‌

سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تهران گفت: به صورت شبانه روزی آخرین وضعیت خدمات رسانی به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب را در مددسراهای ثابت و سیار فصلی رصد می‌کنیم

به گزارش مشرق، و به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، پایتخت نشینان چند روزی است که شاهد بارش برف و باران هستند. براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی طی روزهای اخیر دمای هوای تهران به ۵ تا ۶ درجه زیر صفر رسیده است و برودت هوا در روزهای آتی هم ادامه خواهد داشت. با توجه به شرایط جوی خدمت رسانی به بی خانمان‌ها و کارتن خواب ها در اولویت سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی قرار گرفته و آن طور که احمد احمدی صدر عنوان کرده: «همزمان با آغاز بارش‌ها در تهران، بیش از ۲ هزار بی‌خانمان در ۲۰ گرمخانه تهران پذیرش شده و خدماتی چون لباس و غذای گرم و ... دریافت کرده اند.».

علاوه بر نیروهای برف روب که در آماده باش هستند، گشت های حامی شهر هم برای شناسایی و انتقال بی‌خانمان‌ها به مددسراها در ۳ نوبت مشغول خدمت رسانی هستند. رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان این مطلب تاکید کرد: «در مددسراهای تهران ظرفیت پذیرش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد شده است و قطعا مانع و کمبودی برای پذیرش و خدمت رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی اعم ازکارتن خواب ها، بی خانمان ها و درراه ماندگان وجود ندارد.»

فعالیت گرمخانه های سیار در میادین

علاوه بر مددسراها، شهرداری تهران برای خدمت رسانی مطلوب به بی‌خانمان‌ها، ۲۰ دستگاه اتوبوس تحت عنوان گرمخانه‌های سیار پیش بینی کرده است که به گفته سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در میدان های مهم و پرتردد از جمله تجریش، شوش، راه آهن، آزادی و ترمینال های مسافربری، مستقر هستند. بی‌خانمان‌ها شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح روز بعد در گرمخانه‌های سیار پذیرش و غذای گرم و پتو دریافت می‌کنند و می‌توانند شب های سرد را در مکان گرم سپری کنند.

گشت زنی با خودرو و موتور

سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران علاوه بر این که بیش از ۴۰ دستگاه خودرو حامی شهر را برای گشت زنی در مناطق پیش بینی کرده، در معابر کم عرض نیز که امکان تردد خودرو وجود ندارد، موتورسیکلت اختصاص داده است. به گفته احمدی صدر، هر یک از مناطق ۲۲ گانه علاوه بر خودروهای حامی شهر، یک دستگاه موتورسیکلت حامی شهر دارند که بی‌خانمان‌ها را شناسایی و آنها را به مددسراها یا گرمخانه های سیار منتقل می‌کنند.

بازدید از فرایند خدمت رسانی

بیشترین حجم پذیرش بی‌خانمان‌ها در روزهای اخیر مربوط به مناطق ۱،۳،۴،۵،۱۱ و ۱۲ بوده است. احمدی صدر به این موضوع اشاره و عنوان کرد: «برای بررسی فرایند خدمت رسانی به بی‌خانمان‌ها، شب‌های گذشته به صورت سرزده بازدیدهای مستمر از گرمخانه‌ها داشتیم و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت. چرا که معتقدیم آسیب دیدگان اجتماعی شهروندان این شهر هستند و در خدمت رسانی به آنها نباید کوتاهی صورت گیرد.»

مشارکت مردم با تماس تلفنی

نیروهای حامی شهر با خودرو و موتورسیکلت در معابر مشغول گشت زنی هستند اما امکان دارد شهروندان در برخی از نقاط با بی‌خانمان‌ها مواجه شوند که می‌توانند از طریق تماس تلفنی نشانی آنها را اعلام کنند. مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت که سامانه ۱۳۷ و شماره های ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۵ راههای ارتباطی مردم هستند که می‌توانند در خدمت رسانی به بی خانمان ها مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 0
    ۲۰۰۰ بی خانمان خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس