محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه که در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بمناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درخصوص مذاکره و رابطه با امریکا اظهار امیدواری کرد که این مطالب از سوی رئیس جمهور صادر نشده باشد و ساخته و پرداخته رسانه ها و محافل سیاسی باشد.

به گزارش مشرق، معاون راهبردی قوه قضائیه با ارائه تحلیلی از ابعاد دفاع مقدس، آن را بزرگترین حادثه تاریخ ایران دانست که آثار پایدار و ماندگاری چه در عرصه داخلی در تحکیم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و چه در عرصه بین المللی در اثبات حقانیت ملت ایران و خود باوری و اعتماد به نفس در مسلمانان داشته است .

 وی امواج فزاینده بیداری اسلامی و شکل گیری جنبش های اسلامی در کشورهای مختلف و شکل گیری قطب جدیدی از قدرت بنام « قدرت مسلمانان» در معادلات بین المللی را از آثار و پی آمدهای مقاومت ملت ایران در جنگ 8 ساله دانست .
ذوالقدر طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می تواند دارای آثار و پی آمدهای خطرناک باشد .

معاون راهبردی قوه قضائیه موضوع مذاکره و رابطه با امریکا را نه یک موضوع و سیاست اجرائی که رئیس جمهور بتواند در آن مداخله کند، که یک سیاست کلان و راهبردی دانست که منحصراً رهبری باید در باب آن تصمیم گیری نمایند و امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری بارها و با صراحت در خصوص آن سخن گفته اند و سیاست نظام در این خصوص آشکارا اعلام شده است. امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ قلمداد نمودند، و هیچ کس به شیطان نزدیک نمی شود و با او مذاکره نمی‌کند، مقام معظم رهبری نیز بکرات و در مناسبت های مختلف رابطه با امریکا را با منطق قوی و غیر قابل خدشه مردود دانسته اند و آنرا متضمن هیچ سودی برای ملت ایران ندانسته اند و بارها فرموده اند اگر در مذاکره و رابطه با امریکا مصلحتی و منفعتی وجود داشته باشد خود بدان مبادرت خواهند کرد.

 وی طرح بحث مذاکره و رابطه با امریکا را که در شرایط فعلی جهان که اقدام امریکائیها در انتشار فیلم موهن علیه رسول گرامی اسلام، خود به یک جنبش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است و همه مسلمانان انگشت اتهام را به سوی امریکا نشانه رفته اند و روزانه شاهد تظاهرات مردمی در اقصی نقاط دنیا علیه امریکا و سیاست های استکباری آن کشور هستیم و حمله به سفارتخانه ها و کنسولگریها امریکا و به آتش کشیدن پرچم آمریکا امری عادی شده است، برای جمهوری اسلامی ایران که کانون مبارزه ضد استکباری و ضد آمریکائی بوده و هست، به معنای مشروعیت بخشی به امریکا و خالی کردن پشت ملت های مسلمان و بپا خواسته ای است که جمهوری اسلامی ایران و ملت انقلابی ایران را الهام بخش و پشتیبان خود می دانند.

ذوالقدر با اشاره به اظهارات وقیحانه رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را ادامه همان مواضع استکباری آمریکا دانست و گفت: انتظار بود هئیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قبال آن واکنش نشان می دادند و جلسه را ترک می نمودند. در قبال چنین اظهاراتی هر سخنی که بوی نرمش و سازش از آن استشمام شود به ضعف و عقب نشینی تعبیر می شود که این معنی در قاموس ملت سلحشور ایران جائی ندارد.

وی با محکوم کردن انتشار کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به رزمندگان در یکی از روزنامه ها، این اقدام را که در هفته دفاع مقدس و ایام بزرگداشت رزمندگان صورت گرفته است تداوم خط فتنه و تلاش مذبوحانه برای کمرنگ کردن حماسه عظیم ملت ایران در دفاع مقدس دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولان ذیربط برخورد شایسته با عوامل آن صورت دهند.

 در این جلسه ضمن افتتاح کتابخانه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم از آثار و کتابهای تالیف یافته در این حوزه رونمائی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • گمنام ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    درودبریاور سلحشور حضرت امام (ره)ومقام معظم رهبری امام خامنه ای برادر ذوالقدر ! مثل زمان جنگ ارادت داریم سردار! طیب الله طیب الله طیب الله .
  • manamhamintor ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    ahmadinezhad 2 sale pish to 22 bahman goft bazia ahle mobareze naboudand o mioone rah kam avordando ... hala mesle inke khodesh ham kam avorde
  • manamhamintor ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    khob gofti aghaye zolghadar be to migan Mard
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    0 0
    از اظهارات اقای احمدی نژاد و این همه التماس برای مذاکرات با امریکا متاسفیم! درود بر یاران با وفای امام راحل (ره). امیدوارم مقام معظم رهبری و ائمه محترم جمعه در خطبه های این هفته پاسخ قاطعی به اظهارات اقای احمدی نژاد بدهند
  • عبدالله ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    0 0
    واقعا جای تاسف دارده الان که امریکا در دنیا در فشار و تنگنا قرار گرفته و مسلمان علیه او بسیج شده اند و دنیا هم به امریکایی ها روی خوش نشان نمی دهند حرف از مذاکره چگونه توجیه می شود
  • رزمنده ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    0 0
    من به عنوان يك ايراني افتخار ميكنم كه ملتي شجاع داريم كه تاامروزدرمقابل ابرقدرتها ايستاده وباج نداده ودربيشترعرصه ها به خودكفايي كامل رسيده است همين موضوع كار بسياربزرگي است كه دراين راه شهداي زيادي داده ايم ولي ازطرفي ماتاكي مي توانيم زورگوييهاي دشمنان راتحمل كنيم بايد باوركنيم بسياري ازسردمداران كشورهاي آسيايي واروپايي وافريقايي ياازروي ترس ويامنافع خود دنباله رو امريكا ورژيم صهيونيست هستند ازجمله همين كشورهايي كه دركنفرانس غيرمتعهدها شركت كرده بودند. بله همه قبول داريم خون شهدا را نبايد به هدربديم ولي درداخل كشورمان همين وضع حجاب و ناهنجاريهاي اجتماعي وجبهه گيري بعضي ازمسئولان عليه همديگر واختلاسها خون شهدا رابه هدر مي دهد . ايراني معني ترس رانمي فهمد دراين هشت سال اينراثابت كرد ولي آيا بهترنيست دستاوردهاي انقلاب راسالم تحويل نسل آينده بدهيم اگرهمين حالا جنگ رادشمنان شروع كنند كدام نهاد بين المللي است جلوگيري كند مانيز جواب خواهيم داد ولي ويرانيهاي زيادي به كشور وارد خواهد شد وسي سال به عقب خواهيم برگشت وشهداي ديگري خواهيم داد وخانواده هاي زيادي ازهم پاشيده ميشوندعاقلانه ترين كاررا آقاي احمدي نژاد مي كند ازامريكا نخواستند كه درايران پايگاه نظامي بزند شايد به دنيا مي خواهند بگويند كه شاهدباشيد ماشروع كننده جنگ نيستيم واين امريكا ورژيم غاصب است كه برطبل جنگ مي كوبد .
  • ناشناس ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    0 0
    چه وقیحانه عملی است که کسی بهفرموه امام رحمه الله به شیطان بزرگ لبخن بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس