حوادث

مرد افغانستانی که به همراه برادر و پسرعمویش به اتهام قتل محاکمه می‌شد در دادگاه ادعا کرد به خاطر برگرداندن همسرش که به ایران فرار کرده بود دست به این جنایت زده است.

به گزارش مشرق، فروردین ۱۴۰۰ گزارش یک درگیری مرگبار در خانه‌ای در محدوده فیروزکوه به پلیس اعلام شد، پس از آن مأموران به محل اعزام شدند و دریافتند ۳ مرد پس از ورود به خانه یک زوج افغانستانی با ضربات چاقو و اسلحه آنها را مجروح کرده‌اند. در این حادثه مرد جوان به نام رحمان کشته و زن جوان به نام آفتاب مجروح شده بود.

در ادامه مأموران پلیس با اجرای طرح مهار توانستند ۳ متهم پرونده به نام‌های سعید، دوشنبه و کریم را که افغانستانی بوده و قصد داشتند به کشورشان بگریزند ردیابی و دستگیر کنند. کریم در همان ابتدای مراحل بازجویی به قتل رحمان با انگیزه ناموسی اعتراف کرد و مدعی شد برادر و پسرعمویش نقشی در قتل نداشته‌اند.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: سال ۹۴ من و آفتاب در کشورمان عقد کردیم اما فردای آن روز همسرم با مقتول فرار کردند و به قندهار رفتند، ما ردشان را گرفتیم و در حالی که در یک قدمی آنها بودیم توانستند به ایران بگریزند. در این مدت دنبالشان بودم تا اینکه بعد از چند سال فهمیدیم در ایران خانه‌ای گرفته‌اند و با هم زندگی می‌کنند و سه فرزند هم دارند. من هم از برادر و پسرعمویم خواستم تا با من به ایران بیایند و آفتاب را به کشورم برگردانیم اما وقتی به آنجا رسیدیم با رحمان درگیر شدیم و او را کشتم. البته دوشنبه و سعید نقشی در قتل نداشتند.

پس از آن بازسازی صحنه جرم انجام شد و با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای این جلسه اولیای دم برای کریم درخواست قصاص کردند و خواستار اشد مجازات برای دو متهم دیگر پرونده شدند.

پس از آن کریم به جایگاه رفت و گفت: من اتهام قتل را قبول دارم اما برای بردن همسرم به آن خانه رفتم و قصدم کشتن رحمان نبود. او به من شلیک کرد و من هم برای دفاع از جان خودم و برادر و پسرعمویم او را زدم.

سپس سعید و دوشنبه هم به جایگاه رفتند و با تأیید اظهارات کریم گفتند فقط او را همراهی می‌کردند و نقشی در جنایت نداشتند.

پس از پایان اظهارات متهمان قضات ادامه رسیدگی به این پرونده را به جلسه دیگری موکول کردند.

دومین جلسه دادگاه

در این جلسه نیز اولیای دم بر درخواست قصاص تأکید کردند و گفتند که به هیچ عنوان حاضر به گذشت و مصالحه نیستند.

پس از آن کریم به جایگاه رفت و گفت: من هنوز هم آفتاب را دوست دارم و اگر حکم قصاص برایم صادر نشود می‌خواهم با او زندگی کنم. او همسر قانونی و شرعی من بود. ما سال ۹۴ با هم عقد کردیم و در مقابل هم من خواهرم را به برادر او دادم اما فردای آن روز آفتاب و رحمان فرار کردند و من ۶ سال به دنبال او بودم. با اینکه او دو دختر و یک پسر دارد و طبق رسم ما پسر او به وراث پدری‌اش می‌رسد و دو دختر آنها به آفتاب، من حاضرم با همین وضعیت با او زندگی کنم.

در ادامه متهم بعدی به نام سعید گفت: آن روز به محض اینکه وارد خانه شدیم رحمان با دیدن ما با تفنگش گلوله‌ای به پای من شلیک کرد که روی زمین افتادم بعد هم گلویم را فشرد که داشتم خفه می‌شدم اما کریم به دادم رسید و او را با چاقو زد.

دوشنبه هم گفت: من می‌خواستم با میانجیگری مشکل را حل کنم اما کار به درگیری مسلحانه کشیده شد.کریم بار دیگر به جایگاه رفت و گفت: من اگر می‌خواستم او را بکشم همان ابتدا با گلوله کارش را تمام می‌کردم. من رفته بودم تا مسالمت‌آمیز همسرم را پس بگیرم که کارمان به درگیری کشیده شد.

قاضی به متهم گفت: چنانچه قصد کشتن نداشتی ،

چرا ۲۰ ضربه چاقو به مقتول زدی و بعد هم چندین گلوله به او شلیک کردی؟

متهم جواب داد: وقتی درگیر شدیم فقط می‌خواستم جان خودم و برادر و پسرعمویم را نجات دهم. به مقتول گفته بودم دخالت نکن تا من آفتاب را با خودم ببرم.

قاضی پرسید: مگر نمی‌دانستی که او همسر رحمان است و ۳ فرزند هم دارند؟

متهم گفت: او همسر من بود.

در ادامه زن جوان به جایگاه رفت و ضمن رد ادعای کریم گفت: من این مرد را نمی‌شناسم و یادم نمی‌آید با او عقد کرده باشم. من مقتول را دوست داشتم و به خاطر اینکه پدرم به ازدواج ما راضی نبود ناچار شدیم فرار کنیم. ما در قندهار ازدواج کردیم و به ایران آمدیم. من هیچ نسبتی با کریم ندارم پدرم می‌خواست مرا به زور به عقد او درآورد که با رحمان فرار کردم. الان هم این مرد همسر مرا کشته و فرزندانم را یتیم کرده است و باید مجازات شود. با پایان رسیدگی به این پرونده قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ایرانی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    92 2
    قاتلان شرور و خودخواه افغانی شدن جولانگاه کشور ایران و افغانستان، متأسفانه مرزهای شرقی آزادانه شده انتقال مواد مخدر و تروریست های شرور افغانی!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      40 1
      رسم مسخره افغان‌ها و بعضی اقوام در ایران دختری را به کسی دادی دخترشان را صاحب میشوی
    • سارا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      8 5
      تقصیر افغان ها نیست در تمام جوامع غیر افغان هم دیده می‌شود ، در مذهب اهل تسنن (...) زنان از حقوق ارث و میراث و حق مالکیت خود محروم اند و علمای وهابی هم فتواهای تندتر و رکیک تری به شیعه و زنان وارد آورده اند و به همین علت شیعه را مشرک می‌خوانند مثل قصه باغ فدک
    • CN ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      31 2
      فرهنگ قتل، جنایت و قاچاق مواد مخدر را این قوم نادان و متعصب احمق برای ایرانیان به ارمغان آورد و نهادینه کرد و مسئولان چشمان خود را بر روی این جنایت‌ها بستند تا مملکت ایران به اینجا رسید.
    • US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      5 0
      مسئولین نالایق وزارت کشور جواب بدهند که چرا ده میلیون افغانی غیرقانونی توانسته اند وارد ایران شوندو در ایران زندگی کنند؟ این اتباع بیگانه برای ایرانیان مواد مخدر و انواع سلاح های گرم و مواد منفجره و عناصر تروریستی سوغات می آورند تا ایرانیان را همانند کرمان به خاک و خون بکشند. افاغنه زندگی چندین نسل ایرانی را با مواد مخدر نابود کرده اند. از طرف دیگر مجانی از یارانه دولت برای سوخت و نان و... نه تنها خودشان سوء استفاده می کنند بلکه به افغانستان و پاکستان قاچاق می کنند. مالیات هم که نمی دهند. امنیت ایرانیان را از بین برده اند و ایران را مرکز تسویه حساب های مافیایی و قومی قبیله ای خود کرده اند. تفاوت فرهنگی افاغنه با ایرانیان بسیار زیاد است بطوری که افاغنه به راحتی آب خوردن دزدی و تجاوز و قتل و جنایت انجام می دهند. مثلا موبایل های دزدیده شده از ایرانیان اکثرا به افغانستان فرستاده می شود.
    • اندکی تفکر IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      چه خوب که قاتلان شرور و خودخواه و قاچاقچی و تروریست همه افغانی هستند و در بقیه کشورها و خصوصا کشور ما ایران خوشبختانه اصلن و مطلقا قاتلین شرور و خودخواه و قاچاقچی مطلقا وجود نداره! اینطوری دیگه هر وقت از ننمون هم قهر کردیم هم میتونیم بیندازیمش گردن افغانیا! اصولا همه بدن همه تروریستن همه قاتلن همه قاچاقچین، فقط ما خوبیم! یک سوزن به خودمون بزنیم هم بد نیستا راست میگن که تعصب زیاد عقل رو کور میکنه
    • مامان IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سارا جان لطفاً از کلمات سنجیده استفاده کنید، باغ فدک قصه نیست، حقیقتیه غیر قابل انکار به وسعت تاریخ که علما از شیعه تا سنی متفق القول قبولش دارند که به بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها علیرغم قانون حق واضح ارث بردن دختر از پدر ،به ایشان ظلم شد، این موضوع مالکیت و ارث بردن زن هم در قرآن کریم ذکر شده و کسی نمیتونه از شیعه و یا اهل تسنن انکارش کنه که زن از خانواده خودش ارث میبره،ولی با صحبتتون در مورد شبهه افکنی فرقه ضاله و تاریک وهابیت موافقم.
    • DE ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      بدهید به دست قوه ی رهاییه فردا رها میشه و چند سال بعد قتل دیگه ای انجام میده. افغان ها باید به کشور خودشان برگردند در همین جا هم کم قتل و جنایت انجام نمیدن مخصوصا قتل‌های ناموسی.
  • مهدی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    59 4
    افغانیا میان ایران خلاف میکنن انوقت ما باید مالیاتشو بدیم که این در ایران با هزینه دستگاه قضایی محاکمه بشن.
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      4 43
      زیاد جوش هزینه دادگاه شو نزن ، اگه حکم قصاص بدن ، اول دیه شو باید به حساب دادگاه بریزن ، تا اعدادم کنن ، پول دیه یک مرد یک ملیارد و خورده ای می ره جیب دادگاه
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      25 1
      حکم قصاص چه ربطی به دیه داره؟ آنچه شنیدی تفاضل دیه زن و مرد است که اولا به این پرونده مربوط نمیشه دوما یه جیب دادگاه نمیره اما در هر حال هزینه دادرسی طبق قانون دریافت میشه
  • ایران IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    43 3
    ایران شده محل مسخره بازی افغانیای بی سر و پا.خدا لعنتتون کنه که اینارو راه میدید تو کشور
    • CN ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      31 0
      حدود سالهای ۶۵ تا ۶۷ ژاپن درها را به روی کارگران ایرانی گشود اما تعدادی بی سر و پای طماع و خلافکار هم رفتند ژاپن و شروع به پخش مواد مخدر و همکاری با خلافکاران ژاپنی کردند، دولت ژاپن تا وضعیت را اینگونه دید قبل از اینکه جامعه و فرهنگ ژاپن به فنا بره تمام ایرانیها بدون معطلی از ژاپن اخراج و شرایط ورود ایرانیان ولو توریست را بسیار سخت کرد و ژاپن را نجات داد، حالا مقایسه کنید با مسئولان ما!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    28 2
    خاک به سربی عقلت کنند راه افتادی ازدیار خودت آدم بکشی وزن متاهل باسه فرزندش باخودت ببری فرضن‌که قبلا دوستش داشتی طبق گفته ی این خانم پدرش خواسته بزوردخترش به عقده شمادربیاره به فرض که همسرت می شدعشق یک طرفه همانند جاده ی یکطرفه ست به چه دردی می خوره آخرش به بن بست میرسه/زندگی یعنی عشق ومحبت دوطرفه-صداقت وآزهمه مهم ترپایبند بودن به معنویات وارزش های والاای انسانی ست..
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      41 2
      شما فکر کنم کلا متوجه اصل قضیه نیستی...طرف همینجوری سرش رو انداخته پایین به راحتی از جوب رد شدن از «مرز» کشور عبور کرده، بعد مثل آب خوردن سر از تهران درآورده و آدم کشته!...متوجه عمق فاجعه هستی یا بیشتر توضیح بدم؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    38 4
    مصایب افغانستان برای ایران فقط به دزدیدن دشت ناامید سوخت دزدی و میلیونها مهاجر گداگشنه و بی سواد فرستادن وآب دزدی ختم نمیشه،آنها از ویروس ایدز برای امنیت و داشته های ایران،خطرناک ترهستند،برگردند همگی کشور خودشان کربلایی میخواهند سرهم بیاورند.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    34 5
    کشتن براشون مثل آب خوردنه کاش کشورشونو آباد کنن نسل مزخرفیه حیف کشورمون که در دست این هاست
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      24 3
      کشور ما در دست اینهاست؟ مگه ما مردیم کشورمون دست اینها باشه؟...هر وقت من و امثال من مردیم و تموم شدیم و جسدمون خاک شد، از روی قبر ما رد بشن کشور بشه مال اینها!...200 هزار شهید دادیم کشور رو بدیم دست این گری و گوری ها؟ عرضه دارند برن کشور خودشون رو درست کنند، به مفت خوری و آویزون این کشور و اون کشور بودن عادت کردن.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    35 0
    قششنگ معلومه تو مرزهای شرقی چه خبره!...واسه خودشون میان، میرن، آدم میکشن، آدم قاچاق میکنند، والا من بخوام از شهر خودم برم یه شهر دیگه اونقدر راحت نیست که یه افغانی وارد کشور میشه! ببینم اینم میتونید به یک بحران امنیتی و اجتماعی تبدیل کنید یا نه!
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    26 1
    مشکلات فرهنگی اجتماعی افغانستان به ایران پاکستان منتقل شده . افغانستانی ها اخراج شوند
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    16 1
    مشخص است قاتل به زور متوسل شده و حکمش قصاص است با همان تعداد ضربات چاقو و ضربات گلوله
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    35 2
    این اتباع بیگانه که مثل ریگ ریختن تو کشور از آب و برق و گاز مجانی استفاده می کنند اسلحه هم دارند مالیات هم نمی دهند الت دست یک سری بساز و بفروش سودجوی داخلی شدند با حقوق کمتر کار می کنند و گروهی باهم زندگی می کنند . در عوض کارگران خودمان بیکار هستند چرا ؟ ....! چون پیمانکاران و افراد سود جو از خلاء قانون استفاده کرده و حاضر نیستند حقوق حقه کارگران داخلی را پرداخت کنند . یاعلی
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      26 1
      ماهانه حداقل پنج هزار میلیارد تومن یارانه مصرف میکنند، طلبکار هم شدند جدیدا...یه مدت بروند در امارت اسلامی افغانستان زندگی کنند، قدر عافیت بدانند.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    33 3
    از قتل داریوش مهرجویی و همسرش تا امروز ،هرروز تنم می لرزه دیگه قراره چه بلایی سر مردم بیارن این مهمان های ناخواسته
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      26 1
      اتباع بیگانه بایست از ایران بروند. با این همه مشکلات امنیتی هنوز مسئولین ما نفهمیدند امنیت یک کشور و بهم خوردن ترکیب جمعیتی با زاد و ولد بی حساب و کتابشان شوخی بردار نیست. به خاطر نیروی ارزان و سوء استفاده مافیای کار و تولید ملت ایران بایستی چوب آنرا بخورند.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      96 4
      مسئولین کشور ما یه مشت بیگانه ی غیر ایرانی هستند که کمر به نابودی فرهنگ و اخلاق و ژن ایرانی بسته اند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    22 2
    تو یه دوربین مخفی به افغانی ها پیشنهاد میدن پول میگیری آدم بکشی اکثرشون میگن آره!
  • کاربر IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    19 4
    بعد میگن چرا رای نمی دید و توی انتخابات شرکت نمی کنید، کشوری که بزرگترین نخبه ها و با هوش ها رو در جهان داره، متاسفانه با بی تدبیری مسئولان بی لیاقت ،نخبه هاش رو صادر می کنه و افغانی ها بی فرهنگ آدمکش رو به جان مردمش می اندازه، این یعنی این مسئول دلش به حال ایرانی و ایرانی نمی سوزه تمام
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    11 1
    حالم از روابطشون بهم خورد! طرف متاهل و بچه دار درخواست میده بیاد که... یعنی چی!؟ برو همون افغانستان، این چه فرهنگیه! چقدر سیاه و زشت؛ سرتاسر گناه و هوس.
  • ‌پرهام IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    7 0
    از ثبت احوال قندهار استعلام بگیرید
  • ... IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    12 1
    چرا بیت المال ایرانی هارو خرج اینا میکنید بفرستید کشورشون تا طالبان محاکمشون کنن این افغانها چقدر فرصت شغلیرو از ایرانی ها گرفتن کار فرمایی ایرانی واسه چندغاز سود بیشتر هموطنتو نفروش دودش به چشم خودت هم خواهد رفت
  • سعبد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    13 2
    خدا لعنت کنه این افاغنه را که بیست درگیری ها و قتل ها توسط انهاست۱۲
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    13 1
    این افغانی ها رو بیرون کنید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    8 0
    والا ما از تهران رفتیم جنوب خونه ی فامیلا، این داماد ما معتاده و تابلو، هر جا ایست بازرسی ما رو میدیدن باید میزدیم کنار...چجوره این افغانیا که صورت و سرو وضعشون اینقدر تابلوئه از کابل یه شبه تهرانن اونم قاچاقی
  • مجید IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    6 0
    خاک بر سرتون ب جای ماجرای فیلم هندی بازی های افغانی ب پرونده های ایرانی رسیدگی کنید...خاک بر سرتون
  • US ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    4 3
    همش بخاطر اینستاگرامه. ببندید این اینترنت لعنتیو
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      5 1
      خوشگل مو بور آمریکایی؛ زیادی بامزه ای.مثلا از آمریکا پیام میدی که هر مشکلی هست از اینستاگرام هست.آخه مزخرف؛ این حرف مفت را از کجا آوردی؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    10 0
    مرتیکه فکر کرده تو عهد قوبلای خان بسر میبریم! اومده شوهر بیچاره رو کشته و الان هم وقیحانه با پرویی دنبال گرفتن زن طرف است و حتی تقسیم ارثیه هم میکنه که پسرا برای خانواده مقتول و دخترا برای آفتاب(یعنی ناموس اون مقتول بازم بیفتند زیر دست کسی که کشتدش! و قطعا اونارو هم بده برادر و پسرعموش). لابد فکر کردن ایران هم مستعمره افغانستان است. اگر این حرومی ها هرسه نفرشون اعدام نشن جنایت علیه بشریت و اگر این قوم فاسد ناپاک از ایران اخراج نشن معلوم میشه اپوزیسیون راست میگه که دنبال برهم زدن بافت جمعیتی ایران همانند حاکمان فاسد بحرین هستید! چرا باید ده میلیون دزد و جانی و قاتل در ایران باشند؟!
  • سما IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    5 0
    مرز ایران شده مسخره بازی چجوری میزارن راحت به تهران برسن من ایرانیا چقد بازرسی،میکنن اونوقت طرف با اسلحه واردکشورمیشه.باید تکلیف کشورمشخص شه کسانی که قاچاق وجابجایی،افغانی دارن باید اعدام شن تابفهمن این کارا خوب نیس درس عبرت باشد
  • CA ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    6 0
    مقصر خود شما ایرانیها هستید که به اینها کار میدید و خونه کرایه میدید !! کاناداو آمریکا و اروپا دارن نخبه های ایرانی رو با هزار ترفند و منت میدزدن و از اون طرف ایران راه رو برا یه مشت افغانی قاتله بیسواده بیفرهنگ باز گذاشتن !! طرف افغانیه و مسلح تو ایران !!میگه با اسلحه کشتمش !!! مملکت از این بیصحابتر ؟؟؟
  • CA ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    6 1
    مقصر خود شما ایرانیها هستید که به اینها کار میدید و خونه کرایه میدید !! کاناداو آمریکا و اروپا دارن نخبه های ایرانی رو با هزار ترفند و منت میدزدن و از اون طرف ایران راه رو برا یه مشت افغانی قاتله بیسواده بیفرهنگ باز گذاشتن !! طرف افغانیه و مسلح تو ایران !!میگه با اسلحه کشتمش !!! مملکت از این بیصحابتر ؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    8 0
    چطور افغانی ها داخل ایران به راحتی اسلحه دارن ؟؟؟ به راحتی خانه و خانواده دارن ؟؟؟ از منابع و شغل و درامد مردم کشورمون استفاده میکنن ... اینها به جز قتل و نا امنی برامون چی اوردن ؟؟؟ چرا اینقدر ظلم میکنید به مردم ؟
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    8 0
    من تو برگه انتخابات به جای نوشتن اسم نامزدها فقط نوشتم اتباع افغانی رو اخراج کنید
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 3
      بنده ی خدا مگه برگ تعرفه ی شما را به نزد مسئولین می برند که این را نوشتی؟
  • احد یا حق IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    3 1
    در حال حاضر روزی صدها افغان خیلی راحت به ایران می آید ودر کاخ ویلاهای ثروتمندان اسکان می یابند و با باندهای مافیا و تبهکار در همین کاخ ویلاها همکاری می کنند واصلا به دولت ایران اهمیتی نمی دهند واگر دولت بخواهد در امور اتباع افغان دخالت کن با دولت در گیر خواهندشد
  • DE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    1 0
    قاتل و مقتول افغاني! نكته را گرفتيد هر دو طرف مسلح به سلاح گرم بودن!
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    2 0
    تو شهر ما به هر افغانی کارگری بگی مجردی یا متاهل میگه متاهل دیگه توضیح نمیدم باهوشا دلیلشو میدونن اگر هنوز دلیلشو نمیدونی خیلی هوشت پایینه
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    مسولین چرا این همه افغانی جانی دارید وارد کشور می کنید خجالت بکشید دیگه
  • مجتبی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    احسنت به مسولین بی لیاقت ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس