کد خبر 1579110
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳

به گزارش مشرق، وحید خضاب، فعال رسانه در کانال تلگرام خود با انتشار ویدیویی نوشت:

برخی معتقد بودند هفتم اکتبر، هزینۀ عادی‌سازی روابط با اسرائیل را برای عربستان افزایش خواهد داد. برخی دیگر می‌گفتند این، مانعی در راه عادی‌سازی نخواهد بود.

یکی از امتیازاتی که بایدن به نتانیاهو پیشنهاد کرده تا او را به پذیرش آتش‌بس راضی کند، عادی‌سازی روابط با عربستان است.

حالا تصاویری که از حاشیۀ کنفرانسی که در ابوظبی در حال برگزاری است پخش شده، وزرای اقتصاد سعودی و اسرائیل را در حال دست دادن و گفتگو نشان می‌دهد. در خبر شبکۀ ۱۲ اسرائیل آمده که دو وزیر دربارۀ «همکاری اقتصادی» سخن گفته‌اند. همچنین نقل کرده که وزیر اسرائیلی به همتای سعودی‌اش گفته: «اسرائیل طرفدار صلح با کشورهایی است که در پی صلح هستند. می‌توانیم تاریخ را با هم بسازیم!»

بیانیۀ چندی پیش عربستان مبنی بر اینکه تا زمان برپایی دولت مستقل فلسطینی «در مرزهای ۱۹۶۷»، روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نخواهد کرد، نشان می‌دهد عربستان «به سادگیِ قبل»و بی‌هزینه نخواهد توانست با اسرائیل رابطه برقرار کرند.

اما این تصاویر و صحبت‌های رد و بدل شده نیز نشان می‌دهد با وجود بن‌سلمان و ایده‌های واقعا «وحشتناک» او، هیچ چیز از عربستان بعید نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    31 4
    چیز عجیب و جدیدی نیست، آل سعود منافقین یهودی هستن
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      11 0
      عربستان برا ایران رفیق دزد وشریک قافله هست اگه ایران بفهمه
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      9 4
      عربستان از ترس ایران حاضر نیست تا اسراییل نابود شود.از دستش هرچه بیاید برای این هدف خواهد کرد.ال سعود ال یهود است. همان بازماندگان یهیودیان مدینه اند.پپچپ
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    11 39
    چرا ایده های بن سلمان وحشتناکه به نظر من هر تصمیمی که باعث رفاه و درامد بیشتر یک کشور و مردمش بشه قابل دفاعه و بن سلمان به نظر میرسه بزرگترین اولویتش اقتصاده که تحسین برانگیزه
    • سلام IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      14 8
      شما منافع مادی زودگذر رو با مسائل امنیتی و سیاسی منطقه رو نمیدونی که اینطور نظر میدی هر تصمیمی توابع بعدی داره که کل منطقه رو دربر میگیره که سیاسیون میدونن نه همه.
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      10 5
      ساده لوح هایی مثل تو ویرانگر اقتصاد و رفاه یک ملت هستن.
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      2 1
      میگم اگه کسی خونه و ماشین تو هر چند وقت یبار لازم داشت و از نظر اقتصادی هم کمک کرد بهتون مشکلی نداری که؟! رفاهتون بهتر میشه ها، گفته باشم!!
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      8 2
      این روزا حتی یه نادان هم دیگه مثل تو فکر نمی کنه. چرا؟ چون اون فرد سلاخی 30 هزار زن و بچه معصوم رو تو غزه دیده.
    • قریشی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      8 2
      چند روز قبل بن سلمان یک زن عربستانی رو نیمه عریان فرستاد برای ملکه زیبایی ... اگه عریان شدن برای امثال شماها رفاه و پیشرفت محسوب میشه شماها که از عربستان جلوترید!!! عربستان امسال شروع کرد داخلی های ما پارسال این کارارو می کردند
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      5 2
      مهم اینکه چی بدهی و چی بگیری،هر بده بستانی رفاه و اسایش برای ملت نمیاره گاهی اون ملت و حتی کشوری به خاک ذلت میکشونه،تو تاریخ نمونه کم نداره،تاریخ پر از حاکمیت های که بعد از نزدیک شدن به قوم یهود هم ملتش هم مملکتش به نابودی رفته،عبرت بگیر و به اسم رفاه هرچیز رو معامله نکن
    • DE ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      3 1
      با اینهمه منابع نفتی و گاز و ثروت هایی که از راه حج بدست میارن نیازی به این درامدهای چندرغاز صهیونیست ها ندارم. درکشور پیامبر (ص) وپایتخت و قلب اسلام غلط میکنه از این کارها بکنه. البته چون خودش یهودی زادست داره به صهیونیست ها این سرویس های مجانی رو میده. مردم عربستان کی از خواب بیدار بشن خدا میدونه!
  • هادی IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 10
    به فکر منافع مردمش .کجا عجیب
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 1
      منتظر خواهیم ماند تا درستی و یا نادرستی تحلیل تو را ببینیم. این تحلیلت را به یاد داشته باشد. منافع و رفاهی که با معامله خون بیگناهان بدست آید گلوی عربستان را خواهد گرفت.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      پیشنهاد میکنم برو تو چند تا شهر عربستان بگرد تا با مردمش بیشتر آشنا بشی. نگاه نکن میلیارد میلیارد هزینه خرید فوتبالیست و تسلیحات و ... میدن، خیلی از مردمش نون شب ندارن بخورن.
  • مهران IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    8 2
    با سلام اگر شیطان دوبال در منطقه ما داشته باشد و یکی از آنها اسرائیل باشد، بال دیگر او عربستان است.
  • US ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 1
    تکذیبیه هم صادر کردند
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    7 2
    سر سپردگی ال سعود به انگلیس و امریکا از همون اوایل روی کار امدنش شان مشخص بود
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    5 6
    عجبا!!! این سعودیها چقد بی غیرت و بی تعصب هستند البته از عربها بعید نیست اینو تاریخ اثبات کرده است که به قوم عربها اعتماد نکنید. تنها قوم که نان ونمک نمی شناسد عربهاست اینان در خونه میزبان نان ونمک میخورند و بعد میزبان را می کشند. یک خصلت حیوانی هنوز هم در ذات عربها نهفته است اصلاح شدنی هم نیست. مگه هنوز عربها نبودند که در غدیر خم با نزول آیه قران و دریک اجتماع تاریخی پیامبر گرامی خطبه خواند بعد جانشین خویش را معرفی کرد البته از جانب خدا وحی نازل شده بود. در آن انجا همان اشخاص اصحاب سقیفه به مولا علی تبریک گفتند و بیعت کردند و بعد چه شد؟ اشخاص سست ایمان حق علی را پایمال کردند دین اسلام را از محوریت اصلی خویش منحرف کردند. نتایج اصحاب سقیفه این است که مسلمین که بجون هم افتادند خونهای ناحق می ریزند برمی گردد به سقیفه. تشنه سلطنت طلبان و خلیفه گران تخت جاهلیت را در کنار منبر مقدس پیامبر برگزار کردند سنت رسول الله ومحوریت دین اسلام را انحراف نمودند مگه همان عرب جاهلیت نبودند که فرزندان پیامبر را شهیدکردند و خانواده اهل بیت را اسیر کردند. مگه همان عربها نبودند که علی را در میدان تنها گذاشتند. مگه همان عربها نبودند که دخت رسول الله را شهید کردند حرمتها واحترامات را زیرپا گذاشتند. باز هم در تفکر جاهلیت زندگی می کنند. در ذات سرشت عربها آقایی وجود ندارد.
    • ایرانی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      7 1
      اینکه حکام عرب غالباً فاسد بوده و اسلام و ایمان صرفاً ظاهرسازی است شکی نیست ولی دوست عزیز این جملات شما بشدت بوی نژادپرستی میدهد اعراب هم مانند سایر قومیتها و نژادها دارای تفکرات و دیدگاههای متنوعی هستند مگر در مملکت شیعه ما افرادی که از اسرائیل حمایت میکنند و سینه چاک و شیفته آمریکا هستند وجود ندارد خوب اگر این طیف به قدرت برسند و با زور یا تزویر و ناآگاه نگه داشتن مردم جامعه را از سعادت واقعی دور کنند و به لذتهای زودگذر مادی مشغول کنند چه میشود؟! جهل انسانها را از مسیرحق بازمیدارد فرقی هم نمیکند عرب باشد یا عجم یا حتی پسر پیغمبر!
    • به کاربر ایرانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      2 1
      ویژگی ها و خصلت گفته شده اعراب واقعیت محض است ،شما در خود عراق همان شیعیان عرب دیدگاه مخالف ایران وجود دارد در حقیقت یهودیان عموزادگان اعراب هستند و برادران یهودیان اشکنازی قفقاز اتراک هستند ،ربطی به حکومت پادشاه و حاکمیت ندارد
    • DE ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 0
      بله عرب جاهلیت که هزاران گناه میکردند حرف شما درموردشون درسته. ولی به همه اعراب نمیشه توهین کرد بخصوص اگر مسلمان و برادر دینی ما باشند. البته به بن سلمان یهودی زاده ، وقتی با یک حرام لقمه هم لقمه میشه ، میشه به اش توهین کرد. لطفا سخنان امام(ره) رو دراین مورد مطالعه بفرمائید. ولی توهین به برادران مسلمان عرب که ادمهای انسان ، مهمانواز و فداکاری هستند واقعا گناهه. چون اونوقت به پیامبر(ص) به همه امامان همه توهین می کنید. توهین کلی به یک قوم خودش یک نوع نژادپرستیه.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    5 2
    آل سعود سگ وفادارامریکاست ودست ازوفاداری هم نخواهدکشید!!!
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    3 0
    بن سلمان توسعه طلب و تکنو کراته او به راحتی ارزش های دینی و سنتی حتی خود عربستان رو به پای توسعه ذبح خواهد کرد. منزوی کردن وهابیون افراطی ایجاد آزادی های اجتماعی و صلح با ایران درعین تمایل صلح با اسرائیل به خوبی موید این موضوع هست
  • عباس صبا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    5 1
    اول اینکه موئسس هر دو رژیم سفاک آل سعود و اسرائیل دولت انگلیس است، پس فصل مشترک هر دو یکی است. از طرف دیگر آل سعود بازمانده یهودیان کینه توزی هستند که از ترس و به ظاهر مسلمان شدند ولی همان کینه توزی را از اسلام داند و بنابراین طبیعی است که به همکیشان خود ارتباط نزدیک داشته باشند. مورد آخر اینکه مادر بن سلمان از یهودیان اتیوپیایی است. در آیین یهود هم نصب یهودی از مادر به ارث می رسد و بنابراین ارتباط یک یهودی با یک یهودی دیگر یک امر عادی و در جهت تحکیمخ بنیان های یهود و صهیونیست ها است
  • هادی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    3 3
    از جمهوری اسلامی بعید بود که تو تله عادی سازی روابط با این کشور جعلی و خائن سعودی بیفته.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      2 3
      اون که تو تله افتاده تویی .افتاااد؟
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    2 3
    تا بوده اعراب همین خصلت را داشته اند این هم به این دلیل است که از ریشه اسرائیل و آمریکا و انگلیس برایشان پادشاه انتخاب کرده وعملا اداره حکومت دست خودشان نیست
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 0
    از کشوری که سالهای سال است که برای غرب نقش نوکر را ایفا کرده و خواهد کرد نمی توان انتظار دیگر داشت. عربستان و دیگر کشورهای عرب نفتخیز مشابه - تنها در صورتی رفتارشان را تغییر خواهند داد که پایگاه های غربی از خاک آنها برچیده شوند و همچنین کشورهای عضو سازمان بریکس نهایتا موفق به ایجاد یک نظام بین الملل جدید سیاسی - مالی - نظامی با استفاده از یک ارز تجاری مورد توافق غیر از دلار یا یورو بشوند.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    اینو خیلی ها قبلا هم گفتن ولی خیلی ها باور ندارن همین الان این روابط برقراره فقط اعلان نمی شه هیچ پروژه ای در حال حاضر در عربستان درحال اجرا نیست که اسرائیل توش نباشه
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    همان بلایی که برسر شداد و بهشت کذایی اش آمد در انتطار بن سلمان و رویای بچگانه شهر رویائیش است. تازه شداد وابسته نبود در حالیکه سعودی از خود هیچ اراده ای ندارد. حجاز بزودی از شر بیابانگردهای مهاجم سعودی خلاص خواهد شد.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 1
    از این بی خاصیت ها انتظاری غیر از این نیست همین اسرائیل پدرشون رو در مییاره اگه یهودی اسرائیل ادم بودند کیششون نمیدادن به فلسطین 👿🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🖐️🖐️🖐️🖐️🖐️🖐️
  • DE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    مادر ولیعهد عربستان یک یهودی نفوذی است. معلومه بچه اش رو به سبک یهودی ها تربیت کرده که امروز این خدمات رو وقیحانه به اسرائیل جنایتکار در سینی نقره ایی تقدیم کنه. درست مثل داستان استرو مردوخای که در امپراطوری هخامنشیان نفوذ کردند و دهها هزار ایرانی رو قتل عام کردند. بعید نیست همین ولیعهد عربستان فردا بیاد صدها هزار مسلمان رو برای خوشامدگویی صهیونیست هابه قتل برسونه. وهابییت و صهیونیسم باهم مخلوط بشه، میشه معجون پلید . اینا که دیگه شرف ندارند. هرکاری ازشون برمیاد.
  • نادر شاه IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    4 0
    آقا جان اینا با هم پسر عمو هستند اگر یک کم تاریخ و.....مطالعه کنید متوجه میشیم که اعراب و اسرائیل با هم فامیل هستند ما باید به فکر خودمون باشیم فقط ایران و ایرانی مهمه گور بابای بقیشون.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 1
    دولت سعودی اختاپوس هایی هستن که با حمایت از داعش باعث قتل عام دهها هزار نفر سوری و عراقی شدن.از خدا و دین بی خبرند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 1
    انگار نه انگار صهیونیست ها در حال نسل کشی فلسطینی ها هستن.ظاهرا عربستانی ها هم از این بابت خوشحالن
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 1
    دولت مصر و اردن و امارات و بحرین دست کمی از سعودی ها ندارن
  • US ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 0
    خون مردم غزه بر دوش سعودی هاست
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    اسرائیل طرفدار صلح است یاطرفدار کودک کشی ونسل کشی وقتل وغارت وآدمکشی ،تناقض میان گفتار ورفتار ...عربها به یاد داشته باشند که این موذیان صهیونیست همان هایی هستند که فلسطینیان را باتحریک احساسات فریفتند وخانه و کاشانه ی آنها را غصب کردند وفلسطینیان را آواره کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس