ژاپن دور چهارم تخلیه فاضلاب رادیواکتیو به اقیانوس آرام را آغاز می‌کند

ژاپن برای چهارمین بار اقدام به تخلیه آب آلوده به رادیواکتیو در اقیانوس خواهد کرد درحالیکه این اقدام پیشتر با اعتراض همسایگان این کشور همراه بوده است.

به گزارش مشرق، اپراتور نیروگاه هسته‌ای شماره ۱ فوکوشیما که به شدت آسیب دیده است، چهارمین دور از رهاسازی آب آلوده به رادیواکتیو به داخل اقیانوس را از روز چهارشنبه آغاز خواهد کرد.

شرکت تولید نیروی برق توکیو (تپکو) اعلام کرد که این اقدام پس از آن صورت می گیرد که آخرین حجم از آب مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط دولت مرکزی و هلدینگ شرکت برق توکیو است. رهاسازی فاضلاب رادیواکتیو از سوی ژاپن برای اولین بار در اوت سال گذشته میلادی (مرداد) با وجود مخالفت کشورهایی مانند چین آغاز شد.

بر اساس این گزارش، همانند سه دور قبلی در مجموع ۷ هزار و ۸۰۰ تن آب آلوده رادیواکتیو در طی یک دوره ۱۷ روزه در اقیانوس آرام تخلیه خواهد شد.

تپکو و دولت مرکزی ژاپن مدعی هستند که دفع آب آلوده برای از کار انداختن نیروگاه هسته‌ای که در پی زلزله فاجعه بار و سونامی در سال ۲۰۱۱ دچار آسیب شد، بسیار مهم است.

طبق گزارش تپکو، انتظار می‌رود در مجموع ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن آب آلوده رادیواکتیو در سال مالی ۲۰۲۳ تخلیه شود که منجر به انتشار ۵ تریلیون بکرل «تریتیوم» می‌شود.

ساکنان مناطقی که آب آلوده از آنجا تخلیه می‌شود، در اعتراض به این اقدام دولت مرکزی ژاپن به خیابان‌ها آمدند. آنها همچنین در مورد نشت اخیر آب آلوده از لوله‌های نیروگاه فوکوشیما و همچنین خطرات احتمالی ایمنی ناشی از بلایای طبیعی با توجه به زلزله اخیر شبه جزیره نوتو ابراز نگرانی کردند.

در اکتبر سال گذشته میلادی (مهر- آبان)، پنج کارگر به طور مستقیم در معرض فاضلاب حاوی مواد رادیواکتیو در نیروگاه از کار افتاده فوکوشیما قرار گرفتند.

در اندونزی، گروهی از شاکیان پنج‌شنبه گذشته شکایتی علیه ژاپن در دادگاه منطقه مرکزی جاکارتا تنظیم کردند و خواستار پایان دادن به تخلیه آب آلوده در اقیانوس شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    ژاپنی ها به خاطر اهمال کاری در حادثه فوکوشیما بایستی مجازات شوند ولی از آنجاییکه غلام حلقه به گوش آمریکا هستند نه تنها مجازات نمیشوند بلکه با کمال وقاحت آب آلوده ناشی از حادثه را وارد اقیانوسها مکرده و در نتیجه مردم جهان را بیمار و هلاک میکنند. ترروریست های کثافت کرواتی که میگن همینند.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    این ژاپنی ها یکم مجال پیدا کنند خیلی راحت به دوران وحشیگری خودشون بر می گردند
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    ایده ی من برای این بحران ؛ این آب آلوده رو در کشتیهای تانکری بارگیری کنند و مقداری مواد به آن اضافه کنند تا حالت ژله ای و اسفنجی با حباب‌های ریز پیدا کند به طوری که این آب ژله مانند در توده هایی به اندازه توپ فوتبال در عمق دوهزار متری یعنی عمق میانه سطح و کف اقیانوس معلق مانده و به تدریج در آب حل شوند، تخلیه در مناطق ساحلی یا مناطق ماهی گیری چندان خوشایند به نظر نمیرسه، در مدت یک سال و با یک کشتی تمام این آب در پهنه ی وسیعی از اقیانوس و در عمق و منطقه ی ایمن می‌تونه تخلیه بشه
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    روتوش ژاپنی
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    تانکرهای ربات زیر دریایی به تعداد و ظرفیت کافی برای تخلیه تدریجی در عمق مناطق ایمن اقیانوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس