کد خبر 1579705
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
رئیس‌جمهور به الجزایر می‌رود

رئیس‌جمهور به‌منظور انجام دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) بامداد شنبه عازم الجزیره پایتخت الجزایر می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با هدف تقویت همکاری با سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و گسترش روابط با کشورهای مسلمان و همسو، بامداد شنبه در رأس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی، به‌دعوت رسمی عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر عازم الجزیره پایتخت این کشور می‌شود.

سفر رسمی آیت‌الله رئیسی چهارمین سفر رؤسای جمهوری اسلامی ایران به الجزایر است که با فاصله‌ای حدود ۱۴ سال پس از سفر سال ۱۳۸۹ رئیس دولت دهم انجام می‌شود.

در روز نخست این سفر، رئیس‌جمهور در هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) شرکت و سخنرانی و در حاشیه این رویداد با دیگر سران و مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای شرکت‌کننده دیدار و رایزنی می‌کند.

استقبال رسمی عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر از آیت‌الله رئیسی روز یکشنبه (۱۳ اسفندماه) در کاخ ریاست جمهوری الجزایر برگزار می‌شود، دیدار و گفت‌وگو با همتای الجزایری و برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ۲ طرف و امضای چند سند همکاری مشترک از جمله برنامه‌های روز دوم سفر آیت‌الله رئیسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس