این رژیم است.

روزنامه عبری گزارش داد باتوجه‌به این تحولات، نتانیاهو با فشار فزاینده‌ای برای رسیدگی به بحران انسانی در غزه و جستجوی راه‌حلی برای این درگیری مواجه است. فاجعه اخیر نیاز به اقدام فوری برای جلوگیری از تلفات بیشتر و کاهش رنج ساکنان غزه را برجسته کرده است.

هاآرتص نوشت: «اگر اسرائیل مانع حصول توافق (با حماس) شود، ممکن است بایدن به‌صراحت اعلام کند که نتانیاهو مسئول این شکست است. احتمال دیگری که نمی‌توان رد کرد این است که واشنگتن دیگر قطعنامه‌های ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل را وتو نکند. بایدن این هفته علناً هشدار داد که اگر دولت اسرائیل به خط‌مشی جنگ‌طلبانه خود ادامه دهد، ممکن است حمایت جهانی را از دست بدهد».

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بسیجی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 2
    به خدا قسم صهیونیستها ظاهری انسانی دارند ولی از حیوان بدترند یعنی روی هرچه جیوانی از جمله کفتار را سفید کرده اند .
    • محمدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 1
      اسم کفتار را خراب نکنید. دلسوزترین جانداران به نظافت طبیعت است.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 1
    دامن اسرائیل و صهیونیست بین الملل رو میگیره
  • فدائی اسلام و ایران🇮🇷❤ IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 1
    مردمان فلسطین مظلوم ترینند. و رژیم صهیون وحشی ترین موجودات. ۸۰ سال این وصف جاریست. نابود باد اسرائیل. پیروز باد جبهه مقاومت ان شاءالله.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      باید باهم سازش و صلح کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس